Číslo 2 (2020)

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Showing 1 - 7 out of 7 results
  • Item
    Počínání žáků při práci s robotickou stavebnicí: východiska tvorby výzkumného nástroje
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Baťko, Jan; Rohlíková, Lucie
    V tomto příspěvku jsou popsána východiska, postup tvorby a finální podoba testovací sady úloh, která posloužila jako testovací nástroj v rámci výzkumu zaměřeného na počínání žáků při řešení úloh z oblasti edukační robotiky. Sada úloh byla vytvořena pro použití v programovacím prostředí LEGO Mindstorms EV3 a obsahovala 15 úloh. V příspěvku představíme, jaké aspekty byly při tvorbě zohledněny, z čeho sada úloh vycházela, z jakých částí se každá úloha skládala, jak ovlivnilo finální podobu testovacího nástroje pilotní ověřování a také to, jak byla sada úloh přijata samotnými žáky.
  • Item
    Aplikace Learning apps a její využití napříč učivem základní školy
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Benediktová, Lenka
    Pro efektivní zapojení digitálních technologií do výuky je nutné používat vhodný software. V tomto příspěvku bude představen široce využitelný nástroj Learning Apps. Jedná se o aplikaci ze skupiny tzv. Blank Apps, tedy aplikaci bez vlastního obsahu. Tento zdarma dostupný software umožňuje učitelům vytvářet fixační prvky do výuky napříč předměty i věkem žáků. Aplikace nabízí pedagogovi mnoho šablon, které může využít pro upevnění probíraného učiva, jako příklad uveďme osmisměrky, křížovky, slepé mapy, spojovačky, doplňovačky apod. Vytvořené materiály uloží učitel na svém účtu a může je opakovaně editovat a distribuovat žákům. Distribuce úkolů žákům probíhá pomocí odkazu nebo vygenerováním QR kódu. Žák může úkoly plnit z libovolného zařízení s internetovým připojením. Hotové materiály tedy může učitel použít nejen při běžné hodině, ale také při distanční výuce. V době distanční výuky lze velmi pozitivně hodnotit fakt, že veškerá práce s úkoly probíhá elektronicky, není tedy nutné požadovat po žákovi tisk.
  • Item
    Venkovní práce se dřevem v předškolním vzdělávání
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Prchlík, Jiří
    Příspěvek poskytuje úzký pohled na práci se dřevem v lesní mateřské škole Větvička. Obsah je založen na zkušenostech průvodců a pedagogů této mateřské školy. Stručně shrnuje přístup a metodiku k této činnosti, a zároveň poskytuje rady a podněty pro zlepšení pedagogické práce. Obsah je vhodný pro čtenáře, kteří se rozhodují či uvažují, zda ve vlastní praxi preprimárního vzdělávání s výrobou ze dřeva nezačít.
  • Item
    Cuisenairovy hranolky ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Pěchoučková, Šárka; Honzík, Lukáš
    Žáci na 1. stupni základní školy se nacházejí ve stádiu konkrétních operací. Proto je třeba, aby nové matematické poznatky získávali prostřednictvím vizuálního vnímání, tedy na základě znázornění nebo manipulace. Vhodnou pomůckou k manipulaci jsou Cuisenairovy hranolky, které můžeme využít při porovnávání čísel a znázorňování základních matematických operací.
  • Item
    Podpora technického vzdělávání pomocí počítačem řízených strojů
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Moc, Pavel
    Cílem práce je výzkum postojů žáků k technické výchově a jejich ovlivnitelnost výukou zaměřenou na počítačem řízené stroje (frézky, gravírky, 3D tiskárny). Jako výzkumné metody budou použity dotazníky, rozhovory, pedagogický experiment. Předpokládá se vytvoření a ověření metodiky efektivního začlenění počítačem řízených strojů do výuky. Výzkum bude zaměřen na analýzu úspěšnosti žáků v kontextu vhodnosti výuky zaměřené na počítačem řízené stroje na základní, popř. na střední škole a z toho vyplývajících didaktických postupů v realizaci výuky.
  • Item
    The psychological effect of motion info graphics on reading ability of primary school students
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Larsari, Vahid Norouzi; Wildová, Radka
  • Item
    Creating learning conditions through social networks
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2020) Kapniari, Niki; Griva, Anastasia; Armakolas, Stefanos