Theses (KAN)
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Herní aktivity na rozvoj slovní zásoby v anglickém jazyce na 1. stupni ZŠ(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-10-31) Švarcová, Veronika; Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.; Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.Diplomová práce je zaměřená na problematiku herních aktivit na rozvoj slovní zásoby na 1. stupni základní školy. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické práci se zabývám slovní zásobou, hrou, didaktickou hrou a učebnicemi. Praktická část navazuje na poznatky z teoretické části a zabývá se analýzou učebnic z pohledu zastoupení herních aktivit a didaktických her v učebnicíchItem Zkoumání jazykových postojů k přízvukům u českých studentů a učitelů v ESL/EFL(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-06-30) Pavelcová petrová, Zuzana; Lancová Klára, PhDr. Ph.D.; Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.Cílem této práce je prozkoumat jazykové postoje k přízvukům u českých studentů a učitelů v ESL/EFL. Nejprve se práce zabývá rolí a postavením angličtiny ve světě a na našem území. Dále se zaměřuje na rozdíly mezi výukou ELF a ESL/EFL a na kontrast mezi standardní a nestandardní angličtinou. Následně analyzuje vnímané výhody a slabiny rodilých a nerodilých mluvčích angličtiny při výuce ELF nebo ESL/EFL. Nakonec práce v teoretické části definuje jazykové postoje k přízvukům a zabývá se předchozími studiemi publikovanými na toto téma na lokálním měřítku. Obecným cílem této studie je zjistit, zda a do jaké míry mohou pozitivní či negativní postoje studentů k přízvukům ovlivňovat vnímanou kvalitu výuky cizího jazyka. Výzkum zaměřený na postoje studentů prvního stupně gymnázií a druhého stupně základních škol byl proveden formou dotazníku. Na základě výsledků výzkumu lze konstatovat, že pozitivní postoje studentů k přízvuku, ať už se jedná o přízvuk rodilý nebo nerodilý, mají větší dopad na vnímanou kvalitu výuky než postoje negativní. I přes převažující pozitivní postoje k přízvukům rodilým je mezi studenty zřejmá značná tolerance k odlišně přízvučnému anglickému projevu učitelů. Vnímaná kvalita výuky cizího jazyka však může být negativně ovlivněna postoji studentů k nesrozumitelnému přízvuku při komunikaci s vrstevníky. Závěrem práce navrhuje možné způsoby, jak mohou učitelé využít informace o postojích studentů, a nabízí návrhy pro další výzkum v této oblasti.Item Diferenciace ve výuce anglického jazyka: Strategie na podporu učení žáků(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-06-30) Farrant, Lucie; Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.; Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.Tato diplomová práce se zabývá diferenciací ve výuce anglického jazyka. Cílem práce bylo zjistit, zda učitelé využívají diferenciovanou výuku ve svých hodinách angličtiny, a zda ji využívají efektivně. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy diferenciace, členění diferenciace, způsoby diferenciace a diferenciace v anglickém jazyce. Praktická část rozebírá data získaná z rozhovorů.Item Využití umělé inteligence ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-06-30) Necuda, Daniel; Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.; Skopečková Eva, PhDr. Ph.D.Během posledních pár let se umělá inteligence velmi rychle vyvíjela, až její šíření se dosáhlo sféry plánování výuky, které je velmi důležitým aspektem práce učitele. Jelikož mají studenti učitelství často problém s tvorbou příprav výuky, tato práce se snaží prozkoumat charakteristiky plánů výuky vygenerovaných umělou inteligencí, zatímco také zkoumá možnosti a limitace nástrojů poháněných umělou inteligencí v kontextu plánování výuky. Zaprvé se tato práce věnuje základním elementům plánu výuky. Následně jsou prozkoumány výhody a problémy