Číslo 1 (2019)
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Rozvíjanie technických zručností žiakov cez tradičné ľudové remeslá v regionálnej výchove(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Gašparová, Miroslava; Huľová, Zlatica; Krotký, Jan; Simbartl, PetrItem Vzťah učiteľov k obsahu technického vzdelávania na primárnom stupni školy(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Huľová, Zlatica; Krotký, Jan; Simbartl, PetrItem Prostorová orientace u dětí v mateřské škole(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Stolaříková, Světlana; Pěchoučková, Šárka; Krotký, Jan; Simbartl, PetrV mateřské škole proběhla sonda, jejímž cílem bylo zjistit míru úspěšnosti dětí ve věku 5-7 let při řešení úloh zaměřených na transformaci z 2D do 3D a porovnat míru úspěšnosti u předškolních dětí, které navštěvují věkově smíšenou třídu malé venkovské mateřské školy, a dětí, které navštěvují třídu předškoláků ve velké mateřské škole v krajském městě. Největší problémy činila dětem stavba podle předlohy, v této činnosti byla úspěšnější venkovská škola. Naopak všechny děti zvládly postavit stavbu podle plánku.Item A social approach to teleconferencing(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Katsika, Maria; Koutroulis, Ilias; Zotos, Christos; Mitroulia, Maria; Armakolas, Stefanos; Krotký, Jan; Simbartl, PetrItem Creating a multifilm on the basis of polymeric clay with children with heavy disabilities of speech in manual labor lessons in special correctional school of 5 types(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Milovanova, S.; Saveljeva, N.G.; Krotký, Jan; Simbartl, PetrItem The influence of needlework on the experience of stress(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Chushikina, Kate; Vinarchik, Elena; Krotký, Jan; Simbartl, PetrItem The methods of threadgraphy in the classroom with preschool children with(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Nozhnina, A.; Filatov, V.O.; Samoshkina, E.A.; Krotký, Jan; Simbartl, PetrItem Unconventional drawing methods for children with general speech underdevelopment(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Lapshina, Maria; Filatova, Olga; Krotký, Jan; Simbartl, PetrItem Using plastilinografii on manual labor lessons in a special school(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Lapshina, Maria; Savelyeva, Natalya; Krotký, Jan; Simbartl, PetrItem The summary of the lessons on modeling the porcupine with children of middle preschool age with delayded psycho-speech development(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Nozhnina, A.; Koval, O.; Akinina, E.B.; Krotký, Jan; Simbartl, PetrItem Designing of student’s learning activities on technology lessons(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Kulygina, L.S.; Krotký, Jan; Simbartl, PetrItem Using yarn in kindergarten to develop and estimate levels of fine motor skills(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Koubová, Monika; Simbartl, Petr; Krotký, Jan; Simbartl, PetrItem On the fine motor skills and creative abilities development of preschoolers with a general underdevelopment of speech by means of sand therapy(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Zhukova, E.; Saveljeva, N.G; Krotký, Jan; Simbartl, PetrItem Chybné předpoklady v geometrických důkazech(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Honzík, Lukáš; Frank, Jan; Krotký, Jan; Simbartl, PetrDůkazy nejrůznějších matematických tvrzení jsou nedílnou součástí matematiky. S některými jednoduššími z nich přijdou do kontaktu již žáci na základních školách. Příkladem takového tvrzení je například geometrický (obrázkový) důkaz Pythagorovy věty. Při provádění geometrických důkazů, resp. provádění důkazů matematických důkazů geometrickou cestou, je však nutné dávat pozor na některá nepřesná zjednodušení a chybné předpoklady, které se při tomto postupu mohou objevit. Částečně lze některá z těchto nedopatření eliminovat vhodným využitím softwaru dynamické geometrie, který nabízí interaktivitu a práci s dynamickými figurami namísto statických náčrtků. V tomto příspěvku představujeme konkrétní chybné tvrzení a jeho důkaz doplněný o vysvětlení, kde se v posloupnosti logických úvah objevila chyba. Příklad je pak uveden na pravou míru provedením příslušné konstrukce v programu GeoGebra.Item The development of algorithmic thinking among the pupils of lower secondary schools(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Fiala, Jan; Krotký, Jan; Simbartl, PetrČlánek nastiňuje výzkum, který se týkal procesu rozvoje algoritmického myšlení u žáků druhého stupně základní školy jako jedné z jejich digitálních kompetencí s pomocí programované výuky a gamifikace. Nastolená problematika je řešena pomocí sestavení komplexního souboru učebních materiálů a výukových aktivit (jak v digitálním prostředí, tak tzv. „unplugged“ aktivit) a částečným převedením výuky do virtuálního algoritmizačního prostředí speciálně navržené aplikace Prográmko.Item Self-regulation in pre-service teacher training(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Armakolas, Stefanos; Paraskevi, Skliva; Mikroyannidis, Alexander; Zotos,Christos; Krotký, Jan; Simbartl, PetrItem Motivation and participation in distance learning programs of geotechnics(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Athina, Kazana; Armakolas, Stefanos|Zotos,Christoss; Krotký, Jan; Simbartl, PetrItem IOT in education in Greece and state support through EETT(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Mitroulia, Maria; Nikou, Athina; Zotos,Christos; Armakolas, Stefano; Krotký, Jan; Simbartl, PetrItem Online platforms as a way of learning non-native languages in KFU (Russia)(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Nurieva, Alsu; Achaeva, Marina; Krotký, Jan; Simbartl, PetrItem Implementation of multimedia technology in foreign language teaching(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Kirushina, Aida; Achaeva, Marina; Krotký, Jan; Simbartl, Petr