Číslo 1-2 (2014)
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Snadno určitelné choroše vhodné pro demonstraci na biologických exkurzích(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2014) Kout, JiříPříspěvek prezentuje deset snadno určitelných chorošů jako vhodné druhy pro demonstrace na exkurzích, a to i mimo vegetační období. Druhy jsou popsány se zřetelem na důležité makroskopické znaky a zobrazeny na fotografi ích.Item Metody izolace a kultivace sinic a řas pro potřeby výuky na základních a středních školách(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2014) Kaufnerová, VeronikaNavzdory skutečnosti, že sinice a řasy tvoří běžnou složku vodních i terestrických společenstev, jsou tyto organismy stále opomíjené při praktické výuce biologie na základních i středních školách. V některých případech může být příčinou výuka algologické tématiky v období vegetačního klidu, kdy není možné získat vhodné přírodní vzorky. Následující text poskytuje návod na izolaci jednodruhových kultur sinic a řas z přírodních vzorků a způsob udržování těchto kultur v podmínkách škol.Item Hlediska tvorby výukových počítačových simulačních modelů(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2014) Michalík, PetrNásledující příspěvek uvádí souvislosti mezi tvorbou počítačových výukových simulačních modelů elektronických systémů a jednotlivými pedagogickými proměnnými vyučovacího procesu. Je třeba zdůraznit, že vyučovací proces spoluvytvářejí všechny pedagogické proměnné a fi gurují v něm v dosti komplikovaných vzájemných vztazích.Item Ověření přínosu simulace mikropočítačové stavebnice pro výuku hardware(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2014) Jakeš, TomášPříspěvek představuje experimentální ověření přínosu navrženého a vytvořeného simulačního programu pomocí pedagogického experimentu. Protože přínos nemusí být pouze v rovině kognitivní, ale i v rovině afektivní, byl zvolen smíšený přístup poskytující širší přehled o zkoumané problematice. Pomocí metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu byly zjišťovány nejen podstatné statistické skutečnosti, ale i důvody vedoucí k přijímání či odmítání simulačního programu i vlivu jeho začlenění na motivaci a demotivaci studentů, a to jak na vědomé, tak i podvědomé úrovni.