Theses (KMO)

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Showing 1 - 20 out of 361 results
  • Item
    Využití umělé inteligence v marketingových aktivitách
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Černý, Petr; Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.; Ovesleová Hana, Mgr. Ph.D.
    Tématem této diplomové práce je využití umělé inteligence v marketingových aktivitách. Cílem této diplomové práce je vyvinout chatbota, který bude sloužit jako podpora pro studenty ve studijní administrativě a akademickém poradenství na fakultě. Teoretická část obsahuje vymezení pojmů umělé inteligence, a zejména koncept chatbotů a zapojení umělé inteligence do chatbotů. V závěru této části jsou představené etické aspekty spojené s umělou inteligencí. V praktické části jsou nejdříve zkoumány preference a postoje studentů k umělé inteligenci a fakultnímu chatbotu. Další kroky zahrnují vývoj chatbota, jeho testování a srovnání s dalšími prototypy, následované testováním chatbota s vybranými studenty. V poslední části je představen plán implementace do provozu a plán aktivit, které je potřeba provádět v rámci následné kontroly.
  • Item
    Návrh komunikační kampaně pro získání zaměstnanců pro podnik
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Procházková, Tereza; Ovesleová Hana, Mgr. Ph.D.; Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA
    Diplomová práce má za cíl vytvořit projektový návrh komunikační kampaně pro získání zaměstnanců pro plzeňský závod podniku JTEKT Czech Republic s.r.o. pomocí metody 5M. Teoretická část se zabývá oblastí personálního marketingu spolu s vymezením personálního marketingového mixu a HR komunikační kampaně. Pozornost je zaměřena i na aktuální trh práce a jeho možné predikce. V praktické části jsou představeny personální procesy společnosti JTEKT Czech Republic s.r.o., přičemž je rozebráno její vnitřní a vnější prostředí, jež souvisí s náborovou komunikační kampaní. Analýza vnitřního prostředí je provedena pomocí analýzy dokumentů, skupinových a hloubkových rozhovorů se zaměstnanci. Vnější prostředí je zkoumáno prostřednictvím SLEPT analýzy, analýzy konkurence a buzz monitoringu. Na základě zjištěných informací je pak proveden komplexní návrh komunikační kampaně dle metody 5M včetně možných doporučení pro podnik.
  • Item
    Komunikační kampaň vybraného produktu
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Vybíralová, Eliška; Mičík Michal, Ing. Ph.D.; Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA
    Cílem této diplomové práce je navrhnout komunikační kampaň pro nový produkt Žárovková písmena. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako marketingový mix, marketingová komunikace, komunikační mix, cílený marketing nebo analýza marketingového prostředí. Empirická část začíná představením společnosti T.O. Events & Congress a jejího nového produktu. Dále navazuje analýza marketingového prostředí a analýza cílových zákazníků. Veškeré analýzy jsou poté zaneseny do SWOT matice. Následuje průzkum preferencí spotřebitelů vybraného segmentu pomocí kvalitativního výzkumu metodou polostrukturovaných rozhovorů. Na závěr práce je navrhnuta komunikační kampaň pro produkt dle metody 5M, v níž jsou využity veškeré výstupy z analýz a průzkumu preferencí spotřebitelů.
  • Item
    Marketingové řízení neziskové organizace
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Rendlová, Lucie; Jakubíková Dagmar, Doc. Ing. Ph.D.; Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA
    Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s pojmem marketingové řízení neziskové organizace, konkrétně s obecně prospěšnou společností Techmania Science Center, komplexní analýzou marketingového řízení vybrané neziskové organizaci a navržením opatření vedoucí k posílení slabých míst. V teoretické části práce jsou popsány marketingové pojmy od prostředí, mixu, výzkumu až po marketingový plán. Praktická část práce představuje vybranou neziskovou organizaci z hlediska marketingového prostředí a mixu. Práce zahrnuje provedení výzkumného šetření formou rozhovorů se zaměstnanci, SWOT analýzu, matici IFE a EFE a následně jejich vyhodnocení. Na závěr práce jsou představeny další návrhy pro odstranění slabých stránek a marketingový plán pro rok 2024.
  • Item
    Koncept ekoznačky ve vybraném kraji ČR
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Hlaváčová, Barbora; Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA; Plíhal Martin, Mgr.
