Natural science

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Showing 1 - 20 out of 57 results
  • Item
    Popularizace vědy ve volnočasových aktivitách žáků ZŠ: biologie
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Vágnerová, Petra; Nolčová, Lucie
    Tento modul/kurz je zaměřen na následující témata v kontextu věkové skupiny žáků základních škol: motivace k zájmu o studium technických a přírodovědných oborů, možnosti a typy popularizace vědy, získávání informací z nejnovějších vědeckých výzkumů, náměty pro aktivity zájmového kroužku, náměty projektů, experimentů, tipy na exkurze apod.
  • Item
    Popularizace vědy ve volnočasových aktivitách žáků ZŠ: geografie
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Mergl, Michal; Stacke, Václav
    Tento modul/kurz je zaměřen na následující témata v kontextu věkové skupiny žáků základních škol: motivace k zájmu o studium technických a přírodovědných oborů, možnosti a typy popularizace vědy, získávání informací z nejnovějších vědeckých výzkumů, náměty pro aktivity zájmového kroužku, náměty projektů, experimentů, tipy na exkurze apod.
  • Item
    Popularizace vědy ve volnočasových aktivitách žáků ZŠ: matematika
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Hora, Jaroslav; Honzík, Lukáš; Kašparová, Martina; Kohout, Václav
    Tento modul/kurz je zaměřen na následující témata v kontextu věkové skupiny žáků základních škol: motivace k zájmu o studium technických a přírodovědných oborů, možnosti a typy popularizace vědy, získávání informací z nejnovějších vědeckých výzkumů, náměty pro aktivity zájmového kroužku, náměty projektů, experimentů, tipy na exkurze apod.
  • Item
    Popularizace vědy ve volnočasových aktivitách žáků ZŠ: informatika
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Baťko, Jan; Simbartl, Petr
    Modul je zaměřen na rozvoj žáků ve volnočasových aktivitách na základní škole. Zaměřuje se na výuku informatiky. Naleznete zde náměty dlouhodobějších volnočasových aktivit zaměřených na využití robotické stavebnice LEGO Mindstorms EV3. Uplatnění tyto aktivity naleznou hlavně během realizace kroužků robotického programování či dalších aktivit spojených s programováním a algoritmizací.
  • Item
    Popularizace vědy ve volnočasových aktivitách žáků ZŠ: fyzika
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Kratochvíl, Pavel; Rejlová, Jana
    Tento modul/kurz je zaměřen na následující témata v kontextu věkové skupiny žáků základních škol: motivace k zájmu o studium technických a přírodovědných oborů, možnosti a typy popularizace vědy, získávání informací z nejnovějších vědeckých výzkumů, náměty pro aktivity zájmového kroužku, náměty projektů, experimentů, tipy na exkurze apod.
  • Item
    Popularizace vědy ve volnočasových aktivitách žáků ZŠ: chemie
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Sirotek, Vladimír
    Tento modul/kurz je zaměřen na následující témata v kontextu věkové skupiny ţáků středních škol: motivace k zájmu o studium technických a přírodovědných oborů, moţnosti a typy popularizace vědy, získávání informací z nejnovějších vědeckých výzkumů, náměty pro aktivity zájmového krouţku, náměty projektů, experimentů, tipy na exkurze apod.
  • Item
    Popularizace vědy ve volnočasových aktivitách žáků SŠ: biologie
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Vágnerová, Petra; Mergl, Michal
    Tento modul/kurz je zaměřen na následující témata v kontextu věkové skupiny žáků středních škol: motivace k zájmu o studium technických a přírodovědných oborů, možnosti a typy popularizace vědy, získávání informací z nejnovějších vědeckých výzkumů, náměty pro aktivity zájmového kroužku, náměty projektů, experimentů, tipy na exkurze apod.
  • Item
    Popularizace vědy ve volnočasových aktivitách žáků SŠ: geografie
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Mentlík, Pavel
    Tento modul/kurz je zaměřen na následující témata v kontextu věkové skupiny žáků středních škol: motivace k zájmu o studium technických a přírodovědných oborů, možnosti a typy popularizace vědy, získávání informací z nejnovějších vědeckých výzkumů, náměty pro aktivity zájmového kroužku, náměty projektů, experimentů, tipy na exkurze apod.
  • Item
    Popularizace vědy ve volnočasových aktivitách žáků SŠ: matematika
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Hora, Jaroslav; Honzík, Lukáš; Kašparová, Martina; Kohout, Václav
    Tento modul/kurz je zaměřen na následující témata v kontextu věkové skupiny žáků středních škol: motivace k zájmu o studium technických a přírodovědných oborů, možnosti a typy popularizace vědy, získávání informací z nejnovějších vědeckých výzkumů, náměty pro aktivity zájmového kroužku, náměty projektů, experimentů, tipy na exkurze apod.
  • Item
    Popularizace vědy ve volnočasových aktivitách žáků SŠ: informatika
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Jakeš, Tomáš
    Tento modul/kurz je zaměřen na následující témata v kontextu věkové skupiny žáků středních škol: motivace k zájmu o studium technických a přírodovědných oborů, možnosti a typy popularizace vědy, získávání informací z nejnovějších vědeckých výzkumů, náměty pro aktivity zájmového kroužku, náměty projektů, experimentů, tipy na exkurze apod.
