Bachelor´s works (KMO)

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Showing 1 - 20 out of 982 results
  • Item
    Současná nezaměstnanost v České republice, příčiny a důsledky
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Hrotek, Josef; Jarý Čestmír, PhDr.; Kunešová Hana, Ing. Ph.D.
    Bakalářská práce se zabývá nezaměstnaností v Karlovarském kraji. Hlavním cílem práce je identifikovat příčiny a důsledky nezaměstnanosti v kraji. Dalšími cíli je zjistit vývoj nezaměstnanosti v České republice a Karlovarském kraji. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. V první části práce byla využita literatura a informace poskytnuté Úřadem práce, které napomohly teoretickému vymezení pojmů trh práce, nezaměstnanost a politika zaměstnanosti. Druhá část se zabývá analýzou nezaměstnanosti v České republice a Karlovarském kraji. Jsou zde analyzovány informace potřebné pro následující kapitolu, která se zabývá analýzou příčin a důsledků nezaměstnanosti. Na tuto kapitolu navazuje závěrečná kapitola, která obsahuje vlastní doporučení, jež by měla pomoci ovlivnit nezaměstnanost v Karlovarském kraji.
  • Item
    Vztah Čechů k lázeňství a jeho význam pro cestovní ruch
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Kebrlová, Simona; Vildová Eliška, Ing. Ph.D.; Jakubíková Dagmar, Doc. Ing. Ph.D.
    Bakalářská práce se hlouběji zabývá vztahem Čechů k lázeňství a jeho významem pro cestovní ruch v České republice. Teoretická část analyzuje problematiku lázeňství z pohledu jeho historie, významu a funkcí. Dále se práce zaměřuje na představení služeb poskytovaných v lázeňských zařízeních a klasifikací lázní dle jejich zaměření. Následně je představen výzkum z roku 2020, který se též zabýval vztahem české populace lázeňství v České republice a jsou stanoveny hypotézy. Na tento výzkum navazuje vlastní průzkum, jehož cílem je hlouběji porozumět vztahu Čechů k lázeňství. Na základě analýzy a srovnání obou výzkumů jsou v závěru práce formulována doporučení zaměřená na zlepšení edukace v oblasti lázeňství a jeho propagaci.
  • Item
    Marketingová komunikace vybraných internetových obchodů
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Chomová, Gabriela; Kunešová Hana, Ing. Ph.D.; Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA
    Tato bakalářská práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci vybraných online obchodů s cílem posoudit efektivitu jejich strategií a navrhnout možná zlepšení a doporučení pro budoucí praxi. Je strukturována do teoretické a praktické části. V teoretické sekci autor nejprve definuje marketingovou komunikaci a jednotlivé nástroje marketingového komunikačního mixu. Praktická část se dále zabývá analýzou marketingové komunikace společností Zalando a Answear, po které následuje porovnání používaných marketingových nástrojů. V závěru práce jsou shrnuty dílčí závěry a formulována vhodná doporučení.
  • Item
    Marketingový plán pro vybranou neziskovou organizaci
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Kokrhelová, Natálie; Kochová Eliška, Ing.; Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA
    V rámci bakalářské práce bylo zpracováno téma "marketingový plán pro vybranou neziskovou organizaci" - Občanský spolek Ratiboř, z.s., která zaštiťuje organizování táborů a také jeden z táborů (turnus) organizuje. Autorka práce má blízký vztah k táboru Ratiboř, na který jako dítě pravidelně jezdila, a nyní působí na pozici oddílového vedoucího. K vypracování marketingového plánu a akčních programů bylo potřeba analyzovat veškeré prostředí organizace a provedení analýz (analýza interního prostředí, marketingový mix, Porterův model konkurenčních sil a PEST analýza), a také vytvoření dotazníkového šetření pro rodiče dětí tábora Ratiboř, díky kterému spolek získal zpětnou vazbu na jeho činnost. Výstupem práce je návrh akčních programů pro splnění stanovených cílů. Hlavní cíle byly stanoveny pro léto 2023, ačkoliv poznatky z analýz, výsledků marketingového výzkumu a akčních programů lze použít i do dalších let působení spolku a organizací letního tábora pro děti, čehož je důkazem návrh marketingového plánu pro rok 2024.
