Articles (KMO)
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Strategické marketingové plánování Chrámu chmele a piva(Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Kochová, Eliška; Hommerová, DitaČlánek upozorňuje na význam marketingové komunikace neziskových organizací a je příkladem z praxe strategického pojetí nástrojů marketingového mixu. Zabývá se tvorbou strategického marketingového plánu pro neziskovou organizaci Chrám chmele a piva v Žatci, která poskytuje služby v oblasti cestovního ruchu. Pro zpracování strategického marketingového plánu bylo využito několika výzkumných metod, realizováno bylo pozorování, dále pak rozhovor a desk research. Výstupem plánu je stanovení vize a poslání organizace Chrám chmele a piva, dále vymezení strategických a dílčích cílů, strategie organizace a akčních plánů pro rok 2022. Na závěr je provedeno vyhodnocení úspěšnosti těchto kroků. Předložený článek slouží jako case study strategického pojetí nástrojů marketingového mixu pro neziskové organizace. Na úrovni strategického marketingového plánování je třeba zohlednit všechny aspekty externího a interního prostředí, které ovlivňují nejen marketingovou komunikaci, ale i další ekonomické nebo personální procesy v organizaci. Také neziskové organizace potřebují využívat adekvátních marketingových nástrojů a principů řízení, aby se udržely na trhu, a to i přesto, že jejich cílem není primárně zisk. Nezisková organizace byla vhodně zvolena, jelikož je příkladem organizace, která realizuje také vedlejší hospodářskou činnost (doplňkovou činnost).Item Výzkum obsahu inzerce pracovních nabídek v síti LinkedIn: případová studie z bankovnictví v České republice(Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Krejčová, Zdeňka; Eger, LudvíkItem Sustainability and the development trends of rural retail business in the Czech Republic(Routledge, 2023) Sadílek, Tomáš; Kunešová, Hana; Cimler, PetrItem The Relation Between Leadership and Expected Results from the Educational Process Within School Culture(University of Maribor Press, 2023) Eger, Ludvík; Egerová, DanaItem Vnímání města v kontextu historické památky na příkladu chebských krovů(Západočeská univerzita v Plzni, 2022) Tlučhoř, Jan; Přibáň, Pavel; Gangur, Mikuláš; Ircingová, Jarmila; Jakubíková, Dagmar; Janeček, Petr; Maříková, Hana; Štumpf, PetrČlánek se zabývá vnímáním a obrazem města Chebu v kontextu historického dědictví. Od roku 2017 je ve městě realizována prohlídková trasa historickými krovy. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaký vliv má tato aktivita na image města, resp. zda historické krovy již tvoří součást image města alespoň pro některé obyvatele a občany ČR. Obraz města dosud nebyl systematicky zkoumán. Byly provedeny dva průzkumy, jeden mezi obyvateli města a druhý mezi občany ČR. Bylo zjištěno, že město Cheb je v povědomí respondentů spojováno s historickým dědictvím. Mimo město Cheb však historické krovy zatím nejsou dostatečně spojovány s jeho vnímáním. V článku je také prezentován sémantický diferenciál s vnímáním města Chebu občany.Item E-commerce as a modern paradigm of formation and use of marketing tools(Západočeská univerzita v Plzni, 2022) Turchyn, Liuba; Kunešová, HanaItem E-commerce as a modern paradigm of formation and use of marketing tools(Západočeská univerzita v Plzni, 2022) Turchyn, Liuba; Kunešová, HanaItem Vnímání města v kontextu historické památky na příkladu chebských krovů(Západočeská univerzita v Plzni, 2022) Tlučhoř, Jan; Přibáň, Pavel; Gangur, Mikuláš; Ircingová, Jarmila; Dagmar, Jakubíková; Janeček, Petr; Maříková, Hana; Štumpf, PetrItem The demands on competencies for digital transformation and the perception of business students(European Research Center, 2022) Eger, LudvíkItem Talent Retention in Slovak Companies: Explorative Study(Technická univerzita, 2022) Savov, Radovan; Kozáková, Jana; Tlučhoř, JanItem