  • Item
    Popularizace vědy ve volnočasových aktivitách žáků SŠ: fyzika
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Masopust, Pavel; Rejlová, Jana
    Tento modul/kurz je zaměřen na následující témata v kontextu věkové skupiny žáků středních škol: motivace k zájmu o studium technických a přírodovědných oborů, možnosti a typy popularizace vědy, získávání informací z nejnovějších vědeckých výzkumů, náměty pro aktivity zájmového kroužku, náměty projektů, experimentů, tipy na exkurze apod.
  • Item
    Popularizace vědy ve volnočasových aktivitách žáků SŠ: chemie
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Sirotek, Vladimír
    Tento modul/kurz je zaměřen na následující témata v kontextu věkové skupiny žáků středních škol: motivace k zájmu o studium technických a přírodovědných oborů, možnosti a typy popularizace vědy, získávání informací z nejnovějších vědeckých výzkumů, náměty pro aktivity zájmového kroužku, náměty projektů, experimentů, tipy na exkurze apod.
  • Item
    Využití dostupných historických materiálů v popularizaci vědy: informatika, matematika, geografie
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Breitfelder, Miroslav; Morávková, Naděžda; Východská, Helena; Kašparová, Martina; Mainz, Denis; Vágnerová, Petra
    Modul obsahuje náměty činností s využitím historických zdrojů, archívů, map, databází historických obrázků a dokumentů apod. Modul byl vytvořen ve spolupráci oborového didaktika a pracovníků katedry historie
  • Item
    Využití dostupných historických materiálů v popularizaci vědy: fyzika, chemie, biologie
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Breitfelder, Miroslav; Morávková, Naděžda; Východská, Helena; Prokšová, Jitka; Sirotek, Vladimír
    Modul obsahuje náměty činností s využitím historických zdrojů, archívů, map, databází historických obrázků a dokumentů apod. Modul bude vytvořen ve spolupráci oborového didaktika a pracovníků katedry historie.
  • Item
    Mezipředmětové vztahy a badatelské metody v popularizaci vědy: geografie, biologie
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Šafránková (Čábalová), Dagmar; Podroužek, Ladislav; Vágnerová, Petra
  • Item
    Mezipředmětové vztahy a badatelské metody v popularizaci vědy: informatika, matematika
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Soukupová, Pavla; Zachová, Markéta; Kohout, Václav; Baťko, Jan; Benediktová, Lenka
  • Item
    Mezipředmětové vztahy a badatelské metody v popularizaci vědy: fyzika
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Soukupová, Pavla; Zachová, Markéta; Randa, Miroslav; Rejlová, Jana
    Modul přináší náměty k uplatnění mezipředmětových vztahů a badatelských metod z pohledu obecné pedagogiky a oborové didaktiky. Modul byl vytvořen ve spolupráci oborového didaktika a pracovníků katedry pedagogiky.
  • Item
    Mezipředmětové vztahy a badatelské metody v popularizaci vědy:chemie
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Šafránková (Čábalová), Dagmar; Podroužek, Ladislav; Klečka, Milan
    Modul přináší náměty k uplatnění mezipředmětových vztahů a badatelských metod z pohledu obecné pedagogiky a oborové didaktiky. Modul byl vytvořen ve spolupráci oborového didaktika a pracovníků katedry pedagogiky.
  • Item
    Využití dostupných cizojazyčných materiálů v popularizaci vědy pro žáky SŠ: geografie, biologie
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Klečková, Gabriela; Nováková, Sylva; Šíp, Martin; Sováková, Jana; Vágnerová, Petra; Chacón Gil, Pablo
    Modul obsahuje příklady dostupných zahraničních materiálů vhodných k uplatnění ve školních i volnočasových aktivitách žáků SŠ ve výuce geografie a biologie, k nim zpracované metodické náměty konkrétních činností a slovníček. Nabízeno je 5 jazykových variant: jazyk anglický, německý, francouzský, španělský a ruský. Zpracované materiály je možné použít pro metodu CLIL v odborných předmětech i jako zdroj pro posílení mezipředmětových vztahů ve výuce cizích jazyků. Cílovou skupinou vytvořených modulů jsou jak učitelé odborných předmětů, tak učitelé cizího jazyka.
  • Item
    Využití dostupných cizojazyčných materiálů v popularizaci vědy pro žáky SŠ: informatika, matematika
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2016) Klečková, Gabriela; Nováková, Sylva; Sováková, Jana; Šíp, Martin; Jakeš, Tomáš; Simbartl, Petr; Honzík, Lukáš; Chacón Gil, Pablo
    Modul obsahuje příklady dostupných zahraničních materiálů vhodných k uplatnění ve školních i volnočasových aktivitách žáků SŠ ve výuce informatiky a matematiky, k nim zpracované metodické náměty konkrétních činností a slovníček. Nabízeno je 5 jazykových variant: jazyk anglický, německý, francouzský, španělský a ruský. Zpracované materiály je možné použít pro metodu CLIL v odborných předmětech i jako zdroj pro posílení mezipředmětových vztahů ve výuce cizích jazyků. Cílovou skupinou vytvořených modulů jsou jak učitelé odborných předmětů, tak učitelé cizího jazyka.