spojené s užíváním umělé inteligence k tvorbě příprav na hodinu a také prompt inženýrství. Metodou zvolenou pro výzkum v této práci je obsahová analýza. Porovnání výsledků výzkumu s teoretickou bází obsaženou v této práci odhalilo, že nástroje s umělou inteligencí jsou velmi časově efektivní a schopné poskytnutí solidní struktury pro vyučovací hodinu. Na druhou stranu bylo také dokázáno, že nepravdivé informace a neúplná či poškozená data jsou problémy, které se mohou vyskytnout při používání umělé inteligence k plánování výuky. Nakonec došlo k zjištění, že různé nástroje založené na umělé inteligenci poskytují přípravy na hodinu, které se liší v úrovni kvality. Tato práce tudíž doporučuje učitelům, aby se seznámili s mnoha různými umělými inteligencemi v kontextu plánování výuky, aby mohli sami najít takový nástroj, který pro ně bude nejlepší.Item Pojetí mediace ve výuce angličtiny jako cizího jazyka (CEFR, 2020)(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-06-28) Hostaš, Jan; Skopečková Eva, PhDr. Ph.D.; Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.Diplomová práce se zabývá mediací podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky a jeho doplňkového vydání. Teoretická část práce se zabývá samotným původem pojmu mediace, jeho definicí a zařazením do výuky anglického jazyka. Praktickou část práce tvoří obsahová analýza českých kurikulárních dokumentů, tedy Rámcového vzdělávacího programu a vybraných školních vzdělávacích programů, s cílem zjistit, zda je v nich mediace jako jazyková dovednost nějakým způsobem zahrnuta. Další částí výzkumu je dotazníkové šetření mezi učiteli na vybraných školách v Plzni, zabývající se jejich povědomím o konceptu mediace a jeho implementaci do výuky anglického jazyka.Item Zavádění formativního hodnocení do výuky anglického jazyka na 2. stupni ZŠ(Západočeská univerzita v Plzni, 2024-06-24) Horníková, Adéla; Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.; Lancová Klára, PhDr. Ph.D.Tato diplomová práce se zabývá implementací formativního hodnocení. Je zaměřena na vrstevnické hodnocení, v kontextu výuky slohu (psaní) v hodinách anglického jazyka. Formativní hodnocení zahrnuje různé aktivity ve třídě, které probíhají během učebního procesu. Do těchto aktivit jsou zapojeni jak učitelé, tak žáci. Studie si klade za cíl posoudit, jak, nebo zda vůbec, vrstevnické hodnocení ovlivňuje psaní studentů, jejich schopnost poskytovat zpětnou vazbu a jejich vnímání zpětné vazby od vrstevníků. Teoretická část práce zahrnuje strategie formativního hodnocení, metodiky zavádění vrstevnického hodnocení a přístupy k výuce psaní. Výsledky výzkumu jsou prezentovány v souladu s výzkumnými otázkami, zdůrazňují vliv vrstevnické zpětné vazby na zlepšení psaní studentů a jejich integraci zpětné vazby do finálních textů. Výsledky naznačují, že vrstevnické hodnocení je studenty vnímáno pozitivně a přispívá ke zlepšení kvality psaní. Z výsledů výzkumu se dá soudit, že vrstevnické hodnocení nejen podporuje kooperativní učení, ale také pomáhá budovat odpovědnost studentů za jejich učení, čímž zdůrazňuje potenciál vrstevnického hodnocení jako cenného vzdělávacího nástroje.Item Výuka psaní v anglickém jazyce: Process writing(Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Lejsek, František; Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.; Skopečková Eva, PhDr. Ph.D.Práce se zabývá použitím procesového psaní jako jednoho z přístupů ve výuce psacích dovedností v angličtině. Popisuje další existující přístupy, podrobně se zabývá procesovým přístupem a zmiňuje aktivity, které se pro rozvoj psaní v souladu s procesovým přístupem dají použít. Dále práce nabízí akční výzkum, který zkoumá, jestli výuka inspirovaná procesovým přístupem pomáhá žákům osmé třídy základní školy zlepšit jejich texty ve srovnání s texty napsanými při hodině produktového