  • Item
    Nákupní chování spotřebitele na venkově
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Vodičková, Lucie; Sadílek Tomáš, Ing. Ph.D.; Kunešová Hana, Ing. Ph.D.
    Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu možností nákupu v Kolinci a okolních obcích a zkoumá chování obyvatel při nákupu potravin a dalších každodenních potřeb. Teoretická část pojednává o obchodě, nákupnímu chování, venkovských oblastech a jejich občanské vybavenosti. Praktická část popisuje obchodní infrastrukturu v Kolinci a v klíčových lokalitách, a také nákupní možnosti pro obyvatele sousedních obcí. Poté je i uvedena metodika výzkumu. Hlavní část práce se pak věnuje výzkumu nákupního chování obyvatel a byla provedena pomocí dotazníkového šetření. Výsledky poskytují informace o preferencích zákazníků a jejich nákupnímu chování v daných lokalitách, například jakou formu prodejny preferují, jak hodnotí své nákupní možnosti ve své obci, jaký mají postoj k nakupování zboží každodenní potřeby na internu a jestli by vítali otevření nové prodejny v místě jejich bydliště. V závěru byli popsána doporučení, které by autorka dala zkoumaným obcím.
  • Item
    Vztah reklamního obsahu a reakce spotřebitelů dle jejich temperamentu
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Svobodová, Leona; Martinčíková Sojková Olga, Ing.; Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
    Tato práce zkoumá vztah mezi reklamním obsahem a reakcí spotřebitelů, s ohledem na jejich osobnostní a demografické charakteristiky. Pro identifikaci klíčových faktorů, které ovlivňují reakci spotřebitelů na klamavou reklamu byl použit experimentální dotazník a regresní analýza. Podle výsledků jsou ženy více náchylné k nachytání se na klamavou reklamu než muži, opatrnost spotřebitelů při nákupech na internetu je klíčovým faktorem snižujícím riziko nachytání se a lidé s vysokou mírou otevřenosti vůči zkušenostem mají nižší tendenci se nachytat na klamavé praktiky. Společnosti by se měly snažit porozumět temperamentovým typům cílových spotřebitelů a zvýšit věrohodnost reklamního obsahu. Spotřebitelé by měli zvýšit svou opatrnost a bdělost při nákupech na internetu a vzdělávat se ohledně klamavých praktik, aby minimalizovali riziko, že se z nich stane oběť podvodu.
  • Item
    Trendy v marketingové komunikaci
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Smolík, Patrik; Mičík Michal, Ing. Ph.D.; Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.
    Tato bakalářská práce analyzuje trendy v marketingové komunikaci, se zaměřením na influencer marketing na Instagramu a obsahový marketing na TikToku. Cílem bylo teoreticky popsat a prakticky prozkoumat efektivitu těchto trendů prostřednictvím dotazníkového šetření. Výsledky ukazují, že influencer a obsahový marketing zvyšují angažovanost spotřebitelů a ovlivňují jejich rozhodovací procesy. Práce dále potvrzuje, že mezi muži a ženami neexistují statisticky významné rozdíly ve vnímání těchto marketingových strategií. Na základě zjištění jsou formulovány závěry plynoucí z výzkumu pro zefektivnění marketingových kampaní a predikce budoucích trendů.
  • Item
    Spokojenost seniorů s lázněmi a lázeňskými službami
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Řezáčková, Kateřina; Janeček Petr, Doc. Ing. Ph.D.; Vildová Eliška, Ing. Ph.D.
    Tato bakalářská práce se zabývá spokojeností seniorů s lázněmi a lázeňskými službami. Teoretická část práce se zaměřuje na lázeňský cestovní ruch, kde jsou zkoumány předpoklady rozvoje lázeňství, jeho význam a přínosy. Je zde popsáno lázeňství v České republice a aktuální trendy v oblasti lázeňství. Dále jsou zde vymezeny jednotlivé lázeňské služby a segmentace trhu, která je zaměřena na segment seniorů. Výzkum byl proveden prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s klienty MUDr. Zdeňka Šose, kteří navštěvují lázeňské zařízení Orea Spa Hotel Cristal v Mariánských Lázních. Hlavním cílem práce je zjistit, jak jsou senioři spokojeni s tímto lázeňským zařízením, jeho poskytovanými lázeňskými službami, a co by se případně dalo zlepšit, aby daný segment dosáhl maximálního komfortu a pohody během pobytu v lázních. V závěru práce jsou uvedena doporučení pro možné změny a zlepšení ve službách lázeňského zařízení, která by mohla přispět ke zvýšení spokojenosti seniorů.
