Číslo 2 (2011)

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Showing 1 - 5 out of 5 results
  • Item
    Užití metod sexuální výchovy z pohledu historie a současnosti českého školství
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2012) Rašková, Miluše
    Příspěvek vymezuje metody a spojuje jejich využití se sexuální výchovou. Seznamuje s využitím metod sexuální výchovy na českých školách v průběhu 20. století.
  • Item
    Komparativní analýza vývoje učiva o horninách, nerostech a půdě v naší primární škole
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2012) Podroužek, Ladislav
    Příspěvek dokumentuje vývoj vymezování a koncipování vybraného učiva přírodovědy a didakticky analyzuje jednotlivé kurikulární dokumenty od počátku minulého století až po současnost.
  • Item
    Biologická exkurze pro základní a střední školy: invazní druhy měkkýšů v ČR
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2012) Mergl, Michal
    V práci je uvedeno pět významných invazních druhů měkkýšů známých z území České republiky, které jsou důležité pro vzdělávací účely. U těchto druhů (Potamopyrgus antipodarum, Physella acuta, Arion lusitanicus, Corbicula fl uminea a Sinanodonta woodiana) jsou zmíněny jejich biologické charakteristiky, historie jejich šíření ve světě, v Evropě a v ČR. Schopnost rozeznat tyto druhy je pro učitele vedoucí biologické exkurze velmi důležitá.
  • Item
    Inzerce
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2012) Beránek, Jaroslav
  • Item
    Bezpečně s internetem na základní škole
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2012) Huclová, Miroslava; Vrbík, Václav
    Článek dokumentuje výuku bezpečné práce s internetem a mobilním telefonem na základní škole. Je rozdělen na tři části. První část se zabývá začleněním daného tématu do RVP ZV a ŠVP konkrétní základní školy. Druhá část se zabývá kvalitativním šetřením, které bylo provedeno na základě dotazníků a rozhovorů s žáky před začátkem výuky a po skončení výuky. Třetí část popisuje výuku žáků, včetně použitých metod výuky. Uvádí odkazy na elektronické zdroje informací v této oblasti, které může pedagog využít při výuce. Závěrem je zhodnocena efektivnost výuky v této oblasti.