Conference papers (KMO)

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Showing 1 - 20 out of 24 results
  • Item
    Voice commerce a live commerce jako nové trendy v B2C e-commerce
    (Faculty of Economics University of West Bohemia, 2022) Hirschauová, Edita; Kunešová, Hana; Kresa, Zdeněk
  • Item
    Personalizace internetu jako marketingový trend
    (Faculty of Economics University of West Bohemia, 2022) Kupec, Michael; Šlechtová Sojková, Olga
  • Item
    Specifika marketingového strategického plánování v sektoru veřejné osobní dopravy – případová studie vybraného podniku
    (Faculty of Economics University of West Bohemia, 2022) Komorousová, Veronika; Jakubíková, Dagmar; Šlechtová Sojková, Olga
  • Item
    Nákupní podmínky a chování zákazníků na českém venkově – výzkum ve vybraných obcích
    (Faculty of Economics University of West Bohemia, 2022) Cimler, Petr; Kiprý, Miroslav; Šlechtová Sojková, Olga
  • Item
    Use of Internet Personalization in Crisis Communication
    (University of Ss. Cyril and Methodius In Trnava, 2020) Kupec, Michael
  • Item
    Shared accommodation: Current state and possibilities of its development on the island of Maadeira
    (Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, 2021) Janeček, Petr; Pucová, Alena
  • Item
    COVID-19 Pandemic and Economic Sustainability of Tourism and Hospitality: The Impacts on SMEs in the Czech Republic
    (Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, 2021) Janeček, Petr; Štumpf, Petr; Pichlík, Lukáš; Rašovská, Ida
  • Item
    Identifying the Specifics of Marketing Communication of Non-profit Organizations in a Case Study of the Czech Republic
    (Vertrieb der Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H., 2020) Hommerová, Dita; Hellbach, Christiane
    Tento článek se zabývá specifiky marketingové komunikace neziskových organizací v České republice. Pro sekci věnovanou doporučením jsou rozhodující výsledky výzkumné studie marketingové komunikace neziskových organizací v České republice provedené v roce 2015 a následné výzkumné studie provedené v letech 2019-2020. Na základě výsledků posledního kvantitativního průzkumu, který zahrnoval účast 313 neziskových organizací, výsledků následného kvalitativního výzkumu managementu 50 neziskových organizací a srovnávacích studií z výzkumných studií provedených po celém světě, neziskové organizace vnímají význam public relations jako nástroj dlouhodobé udržitelnosti. Problémem však často je skutečnost, že se kvůli nedostatečným lidským a finančním zdrojům nemohou intenzivně a systematicky věnovat public relations. To, co v neziskových organizacích funguje nejlépe, jsou levné formy propagace, zejména PR, nejčastěji používané jsou „veřejné akce“, „články v médiích“ a „tiskové zprávy“ spolu s „zpravodaji“. Popularita veřejných akcí je způsobena skutečností, že zprostředkovávají emoce, společné zkušenosti a osobní kontakt mezi organizací a veřejností.
  • Item
    A Non-profit Organization Fundraising Plan – A Case Study of the Hospice of Saint Lazarus, Pilsen
    (Vertrieb der Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H., 2020) Stěhulová, Jitka; Hommerová, Dita
    Úkolem fundraisingu je nastavit a udržet vztahy mezi neziskovou organizací a jejím okolím. Vytvoření stabilního a diverzifikovaného okruhu donátorů příspívá k dlouhodobé udržitelnosti subjektu. Public relations je významnou činností, která fundraising provází a její výsledky lze využít k dalším fundraisingovým aktivitám. Na základě vyhodnocení aktuální situace ve vnitřním i vnějším okolí vybrané neziskové organizace, je stanovena strategie na další období. Jsou analyzovány činnosti, které přispívají k současnému stavu, vyhodnoceny jejich klady, zápory a perspektiva jejich dalšího využití. Poté jsou stanoveny činnosti, které by měly zajistit nejen kvalitní informace pro okolí hospice, ale jejich konečným výsledkem by mělo být zajištění dostatečného objemu prostředků na provoz zařízení. Fundraisingové plány slouží k podrobnému popisu činností, které budou prováděny, jejich časovému rozložení, odhadu výše získaných finančních prostředků, vyhodnocování údajů během období a jejich možná průběžná úprava. Je vhodné vytvořit několik variant plánů, vzhledem k nenadálým okolnostem lze pak vybrat odpovídající variantu. Tento článek slouží jako případová studie pro fundraisingové plánování neziskové organizace poskytující sociální služby.