  • Item
    Udržitelnost a společenská odpovědnost vybraného podniku
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Deja, Matěj; Mičík Michal, Ing. Ph.D.; Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.
    Tato bakalářská práce se v návaznosti na stoupající globální důraz na etické a udržitelné obchodní praktiky zaměřuje na roli udržitelnosti a společenské odpovědnosti firem (CSR) ve formování strategií a operací společnosti Alza.cz a.s. Cílem práce je získat hlubší porozumění tomu, jak jsou obě společnosti vnímány z pohledu společenské odpovědnosti a udržitelnosti, jak tyto faktory ovlivňují rozhodování spotřebitelů a z toho následně vyvodit doporučení pro Alzu. Tato práce také zdůrazňuje význam začlenění principů CSR do podnikových strategií, jakožto klíč k dlouhodobému úspěchu a udržitelnému rozvoji.
  • Item
    Využití sociálních médií v komunikační strategii konkrétního subjektu
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Nikolašová, Sofie; Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.; Mičík Michal, Ing. Ph.D.
    Předmětem bakalářské práce je "Využití sociálních médií v komunikační strategii konkrétního subjektu". V teoretické části byla na základě literatury rozebrána teorie marketingové komunikace a sociálních sítí. Jednotlivé pojmy byly popsány. V poslední kapitole teoretické části byly rozebrány jednotlivé sociální sítě (např. Facebook, Instagram, YouTube a LinkedIn. V praktické části byl rozebírán podnik a marketingová komunikace, kterou podnik využívá. Byl uskutečněn strukturovaný rozhovor s majitelem podniku. Dále byli prozkoumáni konkurenti vybraného podniku. Ze získaných výsledků vyplynulo, že by se podnik měl zaměřit na využití sociálních sítí, redesign webu a propagaci pomocí Google.com a Seznam.cz. V závěru byla navrhnuta řešení na problémové oblasti marketingové komunikace podniku.
  • Item
    Rodinné podnikání v maloobchodě
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Hrbáčková, Tereza; Sadílek Tomáš, Ing. Ph.D.; Kunešová Hana, Ing. Ph.D.
    Tato bakalářská práce se zaměřuje na rodinné podnikání v maloobchodním sektoru v České republice s důrazem na problematiku nástupnictví. Cílem práce je identifikování problematických oblastí v rodinném podniku Obchod Hrbáček a následné navržení řešení těchto problematických oblastí. První část práce obsahuje teoretický úvod do rodinného podnikání, stručnou historii rodinných podniků v České republice, popis životního cyklu rodinného podniku a přehled o problematice nástupnictví. Pro dosažení stanoveného cíle byl v praktické části práce uskutečněn strukturovaný rozhovor s majitelem firmy a analyzováno prostředí podniku. V závěru práce byly shrnuty problematické oblasti podniku a navržena jejich řešení.
  • Item
    Rebranding značky Hannah
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Farizová, Terezie; Petrtyl Jan, Ing. Ph.D.; Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA
    Tato bakalářská práce se zabývá probíhajícím rebrandingem značky Hannah, vyrábějící a prodávající outdoorové oblečení a vybavení. V teoretické části práce jsou vysvětleny pojmy týkající se rebrandingu, brandingu a brandu. Rovněž jsou vysvětleny výzkumné metody, použité v praktické části práce, která se dělí do dvou částí, analýzy rebrandingu a analýzy vnímání rebrandingu. Analýza rebrandingu popisuje vybrané aspekty provedených změn společností a porovnává je mezi sebou. Následná analýza vnímání se skládá z výzkumu pomocí oční kamery a rozhovorů. Z analýzy vnímání rebrandingu autorka usuzuje, že změny provedené společností Hannah jsou atraktivní a pozitivně hodnocené potenciálními zákazníky. Dále klade důraz na nezbytnost správné a včasné komunikace směrem k zákazníkům, tak aby změnám porozuměli a přijali je. Nakonec autorka shrnuje vyhodnocení těchto dvou výzkumů a předkládá další doporučení k úspěšnému rebrandingu.
