Conference papers (KPG)
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Sociálně psychologické jevy v pohybových aktivitách(Západočeská univerzita v Plzni, 2025) Svoboda, Michal; Švátora, Karel; Špottová , PetraItem Zjišťování dostupnosti, povahy a kvality komunitních pobytových služeb pro osoby s mentálním postižením v České Republice(Gaudeamus, 2020) Káňová, Šárka; Smutek, Martin; Smutek, Martina; Janyšková, Kristýna; Řezáč, Karel; Beadle-Brown, Julie; Šiška, JanPředkládaný příspěvek se zabývá tématem aktivního občanství a dostupnosti komunitních pobytových služeb pro osoby s mentálním postižením. Autoři zde prezentují teoretická východiska pro porozumění sledované oblasti, z nichž vystupuje potřeba dalších výzkumů. Na tuto potřebu výzkumný tým reaguje výzkumným projektem GAČR „Zjišťování dostupnosti, povahy a kvality komunitních pobytových služeb pro osoby s mentálním postižením v České republice”. Ten si klade za cíl prostřednictví kvalitativně-kvantitativních technik prozkoumat povahu a kvalitu služeb komunitního bydlení pro osoby s mentálním postižením v České republice.Item Nové poznatky z transdisciplinární didaktiky(Univerzita Konštantína Filozofa, 2019) Chocholoušková, Zdeňka; Slavík, Jan; Soukupová, PavlaZavedení transdisciplinární didaktiky do pregraduální přípavy budoucích učitelů základních a středních škol, ale i do bakalářského studia bylo realizováno na Fakultě pedagogické v Plzni. Příspěvek vychází z filozofických a teoretických východisek transdisciplinární didaktiky, která je zaměřená na analýzu obsahu výuky, tvorbu učebního prostředí a na hodnocení kvality výuky. Další část je věnována objasnění metodiky 3A – výzkumného přístupu speciálně určeného ke zkoumání kvality výuky. V závěru příspěvku jsou popsány a zhodnoceny první zkušennosti z pilotního ověřování nově připravovaných a pilotovaných předmětů/kurzů Základy reflexe a hodnocení kvality výuky (ZRHV) v bakalářském a Reflexe a hodnocení kvality výuky (RHV) v navazujícím magisterském studiu učitelských oborů na FPE ZČU v Plzni s cílem posílení oborových didaktik a překonávání problému „propasti“ mezi teorií a praxí v pregrauální přípravě učitelů.