  • Item
    Atraktivita kulturně historických památek v Chebském příhraničí
    (Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2020) Jakubíková, Dagmar; Moucha, Jan
    Území chebského příhraničí prošlo ve své historii mnoha proměnami. Měnila se struktura obyvatelstva i charakter území. Po druhé světové válce nenávratně zaniklo mnoho obcí a spolu s nimi i mnoho kulturně historických památek. Ty, které přežily, byly rekonstruovány, dnes převážně slouží k rekreačním účelům a některé z nich jsou komerčně využívány. Cílem příspěvku bylo zmapování komerčního využití kulturně historických památek na Chebsku, zejména hrázděných statků, hradů a zámků domácími a zahraničními návštěvníky, účastníky venkovského cestovního ruchu. Naplnění cíle bylo dosaženo na základě shromáždění a analýzy sekundárních dat, dotazníkového šetření, osobních rozhovorů a pozorování.Počet komerčně využívaných památek, ve vztahu k jejich celkovému počtu je nízký. Komerčně je využíváno v Chebském příhraničí 12 hrázděných statků a 3 hrady. Početnějšími návštěvníky těchto zařízení jsou Němci, 60% v případě hradů,77% hrázděných statků,i když počet Čechů se postupně zvyšuje. Některé další„chebské hrázděnky“, zámky a hrady jsou dlouhodobě soukromými majiteli rekonstruovány a v budoucnu se očekává jejich komerční využití.
  • Item
    The Use of the Facebook Social Network in Selected Czech Companies
    (Masaryk University, 2019) Prantl, David; Mičík, Michal
  • Item
    Motivace k návštěvě jako nástroj pro řízení destinací
    (Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2020) Janeček, Petr; Jakubíková, Dagmar
    Příspěvek se zabývá motivací k návštěvě Plzeňského a Karlovarského kraje a následné realizace cesty na konkrétní atraktivity či realizace určité aktivity domácími návštěvníky. I když Plzeňský a Karlovarský kraj nejsou přesnými příklady overturismu, v podmínkách ČR se i na území těchto krajů nacházejí více navštěvovaná místa oproti republikovému průměru. V příspěvku jsou porovnány motivy k cestě z výzkumu profilu návštěvníků, který byl prováděn v letní sezoně 2019 na území obou krajů na vzorcích 821 za Plzeňský a 593 respondentů za Karlovarský kraj s realizovanými cestami či záměrem návštěvy atraktivit či aktivit. Cílem příspěvku je možnost využití motivů k cestě k tomu, aby byly řízeny turistické proudy v destinacích. Motivů lze využití pro zmírnění nadměrného zatížení vybraných destinací nebo turistických center. Dalším cílem příspěvku je i identifikace méně zatížených atraktivit či míst, která odpovídají motivaci k návštěvě ve vybraných krajích.
  • Item
    Comparison of consumer behaviour of Czech and Finnish students in retail: information search, use of technology, influence of advertising
    (Verlag der GUC - Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.B.H., 2019) Kdýrová, Adéla; Tlučhoř, Jan
    Consumer behavior is a widely researched phenomenon. Cultural differences or the specifics of various consumer segments are often in the focus of researchers. This paper compares consumer behavior in retail of students from one Finnish and one Czech university. Based on data gained in computer-assisted web interviewing, the search for information, use of technology, influence of advertising and other aspects of consumer behavior were statistically analyzed. Common and differing characteristics of the selected consumer groups were studied. In the majority of examined factors, the consumer behavior seems to be similar. Differing factors include, for example, the amount of funds available, the use of mobile apps and the payment method, both in retail stores and in e-shops.