  • Item
    Nekorektnosti v marketingové komunikaci firem
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Šindlerová, Simona; Prantl David, Ing. Ph.D.; Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
    Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací a nekorektnostmi. V teoretické části jsou postupně popsány pojmy marketing, marketingový mix, marketingová komunikace, komunikační mix a jeho prvky. Následně je popsán pojem reklama, které komunikační kanály využívá, emoce v ní a apely jí využívané. Poslední jsou v teoretické části popsány nekorektnosti. Praktická část se zaměřuje na analýzu dat z dotazníkového šetření a vyhodnocení experimentu v podobě eye-trackingu a na jejich základě formulování návrhů doporučení.
  • Item
    Problematika maloobchodu ve vybrané venkovské lokalitě
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Kűffner, Tomáš; Kunešová Hana, Ing. Ph.D.; Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
    Bakalářská práce se zabývá problematikou maloobchodu ve vybrané venkovské lokalitě. Cílem této bakalářské práce je identifikovat faktory, které ovlivňují provoz maloobchodních jednotek ve vybrané venkovské lokalitě, konkrétně v obcích Lázně Kynžvart, Dolní Žandov a Stará Voda. V první části práce jsou uvedena teoretická východiska, která definují pojem maloobchod a zaměřují se na význam a problémy venkovských prodejen. V analytické části je charakterizovaná vybraná lokalita a obchodní vybavenost obcí. Výzkumná část obsahuje poznatky získané z rozhovorů s majiteli nebo vedoucími prodejen, obyvateli zkoumané lokality a se starostkou obce Stará Voda. Z výzkumu vyplynulo, že na místní prodejny negativně působí nízká hustota obyvatel a blízká dostupnost větších obchodních řetězců ve městě. Motorizace obyvatel, kteří se do měst pravidelně dopravují mimo jiné za účelem návštěvy lékaře nebo pracovními povinnostmi, zesilují daný negativní faktor. Naopak pozitivní faktory jsou geografická a časová dostupnost místních prodejen. V závěru práce jsou uvedena doporučení pro udržení prodejen ve vybrané venkovské lokalitě.
  • Item
    Průzkum spokojenosti návštěvníků v oblasti lázeňských služeb ve vybrané destinaci
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Dziká, Klára; Vildová Eliška, Ing. Ph.D.; Jakubíková Dagmar, Doc. Ing. Ph.D.
    Tato bakalářská práce je zaměřená na průzkum spokojenosti návštěvníků v oblasti lázeňských služeb ve vybrané destinaci. Práce je založena na teoretickém základu, ve kterém lze nejdříve najít obecné informace o cestovním ruchu, o lázeňství a o lázeňství v České republice. Poté se v práci popisuje vybraná destinace a její historie. Praktická část se zaměřuje na spokojenost hostů Mariánských lázní ve specifických oblastech služeb. Spokojenost se hodnotí v ubytovacích, stravovacích a léčebných službách. Dále se také hodnotí služby rekreační, informačního centra a na závěr se hodnotí celková spokojenost hostů.
  • Item
    Návrh obsahové kampaně pro vybraný produkt
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Petrželka, Richard; Holubová Lenka, Ing.; Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
    Bakalářská práce se zabývá návrhem internetové obsahové kampaně pro firmu BOMBA energy s.r.o., která se zaměřuje na distribuci energetických nápojů. Cílem kampaně je zaujmout studenty vyšších ročníků středních škol a studenty vysokých škol a zvýšit jejich povědomí o značce a zájem o produkty firmy. Práce analyzuje situaci na trhu s energetickými nápoji v České republice a cílovou skupinu studentů. Na základě analýz je navržena obsahová kampaň, která se zaměřuje na tvorbu poutavého obsahu ve formě článků na blogu firmy a příspěvků na sociálních sítích. Kampaň se soustředí na budování image značky BOMBA energy jako energetického nápoje pro studenty, kteří potřebují doplnit energii při studiu. Na základě získaných poznatků byl uspořádán výzkum formou sérií skupinových rozhovorů, při kterých bylo zkoumáno, jak cílová skupina vnímá kampaň. Nakonec byla formulována doporučení.
