Bachelor´s works (KPG)
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Postoje veřejnosti ke střídavé péči(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-06-28) Kozáková, Simona; Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D.; Podpera Milan, Mgr. Ph.D.Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání postojů veřejnosti ke střídavé péči, která je jednou z forem péče o dítě po rozvodu rodičů. V teoretické části jsme definovali základní pojmy spojené s rodinou, rozvodem a střídavou péčí, včetně historického vývoje, právních aspektů a předpokladů pro její úspěšnou aplikaci. Důraz byl kladen na pochopení role otce a matky ve výchově a na důsledky rozvodu na dítě. Hlavním cílem práce bylo prostřednictvím dotazníkového šetření zjistit postoje dospělých jedinců v Plzeňském kraji ke střídavé péči. Dotazník byl anonymní a obsahoval otázky zaměřené na osobní informace respondentů, jejich postoje k různým aspektům střídavé péče a případné osobní zkušenosti s touto formou péče. Výzkumu se zúčastnilo celkem 201 respondentů. Výsledky ukazují, že veřejnost má rozporuplné postoje ke střídavé péči. Nejčastěji zmiňovanými negativy byly neustálé změny prostředí pro dítě a problémy s komunikací mezi rodiči. Naopak, jako největší pozitivum respondenti vnímali možnost zachování a rozvíjení vztahu s oběma rodiči a rovnoměrné rozdělení rodičovských povinností. Výzkum také odhalil, že bezdětní jedinci mají větší tendenci se přiklánět ke střídavé péči. Z výsledků vyplývá, že pro úspěšnou aplikaci střídavé péče je klíčová dobrá komunikace mezi rodiči a stabilní prostředí pro dítě. Doporučujeme zaměřit se na větší osvětu veřejnosti ohledně výhod a nevýhod střídavé péče a na podporu rodičů při řešení konfliktů a sjednocování výchovných přístupů. Budoucí výzkum by mohl dále prozkoumat dlouhodobé dopady střídavé péče na děti a jejich vztahy s rodiči. Tento výzkum přispívá k lepšímu pochopení postojů veřejnosti a může sloužit jako základ pro další studie a diskuse v této oblasti.Item Mladiství ve výchovném ústavu a jejich percepce na aktuální životní situace(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-06-30) Maláková, Martina; Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.; Miňhová Jana, doc. PhDr. CSc.Tato bakalářská práce se zabývá tématem mladistvých ve výchovných ústavech a jejich percepci aktuální životní situace. Cílem výzkumného šetření je porozumět, jak mladiství vnímají svůj pobyt ve výchovném ústavu, jaké jsou hlavní příčiny jejich umístění a jaké výzvy a příležitosti se před nimi otevírají. Práce klade důraz na psychologické, sociální a vzdělávací aspekty života ve výchovných ústavech.Item ADHD u studentek vysoké školy Západočeské univerzity v Plzni(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-06-28) Bezvodová, Kateřina; Kocurová Marie, Doc. PaedDr. Ph.D.; Karkošová Martina, Mgr. Ph.D.Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku ADHD u studentek Západočeské univerzity v Plzni. Výběr tohoto tématu je motivován jeho aktuálností a důležitostí v oblasti současné speciální pedagogiky. Cílem práce je podrobně zjistit, jak ADHD ovlivňuje studentky této univerzity, včetně diagnostiky, strategií pro překonávání výzev a osvěty veřejnosti. Výzkum se zaměřuje na různé fáze života jedinců s ADHD, jejich akademické úspěchy, vliv rodiny a společnosti, a osobní zkušenosti studentek. Práce je strukturována do několika kapitol, které pokrývají teoretické a praktické aspekty ADHD, a zahrnuje kvalitativní výzkumné šetření formou rozhovorů. Tento komplexní přístup umožňuje hluboké pochopení problematiky a přináší nové poznatky užitečné pro akademické pracovníky, praktiky v oblasti speciální pedagogiky a širší veřejnost.Item Vztahy uvnitř rodiny s dítětem s mentálním postižením: Vliv na rozhodování sourozenců o jejich