psaní.Item Vliv videoher na proces učení anglického jazyka u žáků \nl{}1. stupně základní školy(Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Hanáková, Denisa; Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.; Skopečková Eva, PhDr. Ph.D.Diplomová práce se zabývá využitím videoher, jako prostředku pro vyučování slovní zásoby v hodinách anglického jazyka u žáků 1. stupně ZŠ. Práce se nejprve zaměřuje na kategorizaci slovní zásoby, na její učení a zapamatování. Dále se zabývá jednotlivými metodami využívanými pro výuku anglické slovní zásoby. Klíčovou částí jsou poté možnosti a využití videoher ve výuce anglického jazyka, jejich využití k rozšiřování anglické slovní zásoby a druhy slovní zásoby v nich zastoupené. Účelem této práce je prozkoumat efektivitu a případné limity využívání videoher během výuky. V praktické části je popsán výzkum, provedený s žáky 5. ročníku základní školy, který spočíval v implementaci videoher do výuky anglického jazyka. V práci jsou dále popsána pedagogická doporučení, limity výzkumu, návrhy na zlepšení či pokračování výzkumu a etické otázky.Item E-learning v hodinách anglického jazyka na českých základních školách(Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Molendová, Kristýna; Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.; Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.Porozumění slovní zásoby je klíčové pro efektivní komunikaci. K tomu je důležité aplikovat efektivní metody. V rámci dané práce jsou jako efektivní metody uvedené digitální technologie, konkrétně dvě aplikace, Wordwall a Quizziz. Výzkum byl proveden se studenty 9. ročníku Základní školy v Rakovníku, přičemž byl rozdělen na dvě části. V první části studenti vyplnili dva dotazníky k určení jejich strategií učení se nové slovní zásoby a zároveň jejich vyjádření vzhledem k aplikacím. Ve druhé části byl zahrnutý kvalitativní výzkum, který byl doplněn o rozhovor se studenty a akční výzkum. Hlavní částí akčního výzkumu bylo pozorování v odučených hodinách. Všichni studenti se shodli na skutečnosti, že aplikace digitálních technologií v hodinách anglického jazyka by pozitivně ovlivnila jejich učení se nové slovní zásoby a jejich motivaci k učení obecně.Item Literatura ve výuce anglického jazyka(Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Čuláková, Adéla; Skopečková Eva, PhDr. Ph.D.; Quinn Justin John, Doc.Tato diplomová práce se zabývá zařazením tématu "New Englishes" do výuky anglického jazyka na základních školách za použití literatury. Výraz "New Englishes" (česky "Nové angličtiny") je používán jako souhrnné označení pro všechny regionální a národní varianty angličtiny, které se používají v místech, kde angličtina není mateřským jazykem většiny populace. Původně se jednalo hlavně o oblasti, kde v minulosti působily koloniální vlivy, dnes má na vznik "New Englishes" vliv hlavně mezinárodní obchod a nutnost mezikulturní komunikace. Kurikulární dokumenty českého vzdělávacího systému (zejména Rámcový vzdělávací program) obsahují mnoho odkazů na témata, která mají k "New Englishes" blízko, realita na jednotlivých školách je ale často taková, že téma není vůbec zařazováno. Tato práce využívá literaturu jako médium k výuce o "New Englishes", protože četba literárních textů u žáků rozvíjí mnohé důležité dovednosti a je v rámci výuky anglického jazyka často upozaďována. V rámci práce byl proveden akční výzkum na české základní škole, kde bylo žákům v rámci jedné hodiny téma "New Englishes" představeno skrz literaturu. Dále byly zkoumány postoje žáků k tématu a jeho zařazení formou dvou dotazníků. Výzkum ukázal, že žáky téma "New Englishes" zajímá a rozšíření angličtiny ve světě je pro ně atraktivní téma. Vzhledem k tomu, že žáci často nejsou zvyklí pracovat v hodinách anglického jazyka s literaturou, někteří z nich vyjádřili své postoje vůči této