Theses

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Showing 1 - 14 out of 14 results
  • Item
    Transhumanismus
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024-04-30) Phan thanh, Lynda; Mrázková Barbora, MgA. Ph.D.; Veliková Tereza, MgA. Ph.D.
    Kyborg je kybernetický organismus, hybrid stroje a organismu, tvor sociální reality stejně jako tvor fikce. Tato kvalifikační práce si všímá fenoménu kyborgů a jeho vztahu v širším kontextu transhumanismu, jež se zabývá aplikací vědy a technologie ke zlepšení lidských schopností a možností. Práce se zaměřuje na zkoumání konceptu kyborga ohledně genderových otázek, transgenderové identity a feministických perspektiv.
  • Item
    Mapa, krajina, člověk
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024-04-30) Fischerová, Romana; Mrázková Barbora, MgA. Ph.D.; Kopasz Viktor, Mgr. Ph.D.
    Diplomová práce se zadáním Mapa, krajina, člověk se zabývá zkoumáním prostoru v krajině. Hlavním tématem, který také nese název vytvořeného projektu jsou Úhly pohledu. V rámci mé diplomové práce jsem se zabývala mapováním, zkoumáním, různorodým úhlům pohledu na krajinu, prostory v krajině, cesty a detaily, které se v krajině dají nalézt. Zaměřila jsem se i na detaily, které nejsou v krajině jen tak k nalezení, ale s mapováním taktéž souvisí. Krajina zasažená člověkem, i bez zásahu člověka, ovlivněná škůdcem nebo přírodními živly. Téma také pojednává o pozorování vybraného prostoru v krajině z různých úhlů pohledu, v průběhu času. Propojení nejen s fotografií, ale i s dalšími obory. Práce s fotografií, grafickým designem, videem, knihou, objekty, prostorem, instalací. Zkoumání map a cest různými úhly pohledu. Výsledné dílo diplomové práce se skládá ze tří částí, které spolu vzájemně souvisí a tvoří tak jednu celkovou instalaci. Projekce, objekty, kniha. Nahlédněte tak mým úhlem pohledu na vybranou část krajiny, prostoru, cest, o kterých je tato diplomová práce a zkuste i vy si najít svůj úhel pohledu a cesty, které vás při pozorování díla napadnou.
  • Item
    A Desire To Experience
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024-04-30) Zouzalíková, Vendula; Jarcovjáková Libuše, Mgr.; Mrázková Barbora, MgA. Ph.D.
    A Desire To Experience je subjektivní dokumentární soubor, ve kterém se věnuji fenoménu FOMO - v plné verzi Fear Of Missing Out, což je volně přeložitelné jako Strach z promeškání. Tento termín popisuje jev patrný v dnešní moderní společnosti, kdy jedinec pociťuje obavu nebo úzkost z toho, že zmešká nějakou zajímavou nebo důležitou událost, či příležitost. FOMO souvisí s touhou být zapojen do veškerého dění a nejlépe být o všem informován. Práce sestává ze tří fotografií a jedné knihy o 92 stranách.
  • Item
    INDIVIDUÁLNÍ TÉMA
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024-04-30) Tampierová, Julie; Takáč Viktor, MgA. Ph.D.; Cséfalvay András, Doc. Mgr. Art. ArtD.
    Dílo Sympathy for the Machines pojednává o vztahu mezi reálným člověkem a jeho digitálním avatarem. Snaží se odpovědět na otázku, zda je člověk schopen se dostatečně se svým avatarem ztotožnit a zda jej může zneužít pro řešení vlastních psychických problémů. Zda skrze soucit k avatarovi, jemuž působí bolest, může nalézt soucit sám k sobě. Tento parazitní charakter vztahu je obrazově ilustrován kombinací techniky 3D animace a reálných video záběrů.