    Předložená diplomová práce s názvem "Koncept ekoznačky ve vybraném kraji ČR" se zabývá návrhem konceptu značky ZDRAVÁ KRAJINA PARTNER PROJEKTU na území Plzeňského kraje. V teoretické části se práce věnuje definování teoretických východisek do problematiky udržitelného rozvoje, společenské odpovědnosti firem společně s marketingovou komunikací a brandingem. Dále obsahuje definice vybrané kvantitativní metody - dotazník, a kvalitativní metody - strukturované rozhovory. Hlavním cílem empirické části, která je rozdělena do čtyř částí, je vytvoření návrhu značky obsahující parametry a podmínky udělování a užívání této značky. První část se pomocí kvantitativního výzkumu zaměřuje na zmapování zájmu firem o značku a současně na zjištění bližších informací následně použitých ve druhé části, tedy návrhu konceptu značky. V poslední části je kvalitativní metodou proveden druhý výzkum, jež má za cíl upravit nastavené parametry značky. Současně s tím jsou zde navrženy i marketingové aktivity značky.
  • Item
    Zhodnocení brandingu pražírny kávy
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Bláhová, Lucie; Sadílek Tomáš, Ing. Ph.D.; Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
    Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením brandingu společnosti Orient Coffee s.r.o., plzeňské pražírny a kavárny, prodejny s kávou. Cílem práce je na základě teoretických poznatků a vlastního výzkumu zhodnotit branding značky Orient Coffee a navrhnout vhodná opatření pro posílení její pozice na trhu. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z oblasti brandingu a výzkumu značky. Následně je zhodnocen trh kávy v České republice. Praktická část představuje návrh vlastního výzkumného šetření a prezentuje výsledky realizovaného kvalitativního šetření formou Focus Group se zaměstnanci a kvantitativního dotazování zákazníků. Výzkum identifikoval klíčové atributy a hodnoty značky Orient Coffee, zhodnotil její komunikaci a grafickou identitu. Na závěr jsou navržena doporučení pro praxi.
  • Item
    Šumava pohledem návštěvníků
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Cafourková, Kateřina; Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.; Janeček Petr, Doc. Ing. Ph.D.
    Diplomová práce se zaměřuje na hodnocení spokojenosti a profil návštěvníka Šumavy. Cílem diplomové práce je analyzovat profil návštěvníka Šumavy, posoudit spokojenost návštěvníků a sestavit návrh ke zvýšení spokojenosti v dané oblasti. Dílčím cílem je stanovit výzkumné otázky, určit hypotézy a zvolit vhodné metody pro získání dat k sestavení profilu návštěvníka Šumavy. Práce je strukturována do teoretické a praktické části. Teoretická část se věnuje definování základních pojmů souvisejících s cestovním ruchem, destinací, službami, spokojeností, loajalitou a profilem návštěvníka. Praktická část zahrnuje specifikaci sledované lokality, popis primární a sekundární nabídky Šumavy, představení projektu We Love Šumava, prezentaci výsledků dotazníkového průzkumu, sestavení profilu typického návštěvníka a následného vyhotovení návrhu na zlepšení spokojenosti návštěvníků. Data byla sbírána prostřednictvím online dotazníkového šetření, které probíhalo v období od půlky července do půlky září roku 2023. Na základě získaných dat je navrženo opatření s cílem řešit identifikovaný problém. Návrhem je vybudování sociálního zařízení veřejného WC na velkých záchytných a zároveň odlehlých parkovištích mimo územní sídla. Předpokladem realizace projektu je eliminace množství odpadu v lesích, které je též jedním z bodů nespokojenosti návštěvníků.
  • Item
    Marketingová komunikace a její vliv na nákupní rozhodovací proces spotřebitele
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Onderová, Barbora; Jakubíková Dagmar, Doc. Ing. Ph.D.; Prantl David, Ing. Ph.D.
    Diplomová práce je soustředěna na zkoumání vlivu marketingové komunikace na nákupní rozhodovací proces spotřebitelů v oblasti nákupu komerčního pojištění. V teoretické části práce je nejprve poskytnut obecný popis nákupního chování včetně nákupního rozhodovacího procesu a marketingová komunikace. Následně jsou tyto oblasti charakterizovány i v oboru pojišťovnictví. Empirická část práce předkládá výsledky založené na dotazníkovém šetření a statistickém testování hypotéz. Zároveň jsou předloženy i výsledky založené na analýze marketingové komunikace dvou zkoumaných pojišťoven. V závěru práce jsou poté představeny návrhy pro zefektivnění marketingové komunikace obou pojišťoven.
