Číslo 1 (2020)
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Hrozby plagiátorstva počas dištančného štúdia v období pandémie covid-19(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Bajtoš, Ján; Honzíková, Jarmila; Bajtoš, MichalItem Moodle ako forma dištančného vzdelávania počas pandémie covid-19(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Tomková, Viera; Valentová, MonikaItem Functional illiteracy of homo interneticus – result of apparent education(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Walat, WojciechItem Skúsenosti so vzdelávaním počas koronakrízy(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Šebo, MiroslavItem Study on the development of motivations with the use of ICT in a learning environment of teachers΄trainers(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Griva, Anastasia; Kalantzi, Maria; Kanellakopouou, Sofia; Armakolas, StefanosItem Neurography as a way to deal with stressful situations in learning(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Chushikina, Kate; Vinarchik, ElenaItem Excursion in distance learning(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Gašparová, Miroslava; Kyseľová, JankaItem Beadweaving as a method for reducing anxiety in high school students in the period of preparation for school exams(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Eremin, Danila; Vinarchik, ElenaItem Využití grafického tabletu v distanční výuce(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Kielbusová, ZdeňkaVýraznou charakteristikou školního roku 2020/2021 je permanentní stav připravenosti k distanční výuce. Grafický tablet je jedním z nástrojů, které mohou při online výuce výrazně pomáhat a zvýšit její kvalitu. V následujícím příspěvku si ukážeme některé z mnoha možností jeho využití v distanční výuce fyziky. Příspěvek neobsahuje žádný univerzální návod, jak grafický tablet používat. Zahrnuje empirické reflexe autorky z aktivního používání tohoto nástroje během distanční výuky v druhém pololetí předchozího školního roku.Item Fungovanie edukačného prostredia základných a stredných škôl v pandemických podmienkach: skúsenosti zo Slovenska(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Hašková, Alena; Havettová, Romana; Vogelová, ZuzanaItem Coronavirus covid 19 jako námětová inspirace pro učitele a děti v tvorbě a práci s materiály(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Tvarůžka, VáclavČlánek popisuje inovaci výuky v rámci vyhlášení mimořádného stavu v důsledku pandemie koronaviru. K inovaci jsme využili námětu Piňáty, jakožto archetypu zla, který umožňuje použití běžných materiálů, používaných při výuce praktických činností v primární škole. Tento námět je tradiční součástí dětských oslav narozenin zejména v zemích Střední a Jižní Ameriky. Využili jsme možnosti tohoto námětu nejen k tvorbě a práci s materiály, ale také k obohacení výuky a programu škol. Článek publikuje výtvory studentů a dětí v domácnostech v rámci vyhlášeného mimořádného stavu. Námět Piňáty umožňuje přirozenou výuku přirozených hodnot fungující společnosti.Item Studium učitelství pro mateřské školy v distanční formě při nouzovém stavu(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Honzíková, JarmilaSoučasné vzdělávání je charakterizováno průnikem nových technologií do vyučovacích metod a forem práce nejen na základních, středních, ale hlavně na vysokých školách. Vedle klasických přednášek a seminářů, mají studenti k dispozici také elektronické opory např. ve formě e-kurzů. Které elektronické opory jsou nejčastěji využívány vyučujícími, ukázala krizová situace v letním semestru akademického roku 2019/20, kdy celý svět zasáhla pandemie COVID 19. Všudypřítomný koronavirus v podstatě vrhl studenty i vyučující ze dne na den do zcela nové situace, ve které výuka probíhala pouze distanční formou.Item Možnosti rozvoje informatického myšlení on-line formou v podmínkách víceletých gymnázií(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Klement, MilanVýuka programování je v podmínkách netechnicky orientovaných škol novou, relativně neprobádanou oblastí. Je tedy nutné zabývat se otázkami, zda je tato výuka na těchto školách potřebná a jaký může mít dopad na další rozvoj studentů. V rámci předložené práce jsme tedy hledali odpovědi na stále palčivější otázky, které bude potřebné řešit v souvislosti s plánovou implementací Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, kdy jedním z hlavních pilířů chystané změny obsahu kurikula informatických předmětů je zařazení tematického celku zaměřeného na algoritmizaci a programování.