  • Item
    PROSTOROVÁ SITUACE
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024-04-30) Nosek, Jakub; Takáč Viktor, MgA. Ph.D.; Pulvirenti Luca
    Tato diplomová práce zkoumá proces tvorby videomappingových projektů s důrazem na téma metanoia. Analyzuje vliv externích podnětů na rozvoj tvůrčího procesu a prezentuje získané zkušenosti z praktických projektů včetně účasti například na mezinárodním festivalu Dublin Winter Lights. Počátek práce se zaměřuje na počáteční fázi tvorby a rozvoj konceptu, který vychází z tématu. Vizuálně znázorňuje proces přerodu a zdokonalení, posunutí se za lepším. Dále analyzuje technologické nástroje a postupy používané při tvorbě videomappingů, s důrazem na vývoj od tradičních renderovacích programů k aplikacím pro real-time vizualizaci. Závěrem se věnuje vizuální stránce práce, zdůrazňuje použití moderních postupů k vyjádření konceptuálních a estetických prvků. Celkově práce reflektuje autorský proces tvorby videomappingů a jeho evoluci od počátečního studia a experimentování k profesionální praxi po prezentaci na mezinárodní úrovni.
  • Item
    Ilustrovaná kniha ve formátu "The Art of..."
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024-04-30) Vyskočilová, Jana; Šlajch Václav, MgA. Ing.; Jerie Karel, MgA.
    "The Art of Ragaleon" je sbírka konceptů a ilustrací fiktivního světa v žánru science fiction. V knize je zobrazeno několik témat, která nám vizuální stránku planety Ragaleon přibližují a podněcují tak čtenáře k představivosti. Ilustrace jsou doprovázené krátkými popisky či poznámkami a jsou realizovány technikou digitální malby. Výstupem je kniha v pevné vazbě s počtem 72 stran.
  • Item
    Interaktivní webová stránka
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024-07-26) Roule, Marty; Šlajch Václav, MgA. Ing.; Rubec Marek, Mgr. BcA.
    Tato diplomová práce se zaměřuje na vytvoření interaktivní webové stránky věnované tzv. "hidden" gems míst v Praze. Cílem bylo vyvinout komplexní web, který uživatelům umožní procházet interaktivní mapu, prohlížet si ilustrace a dozvědět se nové informace o zajímavých místech.
  • Item
    Vizuální development animovaného filmu
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024-04-30) Ramešová, Petra; Šlajch Václav, MgA. Ing.; Štorch Filip, MgA.
    Tento projekt se soustředí na vizuální development animovaného filmu. Film je o dvou kamarádech, kteří spolu žijí v malém českém městě. Výstupem je kniha, která obsahuje koncepty, skici a finální návrh podoby animovaného filmu.
  • Item
    VÝTVARNÉ ŘEŠENÍ POČÍTAČOVÉ HRY
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024-04-30) Pavelka, Jozef; Šlajch Václav, MgA. Ing.; Duchek Tomáš, MgA.
    Diplomová práca sa zameriava na výtvarné riešenie počítačovej hry Nepríjemný Svet. Úlohou artbooku je priblížiť divákovi nepríjemnosť života v tomto prostredí, vzhľad a fungovanie tamojších komunít. Toto dielo má slúžiť ako odrazoví bod pre tvorbu počítačovej hry. Artbook na 74 stranách predstavuje návrhy postáv, priestorov, strojov, fauny a flóry vymysleného prostredia Nepríjemného Sveta.
  • Item
    Autorská komiksová kniha
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024-04-30) Libovická, Eliška; Šlajch Václav, MgA. Ing.; Kořínek Pavel, Mgr. Ph.D.
    Komiksová kniha, která retrospektivním eliptickým vyprávěním sleduje příběh výzkumu mladého vědce, který díky svojí trpělivosti odpozoruje dosud nezaznamenaný parazitický organismus. Zároveň mezi jednotlivými kapitolami je líčen vlastní pseudovědecký proces výzkumu a mapování. Hlavními postavami je vypravěč, jeho deník a zmíněné parazitické organismy neboli Běsíci. Příběh kombinuje prvky mysteriózního thrilleru s vědeckou fikcí a zkoumá téma kontroly mysli a manipulace ve společnosti. Společně s tím předkládá spekulativní vědeckou studii.