  • Item
    Důvěra na sociálních médiích
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Kůst, Michal; Mičík Michal, Ing. Ph.D.; Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
    Diplomová práce se zabývá důvěrou na sociálních médiích, respektive důvěrou v informace na těchto platformách. Práce je rozdělena na 2 části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje popisu sociálních médií, problematice informací, dezinformací a pojmu důvěry včetně její souvislosti s informacemi a dezinformacemi na sociálních médiích. V praktické části je využito designu smíšeného výzkumu. Ten je zvolen z důvodu poskytnutí širšího pohledu na zkoumanou problematiku. Klíčovou částí je kvantitativní výzkum realizovaný skrze dotazníkové šetření. Toto šetření v rámci stanovených konstruktů zkoumá odlišnosti u studentů vysokých škol. Stanoveny jsou hypotézy a tvrzení u kterých následně dochází k jejich testování. Součástí kvalitativní části výzkumu je realizace skupinového rozhovoru pomocí metody focus group, která doplňuje realizované dotazníkové šetření. K závěru práce je realizovaný výzkum stručně okomentován.
  • Item
    Vytvoření marketingové strategie hudebního festivalu
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Kassem, Ali; Turchyn Liuba, magistr kand.ekon.věd, dipl.spec.; Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
    Tato diplomová práce se zaměřuje na vytvoření efektivní marketingové strategie pro hudební festival Podtvrzí, který se koná v Karlovarském kraji. S nárůstem popularity hudebních festivalů v České republice se i menší události jako je festival Podtvrzí stávají oblíbeným místem pro strávení volného času a vyjádření hudebních preferencí. První část práce se věnuje teoretickému přehledu o hudebních festivalech a marketingových strategiích. Druhá část je praktická a prezentuje analýzu marketingového prostředí a marketingového mixu vybrané organizace. Autor této práce provádí vlastní výzkum pomocí dotazníkového šetření, které je zaměřeno na spokojenost účastníků festivalu Podtvrzí. Získaná data jsou následně analyzována statistickými metodami. Dále byla využita metoda focus group pro lepší porozumění preferencím účastníků. Na základě výsledků je navržena a popsána konkrétní marketingová strategie pro festival Podtvrzí.
  • Item
    Měření kvality/spokojenosti/loajality ve vybraném podniku služeb
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Šimková, Lucie; Ovesleová Hana, Mgr. Ph.D.; Janeček Petr, Doc. Ing. Ph.D.
    Tato diplomová práce se zabývá měřením kvality, spokojenosti a loajality společnosti Zásilkovna. Hlavním cílem práce je zanalyzovat a posoudit míru spokojenosti a loajality zákazníků ve vybraném podniku. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž první z nich je zaměřena na teoretickou oblast. V té jsou definovány základní a pro tuto práci klíčové pojmy jako je kvalita služeb, zákaznická spokojenost a loajalita společně s metodami měření těchto ukazatelů. V jedné z kapitol je charakterizována vybraná společnost Zásilkovna a dále je teoreticky představen marketingový výzkum. Empirická část práce blíže popisuje vybrané metody použité k šetření, jimiž jsou například mystery shopping nebo dotazníkové šetření, a zároveň ukazuje marketingový výzkum provedený na základě těchto metod. Závěrečná kapitola práce analyzuje nejen zmíněné metody šetření, ale i další použité metody v této práci, a na základě těchto výsledků vyhodnocuje návrhy na zlepšení pro vybranou společnost.
  • Item
    Dostupnost služeb maloobchodu v malých obcích ve vybrané lokalitě v ČR
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Horecký, Martin; Sadílek Tomáš, Ing. Ph.D.; Kunešová Hana, Ing. Ph.D.
    Hlavním cílem diplomové práce je analyzovat a zhodnotit nákupní možnosti obyvatel vybraných obcí, zjistit jejich nákupní preference a zkoumat, jakým způsobem maloobchodní prodejny fungují.
  • Item
    Interní personální marketing
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Langmajerová, Karolína; Mičík Michal, Ing. Ph.D.; Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA
    Diplomová práce se věnuje internímu personálnímu marketingu ve vybrané společnosti. Cílem práce je zhodnocení interního personálního marketingu ve vybrané společnosti a následné doporučení zlepšovacích návrhů. Teoretická část práce definuje základní pojmy vztahující se k dané problematice. Praktická část zahrnuje charakteristiku společnosti Konplan s.r.o. a analýzu jejího interního personálního marketingu. Záměrem analýzy je zjištění prvků interního personálního marketingu, které nejvíce ovlivňují spokojenost zaměstnanců společnosti. K tomu je využito dotazníkové šetření ve formě hodnotícího zaměstnaneckého průzkumu a následně k hlubšímu porozumění je využita metoda Focus Group neboli skupinové rozhovory se zaměstnanci. Na základě analýzy je zpracováno celkové zhodnocení interního personálního marketingu společnosti Konplan s.r.o., kde jsou prezentovány její silné i slabé stránky. Společnost se snaží dobře pečovat o své zaměstnance a výrazně dbá na svou image. Zaměřit by se však mohla na odměňování a osobní a profesní rozvoj zaměstnanců. Na závěr práce jsou uvedeny konkrétní návrhy na zlepšení.