kariéře(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-06-27) Horvátová, Tereza; Janyšková Kristýna, Mgr. Ph.D.; Šiška Jan, prof. PhDr. Ph.D.Bakalářská práce se věnuje vztahům v rodinách, ve kterých je přítomen potomek s mentálním postižením. Hlavním cílem je porozumět těmto rodinným vztahům a analyzovat, jakým způsobem tento vztah ovlivňuje výběr vzdělání a zaměstnání sourozence či sourozenců potomka s mentálním postižením. Teoretická část odborně zpracovává obecné přehledy o rodině, kde se dále zaměříme na funkce rodiny a výchovné styly rodiny. Následně se zaměříme na téma mentální postižení, které definujeme, popíšeme z hlediska etiologie a následně klasifikujeme. Další důležitou kapitolou pro toto téma je rodina s dítětem s mentálním postižením, kam patří také reakce rodiny na narození dítěte s mentálním postižením a následné faktory, které ovlivňují přijetí dítěte s mentálním postižením. Věnuje se také vztahům mezi jednotlivými členy rodiny, včetně širšího okruhu rodiny. Dále se práce zabývá faktory, které mohou ovlivnit výběr kariéry. Mezi tyto faktory patří využívání sociálních služeb, masmédia a vrstevnické skupiny. V praktické části zkoumáme klíčové faktory, které ovlivňují rozhodování jedinců ve výběru kariéry. Kvalitativní výzkum je prováděn pomocí rozhovorů s šesti respondenty, kteří mají sourozence s mentálním postižením. Rozhovor zkoumá životní zkušenosti jedince, vztah se sourozencem s mentálním postižení, ale také vztahy celé rodiny, včetně širšího okruhu rodiny. Věnujeme se i vlivům, které působí mimo rodinu. Zkoumáme tak vztahy s vrstevnickými skupiny, využívaná masmédia v dětství a využívání sociálních služeb.Item Uplatňování principu individualizace při řízené činnosti v MŠ(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-06-30) Šimková, Kateřina; Koželuhová Eva, PhDr. Ph.D.; Podpera Milan, Mgr. Ph.D.Bakalářská práce se věnuje uplatňování principu individualizace při řízených činnostech v různých mateřských školách. V teoretické části jsou popsány principy a východiska individualizace. Jsou blíže definovány možnosti individualizace v mateřské škole (plánování podle inteligencí, diferenciace obtížnosti aktivit, plánování na stanoviště, plánování s dětmi). Praktická část obsahuje kvalitativní výzkumné šetření, jehož cílem je zjistit, jak je individualizace v praxi používána vybranými učitelkami s různou délkou praxe.Item Obezita v dospívání(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-06-28) Kramáriková, Natálie; Svoboda Michal, PhDr. Mgr. Ph.D.; Sudová Jana, Mgr.Tato bakalářská práce se věnuje problematice obezity u dětí a dospívajících ve věku 10-19 let. Hlavním cílem je identifikovat faktory, které přispívají k nárůstu obezity v této věkové skupině, a zhodnotit úroveň školního vzdělávání v oblasti prevence obezity. Práce také analyzuje rozdíly v hodnotách BMI mezi dětmi a dospívajícími a zjišťuje, že adolescenti ve věku 15-19 let mají častěji vyšší hodnoty BMI než děti ve věku 10-14 let. Tento trend může být způsoben hormonálními změnami během puberty, změnami ve stravovacích návycích a sníženou fyzickou aktivitou, zejména po přechodu na střední školu. Výzkum rovněž odhalil nedostatečnou informovanost o rizicích spojených s obezitou a její prevencí ve školách. Žáci často uvádějí, že informace, které dostávají, jsou povrchní a nedostatečné, což zdůrazňuje potřebu zlepšení školních programů zaměřených na zdravý životní styl. Hlavní příčiny obezity u dětí a dospívajících byly identifikovány jako nedostatek fyzické aktivity a nevhodné stravovací návyky. Moderní sedavý způsob života a vysoká konzumace nezdravých potravin významně přispívají k nárůstu obezity. Digitální technologie, jako jsou televize a mobilní zařízení, hrají klíčovou roli v každodenním životě dospívajících a mají přímý dopad na jejich zdraví a