formě práce jako negativní. Nicméně, vzhledem k mnohým výhodám četby literárních textů, jako je například rozvoj kritického myšlení a kreativity, věříme, že je třeba tento druh práce do hodin anglického jazyka zařazovat a že se díky specifickým vlastnostem literárních textů jedná o vhodný prostředek k výuce tématu "New Englishes".Item Gamifikace ve výuce anglického jazyka(Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Petr, Jan; Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.; Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.Tato diplomová práce se zabývá tématem gamifikace. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy spojené se studiem gamifikace. Následně jsou představeny teorie fungování gamifikace, stejně jako hlavní výhody jejího používání ve výuce, zvlášť ve výuce anglického jazyka. Průzkum je zaměřen na postoje učitelů anglického jazyka vůči gamifikace a postupy a metody její aplikace v jejích výuce.Item Problematika čtení v mateřském a cizím jazyce(Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Kubešová, Beata; Skopečková Eva, PhDr. Ph.D.; Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.Tato práce se zabývá problematikou čtení v mateřském (čj) a cizím jazyce (aj). Nejprve práce vysvětluje pojmy čtení a čtenářská gramotnost. Poté se zabývá kurikulárními dokumenty v České republice a metodami čtení, které se používají při výuce čtení českého jazyka jako jazyka mateřského. Práce pokračuje popisem čtení jako jednu ze čtyř jazykových dovedností. Dále ze zabývá rozdíly ve čtení mezi češtinou jako jazykem mateřským a angličtinou jako jazykem cizím. Hlavní hypotéza této práce zkoumá zda dobří čtenáři v jazyce mateřském jsou také dobrými čtenáři v jazyce cizím. Výzkum je realizovaný pomocí dotazníků pro učitele a testů pro žáky šestých a devátých ročníků základní školy. Na základě výsledků výzkumu je vyvozeno, že dobrý čtenář v jazyce mateřském je i dobrým čtenářem v jazyce cizím. Výsledky tohoto výzkumu mohou sloužit učitelům cizích jazyků jako inspirace k přizpůsobení výuky čtení potřebám jejich žáků.Item Interdisciplinarita ve výuce anglického jazyka(Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Šimková, Kristýna; Skopečková Eva, PhDr. Ph.D.; Lancová Klára, PhDr. Ph.D.Tato diplomová práce se zabývá tématem interdisciplinárního přístupu a jeho realizace ve vzdělávání prostřednictvím projektů. Teoretická část této práce přibližuje téma interdisciplinarity a poté se podrobně zaměřuje na projektovou výuku. Vzhledem k zaměření praktické části je zahrnut i výskyt projektů a interdisciplinarity v českých kurikulárních dokumentech národní úrovně. Druhá část práce popisuje výzkum, který byl zaměřen na výskyt projektů jakožto představitelů interdisciplinarity v kurikulárních dokumentech školní úrovně (Školní vzdělávací programy) a na realizaci těchto projektů z pohledu učitelů anglického jazyka. Výzkum byl proveden pomocí analýzy vybraných školních vzdělávacích programů a dotazníkového šetření, které zjišťovalo postoj učitelů.Item Podpora mluvení u žáků 1. stupně(Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Kozlová, Dagmar; Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.; Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.Tato diplomová práce se zabývá možnostmi podpory žáků při výuce anglického jazyka. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou uvedeny možnosti podpory mluvení, které byly již popsány v dostupné literatuře. Dále jsou zde definována specifika vývojových etap, ve kterých se děti prvního stupně základních škol nacházejí. V praktické části práce je popsán akční výzkum, který jsem realizovala v rámci výuky anglického jazyka na základní škole. Na základě poznatků získaných pozorováním žáků při výuce mluvení, jsem navrhla několik aktivit s cílem žáky podpořit právě v této oblasti výuky. Z velké části mé poznatky kopírovaly již známá fakta, která jsou uvedena v první části práce. Objevilo se i několik specifik, která se dále ještě lišila dle toho o jakou konkrétní skupinu žáků se jednalo.Item Postoje žáků k angličtině a učení se anglickému jazyku(Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Müllerová, Markéta; Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.; Quinn Justin John, Doc.Diplomová práce se zabývá tématem postojů českých studentů k angličtině a jejímu studiu. Práce nejprve stručně shrnuje historii a vývoj anglického jazyka a poté se zabývá rolí angličtiny ve světě. Poté se práce zaměřuje na postoje k učení se angličtině a na faktory, které by tyto postoje mohly ovlivnit. Hlavním cílem této práce je prozkoumat postoje českých studentů k učení se angličtině a faktory, které je ovlivňují. Výzkum byl realizován s žáky 6. a 8. tříd základní školy. Výsledky výzkumu ukázaly, že žáci mají celkově pozitivní postoj k angličtině a jejímu studiu. Chápou současný stav angličtiny a uvědomují si její význam ve světě. Žáci se však domnívají, že v hodinách angličtiny je třeba více komunikovat a učit se více věcí, které mohou využít i mimo školu. Práce dále navrhuje možné způsoby, jak mohou učitelé využít informace z výzkumu a ovlivnit tak postoje žáků.Item Literatura ve výuce anglického jazyka: zaměření na dětskou literaturu(Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Janáč, Filip; Skopečková Eva, PhDr. Ph.D.; Quinn Justin John, Doc.Tato diplomová práce se zabývá využitím dětské literatury v hodinách anglického jazyka na 2. stupni základních škol a gymnázií. Nejprve je popsán teoretický základ, principy čtení v hodinách anglického jazyka, strategie, četba literatury, výběr textu, pořadí úkolů a aktivity spojené s používáním literatury ve výuce. Pro praktickou část diplomové práce byly stanoveny čtyři výzkumné otázky týkající se zakotvení dětské literatury do kurikulárních dokumentů a materiálů, její formy a jejího využití ve vybraných třídách druhého stupně základních škol a gymnázií. Výzkumná část se skládá z obsahové analýzy kurikulárních dokumentů na národní a školní úrovni, učebních materiálů vybraných škol a dotazníkového šetření mezi učiteli a žáky vybraných škol - 2. stupně základní školy a prvního a druhého ročníku gymnázia. Z výsledků výzkumu je patrné, jak je dětská literatura ukotvena v kurikulárních dokumentech, jakou má podobu a jak ji lze využít. Na základě výsledků výzkumu dochází k závěru, že dětská literatura je v kurikulárních dokumentech na obou úrovních, národní i školní, a ve vzdělávacích materiálech obsažena zanedbatelně a její využívání v hodinách je upozaděno.Item Význam formativního hodnocení v hodinách anglického jazyka(Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Hejhalová, Simona; Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.; Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.Tato práce zkoumá význam formativního hodnocení v hodinách anglického jazyka. V teoretické části práce je představena historie a vývoj formativního hodnocení, co je to formativní hodnocení a co by mělo obsahovat - jeho klíčové strategie. Tato kapitola je zakončena přehledem dalších relevantních studií, které byly na toto téma vykonány. Pro praktickou část práce byla zvolena metoda akčního výzkumu, za pomoci níž bylo zkoumáno, zda má formativní hodnocení v hodinách anglického jazyka na žáky vliv. Během šesti hodin si žáci vyzkoušeli několik technik formativního hodnocení, které se soustředily především na získáni důkazů o učení, sebehodnocení a žákovské hodnocení. Výzkum byl zakončen krátkým dotazníkem, ve kterém měli žáci možnost ohodnotit techniky, které si v hodinách vyzkoušeli. Výsledky výzkumu značí, že formativní hodnocení má vliv na žáky a na jejich učení.Item Znalosti studentů anglického jazyka o strategiích učení se slovní