  • Item
    Průzkum vybraných aspektů na trhu cestovního ruchu v oblasti zprostředkovatelských služeb
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Hrušková, Tereza; Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.; Janeček Petr, Doc. Ing. Ph.D.
    Diplomová práce byla psána na téma Průzkum vybraných aspektů na trhu cestovního ruchu v oblasti zprostředkovatelských služeb a zaměřuje se tedy na analýzu vybrané poptávky a nabídky na trhu cestovního ruchu. Cílem práce bylo zjistit, která cestovní kancelář je největším konkurentem cestovní kanceláře Beluga v oblasti zprostředkování zájezdů pro skupiny. Na jaké destinace a jaké typy zájezdů se nejčastěji konkurenční cestovní kanceláře soustřeďují. Dalším cílem bylo určit, jaké subjekty mají na trhu cestovního ruchu pro vybranou cestovní kancelář Beluga největší potenciál a které by následně měly být osloveny z důvodu zvýšení počtu klientů tohoto zprostředkovatele. Teoretická část byla věnována na rozdělení zájezdů, dělení cestovních kanceláří, popisu nabídky a poptávky na trhu cestovního a samotné segmentace trhu. Praktická část byla rozdělena na dvě části. V jedné části byla analyzována konkurence CK Beluga. V druhé části byla provedena analýza stávajících a potenciálních klientů vybrané cestovní kanceláře. Na základě provedených analýz byly představeny persony, pro které byly připraveny a vykalkulovány zájezdy, se kterými by CK Beluga měla oslovit subjekty z provedené analýzy. Toto by mělo vést ke zvýšení počtu klientů, což byl důvod pro zpracování této práce.
  • Item
    Relationship management vybrané neziskové organizace se zaměřením na získávání finančních prostředků
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Filipcsik, Tomáš; Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.; Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
    Hlavním cílem práce je navrhnout způsob plánování a zpřehlednění řízení vztahů s ostatními subjekty americké neziskové organizace Czech-American TV a jednoduššího sledování souvisejících aktivit. Navazujícím cílem je formulace návrhů marketingových aktivit a rozpracování vybraného návrhu do konkrétních opatření. Dílčím cílem je charakterizovat zkoumaný subjekt metodou desk research a rozhovorů s jeho zástupci, dále charakterizovat jeho činnost a spolupráci s ostatními subjekty na základě zpracovaných teoretických východisek. Součástí charakteristiky je analýza současných vztahů organizace s jejími partnery s ohledem na potenciál získávání finančních prostředků. Závěrem budou shrnuty nejdůležitější zjištěné poznatky a bude formulován hlavní přínos práce.
  • Item
    Návrh komunikační kampaně pro zvolenou firmu
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Klimentová, Michaela; Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.; Ovesleová Hana, Mgr. Ph.D.
    Cílem diplomové práce je poskytnout teoretický rámec k problematice marketingu, provést detailní analýzu současné marketingové komunikace společnosti Bouchal Reality, zhodnotit marketingové aktivity konkurence, a nakonec vypracovat konkrétní návrh komunikační kampaně. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž teoretická část je dále rozdělena do pěti kapitol - marketing, komunikační mix, média v komunikačním mixu, reklama na internetu a příprava a řízení komunikační kampaně. V praktické části je nejprve představena společnost Bouchal Reality. Následuje rozhovor s majitelem společnosti, zhodnocení stávající marketingové strategie a analýza konkurence. Na základě zjištěných dat jsou zhotoveny dva návrhy komunikační kampaně. První návrh představuje optimální řešení a druhý návrh představuje variantu šetřící finanční zdroje.
  • Item
    Modelování a odhady produkčních funkcí
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Zábranová, Lucie; Martinčík David, JUDr. Ing. Ph.D.; Tesařová Vendula, Ing. Ph.D.