tělesnou hmotnost. Zvýšený čas strávený před obrazovkami je spojen s vyšším rizikem nadváhy a obezity. Práce zdůrazňuje potřebu implementace programů podporujících zdravý životní styl, včetně vyvážené stravy, pravidelné fyzické aktivity a vzdělávání o zdravém životním stylu jak ve školách, tak v rodinách. Školy by měly hrát aktivnější roli při vytváření prostředí podporujícího zdravý životní styl, například prostřednictvím zdravějších možností stravování ve školních jídelnách a podpory sportovních aktivit. Rodiny by měly být vzdělávány a podporovány, aby vytvářely zdravé domácí prostředí a sloužily jako vzory pro své děti. Celkově práce zdůrazňuje, že prevence obezity a podpora zdravého životního stylu jsou klíčové pro zajištění zdravého vývoje mladé populace. Implementace těchto opatření je nezbytná pro prevenci obezity a zlepšení zdraví budoucích generací. Na základě zjištěných výsledků lze konstatovat, že stanovené cíle práce byly naplněny a práce poskytuje cenné informace pro další výzkum a praktické využití v oblasti prevence obezity u dětí a dospívajících.Item Postoje učitelů základních škol k problematice psychosomatiky(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-06-27) Vrbová, Alexandra; Klimtová Václava, Mgr.; Svoboda Michal, PhDr. Mgr. Ph.D.Tato bakalářská práce se zabývá problematikou psychosomatiky, konkrétně pak postoji učitelů základních škol k této interdisciplinární oblasti. Cílem studie bylo zjistit, jak učitelé vnímají psychosomatiku a jaké k ní mají postoje a to prostřednictvím dotazníkového šetření. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí: teoretické a praktické. Teoretická část detailně rozebírá podstatu psychosomatiky včetně historie, hlavních směrů a častých onemocnění. Analyzuje také význam a různé typy postojů, role učitelů a základního vzdělávání. Praktická část práce se pak soustředí na konkrétní výzkumný problém a využívá kvantitativní metodu sběru dat prostřednictvím dotazníkového šetření. Výsledky naznačují, že i když většina učitelů bere v úvahu vliv psychiky na zdraví, existují rozdíly v jejich vnímání rizika spojeného s psychosomatikou a v jejich osobních zkušenostech. Tato práce poukazuje také na rostoucí význam psychosomatiky v prostředí škol a poskytuje základ pro další výzkum a vývoj v této oblasti.Item Postoj budoucích učitelů k novele zákona o pedagogických pracovnících(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-04-26) Wisterová, Kristýna; Klimtová Václava, Mgr.; Svoboda Michal, PhDr. Mgr. Ph.D.Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu postojů a názorů studentů magisterských oborů pedagogických fakult na novelu zákona o pedagogických pracovnících (č. 563/2004 Sb.), která přinesla do českého školství řadu změn. Cílem práce je zmapovat vnímání studentů ohledně dopadů této novely na jejich profesní dráhu učitele. Pro výzkum byla použita metoda kvantitativního šetření formou dotazníku, který byl distribuován studentům magisterských oborů pedagogických fakult v České republice. Výsledky práce by mohly přinést cenné poznatky pro tvůrce vzdělávací politiky.Item Pedagogická diagnostika žáka se speciálními potřebami z pohledu asistenta pedagoga(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-06-30) Silovská, Dominika; Slowík Josef, PhDr. Ph.D.; Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D.Bakalářská práce se zabývá pedagogickou diagnostikou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu asistenta pedagoga. Cílem práce je analyzovat a popsat roli asistenta v procesu pedagogické diagnostiky těchto žáků, identifikovat hlavní metody a nástroje používané v praxi a nabídnout praktická doporučení pro zlepšení této činnosti. tato práce se rozděluje na teoretická východiska a výzkumnou část, ve které jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřené na zkušenosti a názory asistentů pedagoga na jejich úlohu v pedagogické diagnostice.Item Zkušenosti žáků a učitelů středních škol v Plzni s inkluzivním vzděláváním(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-06-30) Andělová, Markéta; Slowík Josef, PhDr. Ph.D.; Zábrodská Eva, Mgr.Bakalářská práce se zabývá zkušenostmi žáků a učitelů středních škol v Plzni s inkluzivním vzděláváním. Tato práce je členěna do tří částí, kdy první část vymezuje stěžejní pojmy bakalářské práce za pomoci odborných zdrojů. Druhá část popisuje metodiku využitou při provádění výzkumu. Nástrojem sběru dat pro výzkum byl dotazník, jež byl zaslán středním školám v Plzni a druhým nástrojem sběru dat jsou polostrukturované rozhovory s respondenty. Respondenty této práce jsou žáci a učitelé středních škol v Plzni. Poslední část je analytická a interpretační. Za pomoci výsledků dotazníků a výpovědí respondentů si zodpovíme hlavní výzkumnou otázku práce: Zjistit, jaké jsou zkušenosti žáků a učitelů středních škol v Plzni s inkluzivním vzděláváním. V závěru práce jsou uvedeny možné doporučení do praxe.Item Sebepojetí pravidelných návštěvníků fitness center(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-06-30) Simbartlová, Eliška; Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.; Klimtová Václava, Mgr.Tato bakalářská práce je zaměřena na téma sebepojetí pravidelných návštěvníků fitness center. Práce je rozdělena do dvou částí. Tou první je část teoretická, kterou tvoří čtyři kapitoly. V první kapitole je představen pojem sebepojetí, kde jsou přiblíženy jeho významy, vývoj a složky, které ho utvářejí. Druhá kapitola se zaměřuje na vymezení termínu fitness, jeho historii a pojem fitness centrum. Ve třetí kapitole jsou popsány pojmy well-being a motivace. Dále se práce zabývá výzkumy ve vztahu k sebepojetí a pohybové aktivitě. Praktická část je zaměřena na výzkum pravidelných návštěvníků fitness center, která byla vytvořena na základě dotazníkového šetření, kde bylo zjišťováno, jaká je jejich úroveň sebeúcty a sebeúčinnosti s ohledem na pohlaví, věk, délku aktivního cvičení, druhu cvičení a návštěvnosti fitness. V rámci výzkumu se potvrdilo, že jediný ukazatel, který má vliv na míru sebeúcty a sebeúčinnosti je pohlaví. Z výzkumu vyplývá, že úroveň sebeúcty a sebeúčinnosti pravidelných návštěvníků fitness center je vysoká.Item Možnosti trávení volného času dětí, mládeže a mladých dospělých s autismem v Plzni(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-06-26) Huňátová, Kateřina; Janyšková Kristýna, Mgr. Ph.D.; Šiška Jan, prof. PhDr. Ph.D.Tato bakalářská práce se zaměřuje na téma volného času dětí, mládeže a mladých dospělých sautismem. Vpráci je vymezené téma autismu, dále téma volného času a následné spojení volného času a autismu. V rámci výzkumu jsme využili dotazníkové šetření. Jednalo se o dva dotazníky, první dotazník byl pro rodiče, prarodiče, blízké osoby dětí, mládeže, mladých dospělých s autismem a druhý dotazník směřoval k pracovníkům, lektorům, čili osobám vblízkém kontaktu s dětmi, mládeží a mladými dospělými s autismem. Výsledkem výzkumu, který je možný využít v praxi, je soupis možností trávení volného času, který je určen pro rodiče, či blízké osoby dětí, mládeže a mladých dospělých s autismem. Soupis může napomoct ke zvýšení povědomí o aktivitách, které nabízejí různé organizace v Plzni.Item Aditivní látky v potravinách(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-06-27) Sýkorová, Barbora; Svoboda Michal, PhDr. Mgr. Ph.D.; Sudová Jana, Mgr.Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku aditivních látek v potravinách. Je rozdělena na dvě části. Teoretická část práce definuje aditivní látky, popisuje jejich historický vývoj až po dnešní dobu, včetně platné legislativy a dále blíže charakterizuje stěžejní skupiny přídatných látek. Praktická část se zaměřuje na obsah aditivních látek v potravinách. Zkoumá, které skupiny aditiv jsou neužívanější, jaké konkrétní látky jsou v potravinách nejčastější, jaký má obsah aditiv vliv na cenu výrobku a jak se liší obsažné přídatné látky v jednotlivých kategoriích potravin.Item Adaptace dětí v heterogenní a homogenní třídě(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-06-27) Jakušová, Nikola; Koželuh Ondřej, Mgr.; Podpera Milan, Mgr. Ph.D.Bakalářská práce se zabývá tématem Adaptace dětí v heterogenní a homogenní třídě". Práce definuje základními pojmy a průběh začleňování tříletých dětí do mateřských škol na Klatovsku. Výzkum zahrnuje 24 respondentů ze dvou homogenních a dvou heterogenních tříd. Pomocí checklistu jsou shromažďována data o adaptaci v oblastech jako sebeobsluha, zapojení do činností, dodržování pravidel, komunikace, stravování, pláč a předmět z domova. Následná analýza využívá vážený aritmetický průměr k vyhodnocení náročnosti adaptace pro každou skupinu. Práce rovněž obsahuje diskusi a doporučení k usnadnění adaptace tříletých dětí v mateřských školách.Item Řešení rizikového chování spojeného s užíváním návykových látek v době dospívání(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-06-27) Ciprová, Barbora; Kocurová Marie, Doc. PaedDr. Ph.D.; Svoboda Michal, PhDr. Mgr. Ph.D.Bakalářská práce se zabývá tématem řešení rizikového chování se zaměřením na návykové látky v době dospívání. Práce si klade za cíl zjistit, jaké postupy jsou na základních školách voleny s ohledem na doporučené postupy od MŠMT. V teoretické části je popsáno období dospívání, rizikové chování, návykové látky, ale také školské poradenské pracoviště a prevence. V empirické části jsou řešeny výzkumné cíle a otázky k nim směřující. K dosažení těchto cílů byly použity metody kvalitativní i kvantitativní, konkrétně hloubkové rozhovory a dotazníky. V závěru práce jsou uvedena východiska výzkumného šetření a také odporučení pro praxi.Item Cukry ve výživě(Západočeská univerzita v Plzni, 2023-06-28) Kytková, Veronika; Svoboda Michal, PhDr. Mgr. Ph.D.; Klimtová Václava, Mgr.Tato bakalářské práce se zaměřuje na význam cukrů ve výživě a jejich vliv na lidské zdraví. Sacharidy jsou jednou z hlavních skupin živin a tvoří nedílnou součást naší stravy. Jejich dostatečný příjem je klíčový pro správné fungování organismu, avšak nadměrná konzumace cukrů může mít negativní dopady na naše zdraví. Teoretická část popisuje sacharidy jako základní složku výživy a zabývá se jejich dělením. Dále věnuje svou pozornost metabolismu sacharidů. Vysvětluje rozdíl mezi jednoduchými a složitými sacharidy a popisuje, jakým způsobem se rozkládají a využívají v lidském těle. Rozebírá procesy trávení a absorpci cukrů, jejich transport do buněk a využití jako zdroj energie. Zaměřuje se i na množství cukrů v jednotlivých potravinách a nápojích. V rámci této části prozkoumám, jaké potraviny jsou bohaté na cukry a jakým způsobem se jejich konzumací může ovlivnit naše zdraví. Závěr teoretické části klade důraz na potraviny a nápoje s vysokým obsahem přidaných cukrů, které jsou často spojovány s rizikem vzniku civilizačních chorob. V empirické části je cílem shromáždit a analyzovat stravovací návyky oslovených respondentů. Podstatou práce je analyzovat, jaké je množství konzumace u jednotlivých druhů potravin a zjistit, které potraviny jsou nejběžněji konzumovány během dne. Dalším cílem je zjistit úroveň informovanosti populace o problematice sacharidů ve stravě, nalézt konkrétní onemocnění, která jsou nejvíce spojována s nadměrným nebo nevhodným příjmem sacharidů a dozvědět se, jaké strategie a postupy používají respondenti k přiblížení se zdravému životnímu stylu.Item Přechodový objekt v praxi mateřských škol(Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Vetráková, Zuzana; Koželuhová