Číslo 1-2 (2012)
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Porovnání školních meteorologických stanic Vantage Pro2tm a meteorologických stanic sítě ČHMÚ na základě měření na území města Plzně v letech 2009-2010(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2012) Vacík, Pavel; Kopp, JanV příspěvku je zjišťována relevantnost dat naměřených školními meteorologickými stanicemi Vantage Pro2™. Studie porovnává pět meteorologických stanic na území města Plzně: Plzeň-Mikulka, Plzeň-město a Plzeň-Bolevec, spravované v síti ČHMÚ, a školní meteorologické stanice Vantage Pro2™ Plzeň ZČU FEL Bory a Plzeň ZČU FPE Veleslavínova. Porovnání meteorologických stanic bylo provedeno na základě těchto kritérií: (a) topoklimatické polohy, (b) technického vybavení a metodiky měření, (c) meteorologických prvků (teploty vzduchu, relativní vlhkosti vzduchu a srážek) naměřených v letech 2009–2010.Item Biologie všedního dne(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2012) Chocholoušková, Zdeňka; Kaufnerová, Veronika; Vlach, PavelItem Rozvoj experimentální výuky environmentálních programů ZŠ a SŠ(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2012) Chocholoušková, Zdeňka; Kaufnerová, VeronikaItem Efektivita projektové metody při výuce informatiky na základní škole(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2012) Huclová, Miroslava; Vrbík, VáclavČlánek popisuje akční kvalitativní výzkum realizovaný v předmětu informatika na základní škole. Cílem výzkumu bylo nalézt odpovědi na stanovené výzkumné otázky. Otázky se týkaly znalostí, dovedností a znaků chování žáků při aplikaci projektové metody do výuky. Do výzkumu byly zapojeny dvě skupiny žáků 8. a 9. ročníku základní školy. Experimentální skupina žáků 9. ročníku se učila projektovou metodou výuky. Kontrolní skupina žáků 8. ročníku se učila tradiční metodou výuky. Obě skupiny měly stejné učivo – vektorová grafika. V článku je popsán navržený projekt včetně vhodné motivace a činnosti žáků během projektu. Následuje podrobný popis způsobu sběru a zpracování kvalitativních dat. Analýza shromážděných dat je doplněna názornou tabulkou. Stěžejní částí článku je podrobně popsaná analýza činnosti jednotlivých žáků během výzkumu, která je doplněna obrázky projektu a závěrečných prací. Závěr článku je věnován optimalizaci výuky informatiky na základní škole s využitím výsledků uvedeného výzkumu.Item Súvisí stupeň odporu, strachu a vnímania nebezpečenstva parazitov so správaním človeka?(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2012) Fančovičová, JanaItem Který druh reprezentuje typického hlavonožce?(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2012) Doskočilová, Šárka; Mergl, MichalV práci jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na prezentaci druhů hlavonožců v česky psaných učebnicích a dětských encyklopediích. Výzkum ukazuje, že nejčastěji zmiňovanými druhy jsou sépie obecná (Sepia officinalis) a chobotnice pobřežní (Octopus vulgaris). Dalším častěji citovaným druhem jsou loděnka hlubinná (Nautilus pompilius). Další druhy jsou zmiňovány řídce, avšak některé knihy vyobrazují unikátní a často pozoruhodné hlubokomořské druhy. Patrný je posun od detailních informací o druhu, jeho významu a využití ve starších učebnicích k prezentování druhu jako obecného modelového reprezentanta hlavonožců s určitou unikátní morfologií a anatomií v moderních knihách.