    Tato práce zkoumá modelování produkčních funkcí, zahrnující historický vývoj, tvary a klíčové ekonomické koncepty. Diskutuje krátkodobé a dlouhodobé rozdíly a řeší nedostatky produkčních funkcí, včetně kontroverzí kolem kapitálu a otázek udržitelnosti a endogenity. Jsou zde zkoumány diagnostické nástroje pro analýzu, jako jsou testy heteroskedasticity a autokorelace, a je provedena jejich aplikace na produkční funkce. Práce dále analyzuje modelování produkčních funkcí pomocí reálných dat a aplikuje teoretické koncepty, zejména se zaměřuje na modely Cobb-Douglas, CES a VES. Výsledky nabízejí podrobný pohled na vztah mezi vstupy a výstupy. Celkově práce poskytuje komplexní přehled o produkčních funkcích a jejich aplikaci v ekonomické analýze, což je přínosem k lepšímu porozumění optimalizace výrobních procesů a rozhodování v podnikovém prostředí. Důležitým zjištěním práce je, že zvolená produkční funkce má klíčový vliv na výsledky analýzy, což podtrhuje důležitost správného výběru modelu.
  • Item
    Porovnání pracovní motivace v ziskovém a neziskovém sektoru na dvou vybraných organizacích
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Petříčková, Kateřina; Egerová Dana, Doc. PaedDr. Ph.D.; Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA
    Diplomová práce se zabývá tématem pracovní motivace ve vybraných organizacích v ziskovém a neziskovém sektoru. Ziskový sektor zastupuje firma Unicorn a neziskový organizace Diakonie Západ. Cílem práce je pracovní motivaci zhodnotit, porovnat a následně formulovat doporučení pro zlepšení. Práce se dělí na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována vysvětlením základních pojmů motivace, pracovní motivace, teoriím pracovní motivace, motivačnímu programu a profilu. V další části práce je již vysvětlen rozdíl mezi ziskovým a neziskovým sektorem a následně jsou vyzdviženy studie a výzkumy, které se tématem zabývají. Praktická část se zabývá detailním popsáním motivačních systémů obou organizací a následným kvantitativním výzkumem, který probíhal skrze dotazníkové šetření pro zaměstnance. V návaznosti na zjištěné výstupy jsou v závěru celé práce formulovány doporučení pro vybrané oblasti pracovní motivace.
  • Item
    Sociální sítě jako nástroj marketingové komunikace destinací turismu
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Moučková, Táňa; Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.; Janeček Petr, Doc. Ing. Ph.D.
    Předložená diplomová práce se zabývá online marketingovou komunikací na sociálních sítích. Hlavním cílem práce je porovnat využívání sociálních sítí Facebook a Instagram vybranými organizacemi destinačního managementu a na základě analýzy vyhodnotit marketingovou komunikaci na sociálních sítích a navrhnout opatření pro jejich efektivnější využití. V teoretické části jsou vymezena obecná teoretická východiska destinací jako je vymezení destinace turismu, organizace destinačního managementu či destinační marketing a marketingové řízení destinace. Dále je práce zaměřena na specifika marketingové komunikace na sociálních sítích Facebook a Instagram. Následně je představena metodika práce a vybrané organizace destinačního managementu. Prostřednictvím analýzy sociálních sítí na základě ručně sesbíraných dat za sledované období je dosaženo cíle a je vyhodnocena marketingová komunikace organizací destinačního managementu na sociálních sítích. Na základě syntézy výsledků analýzy a teoretické rešerše jsou navrhnuta vhodná opatření, jež jsou zapracována do konkrétních komunikačních plánů.
  • Item
    Dostupnost služeb maloobchodu pro obyvatele malých obcí
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Bocanová, Denisa; Kunešová Hana, Ing. Ph.D.; Sadílek Tomáš, Ing. Ph.D.
    Diplomová práce je zaměřena na problematiku služeb maloobchodu vybraných malých obcí. Cílem práce je zhodnocení dostupnosti služeb maloobchodu obyvatel ve městě Černošín a jeho místních částí. V rámci práce se také zkoumá nákupní chování obyvatel vybrané lokality a identifikují se faktory, které ovlivňují fungování prodejen v této malé obci. Dále se analyzují opatření, která maloobchodní prodejny v malé obci využívají k udržení své existence. V první kapitole jsou na základě odborných publikací uvedena teoretická východiska relevantní pro dané téma. Výzkumná část je realizovaná na základě dotazníkové šetření a rozhovorů s obyvateli obce Černošín, dále také rozhovorů s majitelkou a vedoucí jednotlivých prodejen. Rozhovory byly uskutečněny také se starostou a radním obce. Platnost stanovených hypotéz byla ověřena statistickým testováním. V závěru práce je uveden návrh na zlepšení dostupnosti maloobchodu v místních částích, kde nefunguje žádná prodejna. Uvedený návrh poskytuje zároveň podporu místním prodejnám.