  • Item
    VÝTVARNÉ ŘEŠENÍ POČÍTAČOVÉ HRY (LIBOVOLNÉ TÉMA, PŘÍP. DIDAKTICKÉ TÉMA _ FRAUS)
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024-04-30) Řezníček, Michal; Šlajch Václav, MgA. Ing.; Jelinek Branko, Mgr. art.
    Diplomová práce se zaměřuje na výtvarné řešení počítačové hry volně inspirované knižní sérií První Zákon od autora Joea Abercrombieho. Vzniklý artbook má za úkol představit netradiční fantasy svět, který by mohl sloužit jako nápad pro budoucí počítačovou hru. Artbook v 84 stranách obsahuje ilustrace a vizuální návrhy postav, prostředí, architektury a kultury tří národů v imaginárním fantasy světě. Ilustrace jsou vypracovány technikou digitální malby.
  • Item
    Klimatické smysly: Umělecko-výzkumný projekt zkoumající klima
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024-07-26) Půbalová, Denisa; Kokolia Jan, MgA.; Likavčan Lukáš, Mgr. Ph.D.
    Tento umělecký výzkum zkoumá klima a jeho komplexitu, zaměřuje se na jeho rozsáhlé časovosti, prostorovosti a složité jevy. Nejprve se práce zabývá tím, jak vnímáme klima prostřednictvím statistik, příběhů a vědeckých faktů, a zdůrazňuje omezenost lidského vnímání pro úplné porozumění klimatu. Inspirován rozsivkami, fotosyntetizujícími mikrořasami, a jejich příběhy v, skrze a jako klima, tento výzkum konstruuje alternativní narativy mimo Antropocén. Kombinuje terénní pozorování, mikroskopická zkoumání, analýzu satelitních dat, diskuse, vzorky, fotografie, diagramy a algoritmy ke tkaní těchto klimatických příběhů rozsivek. Tato práce zdůrazňuje důležitost přijímání různorodých narativů, které se snaží překonat antropocentrické pohledy, a vyzdvihuje nezbytnost více přístupů k porozumění klimatu, podporujících ne-lidské zkušenosti v, skrze a jako klima.
  • Item
    Křivoklátsko. Cesta domovem
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024-04-30) Indrová semelková, Romana; Jarcovjáková Libuše, Mgr.; Zbořilová Zuzana, MgA. Ing. arch.
    Diplomová práce, kniha Křivoklátsko. Cesta domovem, je netradičním průvodcem po Křivoklátsku, který ukazuje autorčin vztah k místu skrze její fotografie. Rovněž provází čtenáře místní krajinou prostřednictvím rozhovorů s lidmi, kteří zde žijí, mají tu kořeny nebo zde našli domov. Svůj příběh vypráví ředitel Lesnického parku Křivoklátsko Miroslav Pecha, malíř Jaroslav Houba a kastelán hradu Krakovec Jiří Sobek. V knize nechybí ani mapy a krátká faktografie, ze které se čtenář dozví, odkud vzalo Křivoklátsko svůj název, že Berounka nemá pramen, kdo žil pod hradem Týřov nebo čemu vděčí Skryjská jezírka za svou současnou podobu. Textový doprovod pak poskytuje rozšířené informace o oblasti Křivoklátska, řece Berounce a obci Skryje. Seznamuje s postupem práce a předkládá inspirační knižní zdroje nebo výčet netradičních průvodců, které jsou v současnosti na pultech knihkupectví.
  • Item
    Vizuál ke hře Silicomrades
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024-04-30) Eremiáš, Jakub; Domlátil Vojtěch, Doc. MgA.; Vršanský Oliver, MgA.
    V této práci jsem se zaměřil na tvorbu netradičního vizuálu pro video hru zvanou Silicomrades, která je kompletně ručně kreslená tužkou a animace jsou tvořené technikou stop motion.