Eva, PhDr. Ph.D.; Podpera Milan, Mgr. Ph.D.Bakalářská práce se zabývá přechodovým objektem v praxi mateřských škol. Práce je rozdělena do dvou částí: teoretické a praktické. V teoretické části jsou s oporou odborné literatury objasněna teoretická východiska z oblasti vývojové psychologie a předškolní pedagogiky. Hlavním výzkumným cílem práce je zjistit, jak jsou v každodenní praxi mateřských škol realizovány principy osobnostně orientovaného pojetí vzdělávání v kontextu respektování potřeby přechodového objektu u dětí předškolního věku. Výsledkem praktické části je analýza dat z dotazníkového šetření, jehož souborem jsou učitelé mateřských škol Plzeňského kraje. Dotazník byl šířen i vyplňován v online prostoru.Item Dopady zrakového postižení na sportovní kariéru (život, uplatnění) dětí(Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Podroužková, Pavla; Šumníková Pavlína, PhDr. et Mgr. Ph.D.; Kavalírová Kateřina, PhDr.Bakalářská práce se zabývá významem sportu v životě osob se zrakovým postižením. V teoretické části je popsána problematika zrakového postižení, která se podrobně věnuje klasifikaci zrakového postižení, motorickému vývoji a orientaci v prostoru. Dále se práce zabývá kompenzačními pomůckami a organizacemi, které je poskytují a pomáhají při jejich osvojování. Na konci teoretické části jsou popsány vybrané sporty pro osoby se zrakovým postižením. Praktická část se věnuje analýze provedeného hloubkového rozhovoru s paralympioničkou Annou Peškovou (Kulíškovou). Získaná data jsou porovnávána s odbornou literaturou a v závěru jsou formulovány odpovědi na stanovené výzkumné otázky.Item Vnímání kvality života lidmi s mentálním postižením. Případová studie vybraného chráněného bydlení v Plzeňském kraji.(Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Králová, Anna; Káňová Šárka, Mgr. Ph.D.; Šiška Jan, Doc. PhDr. Ph.D.Předkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou vnímání kvality života lidmi s mentálním postižením. Vyhodnocení kvality života uživatelů sociální služby je jednou z možností, jak stanovit kvalitu dané sociální služby. Na kvalitu života bylo nahlíženo z pohledu 5 uživatelů vybraného chráněného bydlení i z pohledu 2 klíčových pracovníků služby. K porovnání pohledů na kvalitu života uživatelů byla využita metoda dotazníkového šetření Škály osobních výsledků (Personal Outcomes Scale; POS). V práci na kvalitu života nahlížíme také pomocí polostrukturovaných rozhovorů vedených metodou životních příběhů (Life Course Interview; LCI), které byly sestavovány z rozhovorů s uživateli a doplněny o informace od klíčových pracovníků. Z výzkumného šetření POS vyplývá, že uživatelé služby hodnotí kvalitu svých životů vyšší než pohled pracovníků. Zmíněné zjištění poukazuje na důležitost subjektivního pohledu uživatelů na kvalitu života. Z životních příběhů respondentů je patrné zlepšení kvality života po transformaci původně ústavního zařízení. Uživatelé v chráněném bydlení se cítí více samostatní a s větším právem a možností rozhodovat o sobě samých.Item Přístupnost a uplatňování univerzálního designu ve vybrané veřejné službě na území města Plzně(Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Přerostová, Barbora; Janyšková Kristýna, Mgr. Ph.D.; Šiška Jan, Doc. PhDr. Ph.D.Tato bakalářská práce zkoumá problematiku přístupnosti a implementace principů univerzálního designu ve vybrané veřejné službě na území města Plzně. V teoretické části se zaměřuje na klíčové pojmy, jako jsou přístupnost a univerzální design. V rámci výzkumné části jsou tato témata zkoumána na konkrétním příkladu veřejné služby, a to z hlediska legislativního zajištění přístupnosti, terénní analýzy současného stavu a zkušeností osob z cílových skupin. Závěr práce přináší návrhy na úpravy zjištěných nedostatků daného místa.