Sborník referátů semináře Zimní škola počítačové grafiky a CAD systémů 1992
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Zobrazování barev při omezené paletě(Západočeská univerzita, 1992) Žára, JiříItem Ray tracing volume data with subvoxel precision(Západočeská univerzita, 1992) Šrámek, MilošItem Potenciál viditelnosti a jeho výpočet(Západočeská univerzita v Plzni, 1992) Sojka, EduardPotenciál viditelnosti poskytuje informaci o každém obraze scény, který lze získat z libovolně situovaného místa pozorování v prostoru. Na základě podobnosti obrazů lze v prostoru vymezit oblasti tak, že obrazy scény získané z každého bodu zvolené oblasti považuje pozorovatel za podobné nebo za shodné. Při překročení hranice oblasti dojde ke změně, kterou pozorovatel vnímá jako odlišný obraz. Potenciál viditelnosti zachycuje existenci těchto oblastí a vztahů mezi nimi. Potenciál viditelnosti je zajímavý a relativně nový pojem počítačové grafiky. Byl zaveden v souvislosti se zkoumáním mechanismů lidského vidění a jeho uplatnění v počítačové vědě se zdá slibné. Článek se zabývá výpočtem potenciálu viditelnosti pro 20 a 3D scény. Scény se mohou skládat z libovolného počtu konvexních i konkávních těles ohraničených rovinnými plochami. V Článku jsou vysvětleny a definovány potřebné pojmy. Jsou uvedeny teoretické vztahy a vlastnosti použité pro výpočet. Je prezentován algoritmus výpočtu potenciálu viditelnosti. Algoritmus je prakticky implementován pro 2D/2.5D scény. Jsou naznačeny možnosti využití potenciálu viditelnosti v praxi.Item Datové struktury pro počítačovou grafiku(Západočeská univerzita, 1992) Slavík, PavelItem Barevné systémy a jejich aplikace v počítačové grafice(Západočeská univerzita, 1992) Skala, VáclavItem Animace strojnických mechanismů(Západočeská univerzita, 1992) Poláček, Martin; Sup, Bohumír; Lederbuch, PavelItem Interakční grafický systém KOKEŠ(Západočeská univerzita, 1992) Poláček, JiříItem Rastrové algoritmy pro výpočet izočar(Západočeská univerzita, 1992) Pelikán, JosefPříspěvek obsahuje popis několika algoritmů pro výpočet izočar v prostředí rastrového výstupního zařízeni. Algoritmy byly vyvinuty na základě praktických požadavků při zobrazováni naměřených dat v hyd-robiologii. Základními požadavky byla univerzálnost použití, velká rychlost výpočtu a velká přesnost. Byly vyzkoušeny dva principy výpočtu: rekurzivní dělení oblasti a trasováni jednotlivých izočar, hledání izočar se provádí rekurzivnim dělením. Algoritmy dosahují velké přesnosti, chyba je srovnatelná s velikosti rastru. Příspěvek obsahuje kromě popisu jednotlivých algoritmů i diskusi o jejich rychlosti a možnostech dalšího vylepšení.Item Využití duálního prostoru pro metodu sledování paprsku(Západočeská univerzita, 1992) Kolingerová, I.Item Geometrické modelování tvarově složitých objektů(Západočeská univerzita, 1992) Ježek, FrantišekItem Počítačové spracovánie a vizualizácija medicínskych bankovních údajů(Západočeská univerzita, 1992) Jankovič, Vojtěch; Ružický, EugenItem Digitálna topológia(Západočeská univerzita, 1992) Jankovič, Vojtech; Niepel, ĽudovítItem Modifikovanie tvaru neuniformovaných racionálních B-spline a Beta-spline křivek(Západočeská univerzita, 1992) Imrišková, Mária; Kudličková, SoňaItem Modulární zobrazovací systém ReSt(Západočeská univerzita v Plzni, 1992) Halíř, Radim; Vašica, JosefCílem příspěvku je podat stručnou informaci o zobrazovacím systému ReSt, jeho návrhu i problémech při jeho implementaci. Jedná se o uživatelsky modifikovatelný a rozšiřitelný systém pro zobrazování 3D scén. Oproti jiným zobrazovacím programům umožňuje ReSt uživateli kromě zobrazení scény pomoct standartních algoritmů (čárová i plošná viditelnost, různé druhy stínování) také modifikovat jednotlivé části zobrazovacího procesu od externích scén přes projekci scény a způsob jejího zobrazení až po výběr výstupního zařízení či formátu. Tím systém plní hlavní cíl stanovený při jeho návrhu: umožnit experimentování se zobrazovacími algoritmy, aniž by uživatel musel kromě testovaného algoritmu psát cokoliv dalšího (tj. moduly pro čtení dat ze vstupních souborů, jejich organizaci ve vnitřní paměti v průběhu výpočtu či pro výstup výsledného obrázku). Danou scénu lze zobrazit i v několika různých pohledech, přičemž v každém pohledu je možné užít jinou projekci i zobrazovací algoritmus. Součástí programu není editor, požadovanou scénu je nutné vytvořit mimo tento systém (např. v AutoCADu či v PrIMu). Program je napsán v jazyce C++ s využitím prostředků objektového programováni.Item Přehled výpočtové geometrie(Západočeská univerzita, 1992) Galbavý, Roman; Ferko, AndrejItem MNT GRAF - grafická podpora řízení údržby(Západočeská univerzita v Plzni, 1992) Donát, R.