Sborník referátů semináře Zimní škola počítačové grafiky a CAD systémů 1992

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Showing 1 - 16 out of 16 results
  • Item
    Zobrazování barev při omezené paletě
    (Západočeská univerzita, 1992) Žára, Jiří
  • Item
    Ray tracing volume data with subvoxel precision
    (Západočeská univerzita, 1992) Šrámek, Miloš
  • Item
    Potenciál viditelnosti a jeho výpočet
    (Západočeská univerzita v Plzni, 1992) Sojka, Eduard
    Potenciál viditelnosti poskytuje informaci o každém obraze scény, který lze získat z libovolně situovaného místa pozorování v prostoru. Na základě podobnosti obrazů lze v prostoru vymezit oblasti tak, že obrazy scény získané z každého bodu zvolené oblasti považuje pozorovatel za podobné nebo za shodné. Při překročení hranice oblasti dojde ke změně, kterou pozorovatel vnímá jako odlišný obraz. Potenciál viditelnosti zachycuje existenci těchto oblastí a vztahů mezi nimi. Potenciál viditelnosti je zajímavý a relativně nový pojem počítačové grafiky. Byl zaveden v souvislosti se zkoumáním mechanismů lidského vidění a jeho uplatnění v počítačové vědě se zdá slibné. Článek se zabývá výpočtem potenciálu viditelnosti pro 20 a 3D scény. Scény se mohou skládat z libovolného počtu konvexních i konkávních těles ohraničených rovinnými plochami. V Článku jsou vysvětleny a definovány potřebné pojmy. Jsou uvedeny teoretické vztahy a vlastnosti použité pro výpočet. Je prezentován algoritmus výpočtu potenciálu viditelnosti. Algoritmus je prakticky implementován pro 2D/2.5D scény. Jsou naznačeny možnosti využití potenciálu viditelnosti v praxi.
  • Item
    Datové struktury pro počítačovou grafiku
    (Západočeská univerzita, 1992) Slavík, Pavel
  • Item
    Barevné systémy a jejich aplikace v počítačové grafice
    (Západočeská univerzita, 1992) Skala, Václav
  • Item
    Animace strojnických mechanismů
    (Západočeská univerzita, 1992) Poláček, Martin; Sup, Bohumír; Lederbuch, Pavel
  • Item
    Interakční grafický systém KOKEŠ
    (Západočeská univerzita, 1992) Poláček, Jiří
  • Item
    Rastrové algoritmy pro výpočet izočar
    (Západočeská univerzita, 1992) Pelikán, Josef
    Příspěvek obsahuje popis několika algoritmů pro výpočet izočar v prostředí rastrového výstupního zařízeni. Algoritmy byly vyvinuty na základě praktických požadavků při zobrazováni naměřených dat v hyd-robiologii. Základními požadavky byla univerzálnost použití, velká rychlost výpočtu a velká přesnost. Byly vyzkoušeny dva principy výpočtu: rekurzivní dělení oblasti a trasováni jednotlivých izočar, hledání izočar se provádí rekurzivnim dělením. Algoritmy dosahují velké přesnosti, chyba je srovnatelná s velikosti rastru. Příspěvek obsahuje kromě popisu jednotlivých algoritmů i diskusi o jejich rychlosti a možnostech dalšího vylepšení.
  • Item
    Využití duálního prostoru pro metodu sledování paprsku
    (Západočeská univerzita, 1992) Kolingerová, I.
  • Item
    Geometrické modelování tvarově složitých objektů
    (Západočeská univerzita, 1992) Ježek, František
  • Item
    Počítačové spracovánie a vizualizácija medicínskych bankovních údajů
    (Západočeská univerzita, 1992) Jankovič, Vojtěch; Ružický, Eugen
  • Item
    Digitálna topológia
    (Západočeská univerzita, 1992) Jankovič, Vojtech; Niepel, Ľudovít
  • Item
    Modifikovanie tvaru neuniformovaných racionálních B-spline a Beta-spline křivek
    (Západočeská univerzita, 1992) Imrišková, Mária; Kudličková, Soňa
  • Item
    Modulární zobrazovací systém ReSt
    (Západočeská univerzita v Plzni, 1992) Halíř, Radim; Vašica, Josef
    Cílem příspěvku je podat stručnou informaci o zobrazovacím systému ReSt, jeho návrhu i problémech při jeho implementaci. Jedná se o uživatelsky modifikovatelný a rozšiřitelný systém pro zobrazování 3D scén. Oproti jiným zobrazovacím programům umožňuje ReSt uživateli kromě zobrazení scény pomoct standartních algoritmů (čárová i plošná viditelnost, různé druhy stínování) také modifikovat jednotlivé části zobrazovacího procesu od externích scén přes projekci scény a způsob jejího zobrazení až po výběr výstupního zařízení či formátu. Tím systém plní hlavní cíl stanovený při jeho návrhu: umožnit experimentování se zobrazovacími algoritmy, aniž by uživatel musel kromě testovaného algoritmu psát cokoliv dalšího (tj. moduly pro čtení dat ze vstupních souborů, jejich organizaci ve vnitřní paměti v průběhu výpočtu či pro výstup výsledného obrázku). Danou scénu lze zobrazit i v několika různých pohledech, přičemž v každém pohledu je možné užít jinou projekci i zobrazovací algoritmus. Součástí programu není editor, požadovanou scénu je nutné vytvořit mimo tento systém (např. v AutoCADu či v PrIMu). Program je napsán v jazyce C++ s využitím prostředků objektového programováni.
  • Item
    Přehled výpočtové geometrie
    (Západočeská univerzita, 1992) Galbavý, Roman; Ferko, Andrej
  • Item
    MNT GRAF - grafická podpora řízení údržby
    (Západočeská univerzita v Plzni, 1992) Donát, R.