  • Item
    Návrh webu vybraného podniku
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Kamarádová, Natálie; Holubová Lenka, Ing.; Petrtyl Jan, Ing. Ph.D.
    Internet je v dnešní době nezbytnou součástí života lidí a stal se nástrojem pro práci, studium a komunikaci. Vzhledem k rostoucímu rozšíření internetu a online prostředí je pro firmy nezbytné budovat si silnou online prezentaci. Klíčovým faktorem pro dosažení tohoto cíle je kvalitní design webových stránek. Tato bakalářská práce se zabývá významem webdesignu. Teoretická část je založena na literární rešerši a poskytuje stručný přehled základních principů návrhu webových stránek. Praktická část se zaměřuje nejprve na rozbor současného webu společnosti VEGANET, spol. s.r.o. z hlediska použitelnosti, přístupnosti a vizuální přitažlivosti. Tento rozbor je následně využit při návrhu a testování wireframů pro nové webové stránky společnosti. Získaná zpětná vazba z uživatelského testování slouží jako podklad pro doporučení ke zlepšení. Využitím těchto doporučení může společnost VEGANET, spol. s.r.o. vytvořit webové stránky, které budou nejen esteticky příjemné, ale také budou poskytovat bezproblémovou a pozitivní uživatelskou zkušenost.
  • Item
    Nekorektnosti v marketingové komunikaci
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Karásek, Štěpán; Mičík Michal, Ing. Ph.D.; Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
    Marketingová komunikace je nedílnou součástí každodenního života, avšak s rostoucím povědomím ve společnosti roste i kritika neetických praktik v reklamě. Tato práce zkoumá sexismus v reklamě a jeho vliv na generaci Z. Teoretická část analyzuje marketingovou komunikaci, segmentaci zákazníků a nekorektnosti v reklamě, s důrazem na sexismus. Praktická část kombinuje kvantitativní a kvalitativní metody pro zkoumání reakcí respondentů generace Z na sexistické prvky v reklamě. Výsledky naznačují, že respondenti projevují negativní postoje k sexismu v reklamě a jsou schopni ho identifikovat a kriticky ohodnotit. Tyto prvky sice přitahují pozornost, ale spíše respondenty odradí od nákupu daného produktu.
  • Item
    Dopady pandemie COVID-19 ve vybraném odvětví
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Lampa, Dominik; Mičudová Kateřina, Ing. Ph.D.; Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.
    Předmětem této bakalářské práce je zhodnocení dopadů pandemie koronaviru na vybrané odvětví s porovnáním mezi ostatními státy EU. Tuto práci jsem si vybral, z důvodu aktuálnosti tématu. Cílem této práce je určit sílu dopadů na vybrané odvětví v době koronavirové krize a porovnat jej s ostatními státy EU, to zahrnuje komparaci vládních opatřeních a následné zhodnocení. V práci jsou využity základní vědecké metody, tedy pozorování, syntéza, shluková analýza.
  • Item
    Mobilní aplikace vybraného podniku
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Opavová, Lucie; Holubová Lenka, Ing.; Petrtyl Jan, Ing. Ph.D.
    Bakalářská práce se zabývá mobilní aplikací vybrané společnosti z oblasti fashion retailu. Teoretická část je zaměřena na definování pojmů mobilního marketingu, kde jsou přiblíženy pojmy mobilní aplikace, mobilní zařízení a mobilní platby. Dále je zde popsán pojem digitální generace spotřebitelů, kde jsou definovány generace Y a Z. V úvodu praktické části je charakterizována vybraná společnost s mobilní aplikací spolu s třemi konkurenčními společnostmi na trhu a jejich mobilními aplikacemi. Dále byla praktická část rozdělena na dvě samostatné části. V první bylo provedeno srovnání mobilní aplikace vybraného podniku s konkurenčními mobilními aplikacemi na trhu. V druhé samostatné části byl proveden průzkum metodou strukturovaného rozhovoru o zákaznické zkušenosti uživatelů mobilní aplikace vybrané společnosti. Na závěr jsou formulována doporučení a návrhy na vylepšení mobilní aplikace vybrané společnosti.