We research at primary school
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Popularizace vědy ve volnočasových aktivitách žáků ZŠ: biologie(Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Vágnerová, Petra; Nolčová, LucieTento modul/kurz je zaměřen na následující témata v kontextu věkové skupiny žáků základních škol: motivace k zájmu o studium technických a přírodovědných oborů, možnosti a typy popularizace vědy, získávání informací z nejnovějších vědeckých výzkumů, náměty pro aktivity zájmového kroužku, náměty projektů, experimentů, tipy na exkurze apod.Item Popularizace vědy ve volnočasových aktivitách žáků ZŠ: geografie(Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Mergl, Michal; Stacke, VáclavTento modul/kurz je zaměřen na následující témata v kontextu věkové skupiny žáků základních škol: motivace k zájmu o studium technických a přírodovědných oborů, možnosti a typy popularizace vědy, získávání informací z nejnovějších vědeckých výzkumů, náměty pro aktivity zájmového kroužku, náměty projektů, experimentů, tipy na exkurze apod.Item Popularizace vědy ve volnočasových aktivitách žáků ZŠ: matematika(Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Hora, Jaroslav; Honzík, Lukáš; Kašparová, Martina; Kohout, VáclavTento modul/kurz je zaměřen na následující témata v kontextu věkové skupiny žáků základních škol: motivace k zájmu o studium technických a přírodovědných oborů, možnosti a typy popularizace vědy, získávání informací z nejnovějších vědeckých výzkumů, náměty pro aktivity zájmového kroužku, náměty projektů, experimentů, tipy na exkurze apod.Item Popularizace vědy ve volnočasových aktivitách žáků ZŠ: informatika(Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Baťko, Jan; Simbartl, PetrModul je zaměřen na rozvoj žáků ve volnočasových aktivitách na základní škole. Zaměřuje se na výuku informatiky. Naleznete zde náměty dlouhodobějších volnočasových aktivit zaměřených na využití robotické stavebnice LEGO Mindstorms EV3. Uplatnění tyto aktivity naleznou hlavně během realizace kroužků robotického programování či dalších aktivit spojených s programováním a algoritmizací.Item Popularizace vědy ve volnočasových aktivitách žáků ZŠ: fyzika(Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Kratochvíl, Pavel; Rejlová, JanaTento modul/kurz je zaměřen na následující témata v kontextu věkové skupiny žáků základních škol: motivace k zájmu o studium technických a přírodovědných oborů, možnosti a typy popularizace vědy, získávání informací z nejnovějších vědeckých výzkumů, náměty pro aktivity zájmového kroužku, náměty projektů, experimentů, tipy na exkurze apod.Item Popularizace vědy ve volnočasových aktivitách žáků ZŠ: chemie(Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Sirotek, VladimírTento modul/kurz je zaměřen na následující témata v kontextu věkové skupiny ţáků středních škol: motivace k zájmu o studium technických a přírodovědných oborů, moţnosti a typy popularizace vědy, získávání informací z nejnovějších vědeckých výzkumů, náměty pro aktivity zájmového krouţku, náměty projektů, experimentů, tipy na exkurze apod.Item Bádáme v kroužku fyziky(Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Kratochvíl, Pavel; Rejlová, JanaŽáci si v těchto třech tématech vyzkouší badatelskou metodu ve výuce. První téma, které se týká karteziánka, mají žáci za úkol přijít na to, jak takový karteziánek funguje. Dalším úkolem žáků bude vymyslet různé druhy karteziánků, a to z pomůcek, které budou mít k dispozici. V tématu siloměry budou žáci bádat zákonitosti týkající se skládání sil, a zkoumat, jaké jednoduché pomůcky tyto zákonitosti využívají. V posledním tématu se žáci seznámí se základními vlastnostmi plynů. Pomocí pomůcek, které mají žáci k dispozici, vyzkoumají a ověří vlastnosti plynů.Item Bádáme v kroužku chemie(Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Klečka, MilanTento modul obsahuje náměty aktivit, které jsou vhodné pro realizaci ve volnočasových kroužcích chemie na základní škole, popř. na nižším stupni osmiletého gymnázia.Item Bádáme v kroužku biologie(Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Vágnerová, Petra; Kout, JiříNásledující kurz nabízí aktivity pro výuku přírodopisu na základní škole. První část je zaměřena na použití mikroskopů a školních sad trvalých preparátů lidských nebo alespoň savčích tkání. Cílem je žákům zprostředkovat pohled na lidské tělo zevnitř, naučit je pracovat s mikroskopy při prohlížení trvalých preparátů. Součástí jsou také úkoly a otázky pro zamyšlení žáků. Druhá část je věnována problematice mykologie. Využívá vlastní zkušenosti žáků coby houbařů a rozšiřuje je o nové znalosti a dovednosti.Item Bádáme v kroužku ekologie(Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Nolčová, LucieCílem tohoto programu je nabídnout učitelům základních škol několik zajímavých aktivit na téma ekologie. Jednotlivé aktivity se dají snadno přizpůsobit různému věku či počtu žáků. Mohou být zařazeny jak do klasických hodin přírodopisu, tak do hodin v laboratoři.Item Bádáme sami: (s pomocí webu)(Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Rohlíková, Lucie; Hasnedlová, Helena; Topinka, JanTato část modulu Bádáme na ZŠ je věnována aktivitám využitelným při samostatné práci žáků. Jedná se o soubor webquestů = aktivit, které žáci plní s využitím internetu. Webquesty jsou zpracovány dle standardní struktury (úvod, úkol, postup, zdroje, kritéria hodnocení) a mohou být využity pro práci jednotlivce nebo celé skupiny žáků. Úkoly mohou plnit žáci v průběhu školní výuky, v rámci volnočasového kroužku nebo individuálně doma.Item Bádáme se stavebnicí LEGO: (v kroužku elektrotechniky)(Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Simbartl, PetrPřemýšleli jste někdy nad tím, jak fungují některá zařízení, se kterými se setkáváte? Jak musí být tato zařízení nastavena a zabezpečena, aby se vám nic nestalo, si zde vyzkoušíme.Item Bádáme s tabletem: (v kroužku informatiky)(Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Topinka, Jan; Hasnedlová, Helena; Rohlíková, LucieV této části modulu jsou zpracovány náměty pro využití různých aplikací pro tablet, které jsou vhodné pro badatelsky orientované aktivity v rámci volnočasových kroužků na základní škole. Jedná se především o aplikace, které umožňují provádění různých měření, zeměpisné aplikace (především Google Earth a další typy interaktivních map) a aplikace, které pracují s rozšířenou realitou.