Multi-Dimensional Assessment of a Bavarian and Czech University: A Case Study of Sustainability Implementation(European Center of Sustainable Development ECSDEV, 2022) Herzner, Alexander; Hommerová, DitaItem Hotel Guest Satisfaction and Service Quality: Evidence from Czech Safari Hotel(SRAC - Romanian Society for Quality, 2021) Scholz, Petr; Linderová, Ivica; Janeček, PetrItem Web Personalization And Artificial Intelligence As Tools For Marketing Communications(Faculty of Mass Media Communication, 2021) Kupec, Michael; Jakubíková, Dagmar; Kupec, VáclavItem Postoje Čechů k lázeňství během pandemie onemocnění COVID-19(Slezská univerzita, 2021) Janeček, Petr; Jakubíková, DagmarLázeňství je pro Česko historicky významné odvětví. Je úzce provázané na zdravotní systém, ale také na turismus. Je jedno ve kterém odvětví je lázeňství ukotveno, ale je potřeba ho vnímat jako důležitou součást regionu. Během pandemie došlo k velkým změnám v lázeňství. Mnoho lázeňských společností bylo významně zasaženo pandemií a měly ekonomické problémy. Změnily se také postoje zákazníků vůči lázním. Článek se zabývá postoji Čechů na lázeňství ve spojení s pandemií COVID-19. Prezentované výstupy vychází ze socio-ekonomického průzkumu realizovaného na 1012 českých respondentech ve věku 18+. Cíl výzkumu je popis postojů na lázeňství; jejich ochotu navštívit je; a znát dopad pandemie na jejich ochotu v lázních pobývat. Češi vnímají lázně jako místo pro ozdravení z nemocí a místo pro staré. 16 % respondentů vnímají lázně jako ideální variantu pro léčbu po prodělané nemoci COVID-19. Lázeňství je vnímáno jako luxusní produkt. Lázeňství musí pracovat své image a produktech pro všechny - zdravé i nemocné.Item The effect of COVID-19 on consumer shopping behaviour: Generational cohort perspective(Elsevier, 2021) Eger, Ludvík; Komárková, Lenka; Egerová, Dana; Mičík, MichalItem Evaluace komunikace vybraných kosmetických značek na sociálních médiích(Západočeská univerzita v Plzni, 2021) Reifová, Jana; Eger, LudvíkItem Millennial Job Seekers´ Expectations: How do Companies Respond?(Centre of Sociological Research, 2021) Egerová, Dana; Kutlák, Jiří; Eger, LudvíkItem Perceptions of personalization in company-consumer interactions on social network: experiment conducted in the Czech republic(Technická univerzita v Liberci, 2021) Eger, Ludvík; Komárková, Lenka; Zákružná, VeronikaItem Using an eye tracker to optimise career websites as a communication channel with Generation Y(Taylor & Francis, 2021) Mičík, Michal; Kunešová, HanaItem The Perception of CSR Activities in a Selected Segment of McDonald’s Customers in the Czech Republic and Its Effect on Their Purchasing Behavior - A Case Study(MDPI, 2020) Hommerová, Dita; Šrédl, Karel; Vrbková, Lucie; Svoboda, RomanTato případová studie prezentuje výsledky výzkumu, který cílil na vnímání aktivit CSR zákazníky cílového segmentu vybraného fast-foodového řetězce v České republice a dopad na jejich nákupní rozhodování. Analyzováno bylo 264 řádně vyplněných dotazníků. Článek prezentuje dále specifika vývoje a naplňování konceptu CSR v České republice a zároveň poukazuje na rozdíly uplatňování konceptu CSR na globální úrovni společnosti McDonald´s v porovnání s národní úrovní v českém prostředí. Potvrzuje se doposud nedostatečné povědomí o významu konceptu CSR u vybrané cílové skupiny. Statistická závislost byla prokázána mezi věkem a dále vzděláním a znalostí podstaty CSR, u pohlaví závislost prokázána nebyla. Ve faktorech, které ovlivňují nákupní rozhodování cílového segmentu u vybrané společnosti, jsou aktivity CSR na čtvrtém místě (ekologické smýšlení firmy) za cenou, kvalitou a doporučením přátel. Výsledky tohoto výzkumy lze využít pro ostatní restaurační zařízení v České republice při respektování jejich cílových segmentů, dále pak pro další výzkumy povědomí a vlivu CSR na nákupní chování a srovnání na mezinárodní úrovni.