zásoby(Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Hanzlovská, Barbora; Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.; Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.Znalost anglické slovní zásoby je klíčovým předpokladem úspěšné komunikace v cizím jazyce. Aby bylo učení slovní zásoby efektivní, musí učitelé vybrat vhodnou slovní zásobu, poskytnout podmínky pro učení a procvičovat v hodinách strategie učení slovní zásoby. V této práci jsou strategie učení slovní zásoby reprezentovány elektronickými kartičkami "flashcards" a sémantickým mapováním. Tyto strategie byly zahrnuty do výzkumné studie, která byla provedena s žáky osmých tříd. Výzkum probíhal ve dvou částech. V první části studenti vyplnili dotazník, který zjišťoval jejich současné způsoby učení slovní zásoby. Z dotazníku vyplynulo, že významná část studentů si bezděčně osvojuje slovní zásobu během používání technologií a záměrně prostřednictvím čtení seznamu slov. Druhá část výzkumu zahrnovala individuální rozhovory s méně úspěšnými studenty. V rozhovorech studenti testovali a reflektovali elektronické kartičky a sémantické mapy. Výsledky ukázaly opakující se trendy. Všichni účastníci preferovali elektronické kartičky. Účastníci se také shodli, že implementace strategií do hodin anglického jazyka by pro ně byla přínosná. V reakci na to učitelé mohou do svých obvyklých hodin zakomponovat strategie a zahrnout elektronická zařízení pro zvýšení motivace studentů při učení slovní zásoby.Item Překlad ve výuce jazyka(Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Pelouchová, Anna; Skopečková Eva, PhDr. Ph.D.; Potočňáková Magdaléna, PhDr. Ph.D.Tato diplomová práce se zabývá problémem používání překladu v hodinách angličtiny, vysvětluje jeho výhody a nevýhody, důležitost role učitele a navrhuje způsob jeho integrace do výuky. Průzkum je zaměřen na vybrané ročníky základní a střední školy a cílem práce bylo zjistit skutečné využití překladu v hodinách angličtiny, jak jsou využívány a za jakým účelem.Item Učební úlohy podporující úspěšné osvojování slovní zásoby\nl{} ve výuce anglického jazyka(Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Hrbáčková, Kristýna; Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.; Lancová Klára, PhDr. Ph.D.Diplomová práce se zabývá tématem procvičování slovní zásoby ve výuce anglického jazyka. Znalost slov je nedílnou součástí jazykové kompetence každého žáka, jelikož bez dostatečné slovní zásoby v cizím jazyce jednoduše nelze na kvalitní úrovni komunikovat. Z tohoto důvodu by pravidelné procvičování slovní zásoby nemělo být za žádných okolností ve výuce opomíjeno, a naopak by mělo být zařazováno do hodin anglického jazyka pravidelně. Všechny tři hypotézy, které byly následně, na základě výsledků šetření, potvrzeny či vyvráceny, jsou spjaty s obecnou otázkou, zdali je cílené procvičování slovní zásoby efektivní a vede k úspěšnému procesu učení či, v tomto případě, lepším výsledkům v testu. Ke sběru dat potřebných k vyvození závěrů a potvrzení či vyvrácení hypotéz byl použit akční výzkum formou experimentu. Samotný výzkum, který utváří praktickou část práce, je rozdělen do dvou dílčích částí zastupující dva odlišné přístupy k výuce anglické slovní zásoby. V první části šetření bylo cílené procvičování slovní zásoby pravidelně začleňováno do výuky. Naopak ve druhé části výzkumu nebyla cílenému procvičování slovní zásoby věnována zvláštní pozornost. Obě dílčí části výzkumu byly následně porovnány a na základě výsledků v testech, které účastníci výzkumu absolvovali vždy na začátku a konci každé výzkumné části, byly vyvozeny závěry. Přestože rozdíl mezi průměrným skóre v testech v obou částech šetření, tedy v obou přístupech ve výuce, není nijak markantní, výsledky potvrdily, že cílené procvičování slovní zásoby v hodinách anglického jazyka mělo na proces učení pozitivní vliv.