Conference papers (KFU)
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item The impact of „digitalization“ on sustainability reporting in Czech banks(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Kristl Volfová, Monika; Palacká, Alena; Martinčíková Sojková, OlgaItem Reflexe vybraných technologií průmyslu 4.0 v ERP systémech dostupných na českém trhu(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Polívka, Martin; Martinčíková Sojková, OlgaItem Kreativní ekonomika a její úloha v hospodářském rozvoji státu(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Nováková, Adéla; Dvořáková, Lilia; Martinčíková Sojková, OlgaItem Scientific attention on relationship between tax mix and economic performance(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Lacheb, Vladimíra Hedvika; Hinke, Jana; Martinčíková Sojková, OlgaItem Konkurenceschopnost malých realitních společností v regionu Mladá Boleslav v České republice(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Jenišová, Renáta; Dvořáková, Lilia; Martinčíková Sojková, OlgaCílem příspěvku je analyzovat, zhodnotit a diskutovat vnitřní faktory ovlivňující konkurenceschopnost malých realitních společností ve vybraném regionu v České republice. Jako modelový region pro výzkum v oblasti realitního trhu byl vybrán region Mladá Boleslav a aktuální časové období (2020-2024) pro komparaci výsledků konkurenceschopnosti malých realitních společností. Komparační vzorek zahrnoval 24 realitních společností, které jsou rozděleny do jednotlivých konkurenčních skupin podle klíčových charakteristik, jimiž byly pro účely tohoto výzkumu počet makléřů a struktura obchodovaných nemovitostí. Na příkladu vybrané malé realitní společnost je demonstrováno, že nejúčinnější způsob, jak mohou malé subjekty úspěšně konkurovat těm velkým, je efektivní práce s realitními makléři a úzké zacílení obchodních transakcí na prodej rezidenčních nemovitostí. Na základě výsledků zjištěných dat je možné identifikovat dva aktuální trendy: malé realitní společnosti se ve své obchodní činnosti prakticky nezaměřují na komerční nemovitosti a v menší míře se také věnují pronájmům. Dále výsledky výzkumu dokumentují větší poměr zakázek na makléře, z čehož lze usuzovat na větší motivaci jednotlivých makléřů (vyšší šance na realizaci obchodu) a jednodušší organizaci práce u těchto malých realitních firem. Malé realitní společnosti mohou velmi dobře obstát v silném konkurenčním prostředí, v němž často působí mnohem větší firmy s lepším finančním zázemím.Item Home office from the perspective of international taxation and the related administrative burden for businesses(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Jankovcová, Věra; Dvořáková, Lilia; Martinčíková Sojková, OlgaItem Disruptive innovation concept in selected EU countries(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Krechovská, Michaela; Mičudová, Kateřina; Špaček, Miroslav; Vacík, EmilItem Regulations and research trends in transfer pricing(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Ziebová, Lucie; Hinke, JanaItem Differences in financial performance and gender diversity of sectors in the national economy of the Czech republic(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Sedláková, Sára; Komorousová, VeronikaItem Sharing economy in the African context: A comprehensive literature review(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Diallo, Aboubacry; Dvořáková, LiliaItem Real estate tax impact on municipal budgets sustainability(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Černá, Marie; Šturcová, JanaItem Oblasti a překážky využívání technologií průmyslu 4.0 relevantních ve vztahu k erp systémům v podnikové praxi(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2022) Polívka, Martin; Dvořáková, Lilia; Kresa, ZdeněkItem Agriculture 4.0 - theory and practice(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2022) Valentová, Martina; Šlechtová Sojková, OlgaItem Risk management: případová studie penzijní společnosti(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2022) Pokorný, Jan; Šlechtová Sojková, OlgaItem Relation of business process management and digital transformation - literature review(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2022) Kouřil, Radovan; Šlechtová Sojková, OlgaItem Specifika marketingového strategického plánování v sektoru veřejné osobní dopravy – případová studie vybraného podniku(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2022) Komorousová, Veronika; Jakubíková, Dagmar; Šlechtová Sojková, OlgaItem Silniční daň - ekonomické dopady aktuálních změn nastavení daně(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2022) Černá, Marie; Šlechtová Sojková, OlgaItem Marketing 4.0 – A systematic review(DAAAM International, 2022) Polívka, Martin; Dvořáková, LiliaItem Drinking water supply as a factor for decisions to change housing – views of inhabitants in a nation-wide questionnaire survey.(IISES, 2020) Kureková, Lucie; Hejduková, Pavlína; Hejduk, Tomáš; Cölba, Miroslav; Roub, RadekPříspěvek se zabývá problematikou zásobování pitnou vodou jako faktorem změny bydlení a prezentuje vybrané výsledky realizovaného dotazníkového šetření v ČR z pohledu obyvatel ČR starších 15 let. Příspěvek prezentuje konkrétní výstupy projektu č. . TL02000060 s názvem „Dostupnost pitné vody pro obyvatele malých obcí jako indikátor socioekonomického rozvoje společnosti“, který vznikl za podpory Technologické agentury ČR.Item Sustainable innovation in SMEs in the Czech and German regions(GUC ‐ Verlag der Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H., 2021) Skřivan, Lukáš; Palacká, AlenaUdržitelnost je v dnešním světě pojem, se kterým se společnost často setkává. To je výzva pro malé a střední podniky (MSP). S cílem pomoci autorům naplnit cíl této práce byl představen soubor výzkumných otázek. Hlavní přístup, který autoři použili k nalezení odpovědi na výzkumné otázky, byl založen na metodě popisu využívající informace získané při rešerši literatury. Německo je považováno za silného inovátora, zatímco Česká republika je mírným inovátorem. Označení jako udržitelné podnikání přináší velkou konkurenční výhodu, protože spotřebitelé jsou ochotni platit vyšší ceny za produkty související s udržitelností, protože cenová citlivost je nižší ve srovnání s produkty nesouvisejícími s udržitelností a očekává se, že prodej poroste ve větším měřítku než v USA. v případě konvenčních produktů. Udržitelnost dodavatelského řetězce hraje důležitou roli v udržitelných činnostech malých a středních podniků, protože vede k vytváření strategických aliancí ke zlepšení výkonnosti a snížení nákladů.