Číslo 1-2 (2014)

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Showing 1 - 4 out of 4 results
  • Item
    Snadno určitelné choroše vhodné pro demonstraci na biologických exkurzích
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2014) Kout, Jiří
    Příspěvek prezentuje deset snadno určitelných chorošů jako vhodné druhy pro demonstrace na exkurzích, a to i mimo vegetační období. Druhy jsou popsány se zřetelem na důležité makroskopické znaky a zobrazeny na fotografi ích.
  • Item
    Metody izolace a kultivace sinic a řas pro potřeby výuky na základních a středních školách
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2014) Kaufnerová, Veronika
    Navzdory skutečnosti, že sinice a řasy tvoří běžnou složku vodních i terestrických společenstev, jsou tyto organismy stále opomíjené při praktické výuce biologie na základních i středních školách. V některých případech může být příčinou výuka algologické tématiky v období vegetačního klidu, kdy není možné získat vhodné přírodní vzorky. Následující text poskytuje návod na izolaci jednodruhových kultur sinic a řas z přírodních vzorků a způsob udržování těchto kultur v podmínkách škol.
  • Item
    Hlediska tvorby výukových počítačových simulačních modelů
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2014) Michalík, Petr
    Následující příspěvek uvádí souvislosti mezi tvorbou počítačových výukových simulačních modelů elektronických systémů a jednotlivými pedagogickými proměnnými vyučovacího procesu. Je třeba zdůraznit, že vyučovací proces spoluvytvářejí všechny pedagogické proměnné a fi gurují v něm v dosti komplikovaných vzájemných vztazích.
  • Item
    Ověření přínosu simulace mikropočítačové stavebnice pro výuku hardware
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2014) Jakeš, Tomáš
    Příspěvek představuje experimentální ověření přínosu navrženého a vytvořeného simulačního programu pomocí pedagogického experimentu. Protože přínos nemusí být pouze v rovině kognitivní, ale i v rovině afektivní, byl zvolen smíšený přístup poskytující širší přehled o zkoumané problematice. Pomocí metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu byly zjišťovány nejen podstatné statistické skutečnosti, ale i důvody vedoucí k přijímání či odmítání simulačního programu i vlivu jeho začlenění na motivaci a demotivaci studentů, a to jak na vědomé, tak i podvědomé úrovni.