  • Item
    The Significance of Branding and Marketing Communication of a Library Illustrated in an Exmample of a Selected Education and Research Library
    (Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná, 2019) Hommerová, Dita; Dbalá, Kristýna
    Tento příspěvek si klade za cíl na příkladu vybrané studijní a vědecké knihovny doložit význam optimálního nastavení marketingové komunikace a ukázat na význam značky pro dosahování stanovených marketingových cílů a zajištění udržitelného rozvoje knihovny. Ve vybrané destinaci bylo realizováno šetření na vzorku 220 respondentů se zohledněním cílových segmentů knihovny. Využita byla rovněž analýza známosti a příznivosti pro hodnocení image knihovny. Značka a její řízení má v neziskovém sektoru svá specifika a ne jinak je tomu v knihovnictví. V zahraničí se jedná dokonce o specializovaný vědní obor. Z dostupných statistických údajů v České republice je patrný pokles registrovaných čtenářů a i nepatrný pokles návštěvníků knihoven. Právě značka a vhodně nastavená marketingová komunikace zohledňující vývojové trendy mohou ovlivnit tyto statistiky a zajistit udržitelnost knihoven. Výsledky výzkumu přispěly ke korekčním opatřením v rámci plánované strategie vybrané knihovny.
  • Item
    Trends in distribution strategies and their application in practice
    (Verlag der GUC - Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.B.H., 2019) Hommerová, Dita; Kelešová, Miroslava; Satýnek, Michael
  • Item
    Web Personalization as a Corporate Digital Agenda Process
    (University of Ss. Cyril and Methodius In Trnava, 2018) Kupec, Michael
  • Item
    Profil turisty ve venkovské destinaci: Příklad z Dolního Poohří
    (Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2019) Janeček, Petr; Tlučhoř, Jan
    Většinu území České republiky můžeme označit za venkovský prostor, který se vyznačuje jinými charakteristikami a rozvojem cestovního ruchu než je tomu v prostoru urbanistických center, mořských letovisek, nebo vysokohorských středisek. Velmi odlišná specifika si nesou ty oblasti venkova, které se nacházejí v příhraničních oblastech, které se kvůli své minulosti vyvíjí odlišným způsobem než ostatní regiony. Současné pojetí marketingu se zaměřuje na zákazníka a jeho potřeby, proto je nutné, aby se i tyto regiony zajímaly o své návštěvníky a dokázaly reagovat na změny v jejich chování a preferencích. Příspěvek popisuje motivaci k vycestování do převážně venkovské oblasti destinace Dolní Poohří. Dále se zaměřuje na analýzu aktivit a spokojenosti návštěvníků destinace. Příspěvek je součástí průzkumu profilu návštěvníka destinace Dolní Poohří, kterého se pomocí dotazníkového šetření účastnilo 395 respondentů. Výzkum poukázal na to, že i když lze destinaci považovat za přírodně orientovanou, tak je kultura a kulturní atraktivity hlavním motivem k návštěvě. Z výsledků vyplývá, že důležitá je v destinaci interpretace kultury, kterou může doplnit další aktivita či atraktivita zaměřená například na přírodu, sport či adrenalin.
  • Item
    Problems of Surface Roughness Measurement with a Focus on the Scanned Point
    (DAAAM International Vienna Vienna University of Technology, 2018) Kubátová, Dana
    Článek se zabývá vysoce aktuálním tématem hodnocení kritických parametrů integrity povrchu. V současné době je hodnocení intergrity povrchu, zejména drsnsoti povrchu s velmi aktuální, protože ve vysoce výkonných průmyslových odvětvích, jako je letectví nebo automobilový průmysl, je stále kladen větší důraz na přesnost rozměru a přesnost tvaru, ale experimentálně bylo zjištěno, že i správná nerovnost, hraje velkou roli. Kvalita povrchu má rozhodující vliv na životnost kritických dílů pro tyto typy průmyslu.Článek analyzuje vliv počtu bodů na naměřenou hodnotu drsnosti povrchu. V příspěvku jsou shrnuty výsledky experimentálního ověření vlivu počtu bodů na naměřené hodnoty drsnosti povrchu na vybrané standardní kusy.