SVK 2016
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Chodské lidové písně ve výuce na základních školách(Vydavatelství Západočeské univerzity v Plzni, 2016) Jindřichová, Hana; Slavíková, Marie; Král, JanHlavním záměrem mého příspěvku je zpracování návrhu využití chodských lidových písní při výuce na prvním stupni základních škol. Výsledný zpracovaný seznam písní bude uveden v samotném závěru a budu ráda, když by mohl evokovat větší využití těchto písní v praxi při výuce. Neméně důležitými tématy jsou ale také zmapování současného stavu využívání chodských lidových písní ve školách na Domažlicku a také způsob jejich výuky v dětských chodských národopisných souborech, včetně repertoáru a materiálu, který čerpají z různých sbírek.Item Uplatnění sopránové zobcové flétny v hudební výchově na 1. st. ZŠ(Vydavatelství Západočeské univerzity v Plzni, 2016) Pilecká, Ilona; Slavíková, Marie; Král, JanTento příspěvek pojednává o možnostech uplatnění zobcové flétny v hudební výchově na prvním stupni základní školy. Seznamuje se základními metodickými aspekty, které se týkají hry na flétnu a přehledem současných nejpoužívanějších škol hry na zobcovou flétnu.Item Integrace hudební výchovy do vyučovacích předmětů(Vydavatelství Západočeské univerzity v Plzni, 2016) Poláková, Romana; Slavíková, Marie; Král, JanPříspěvek řeší teoretická východiska vývoje dítěte mladšího školního věku a zkoumá možnosti způsobu práce učitele. Integruje hudební výchovu, tj. předkládá konkrétní aktivity a vyučovací metody ve všech předmětech 3. ročníku.Item Hudebně dramatizační a výtvarné činnosti s dětmi předškolního věku(Vydavatelství Západočeské univerzity v Plzni, 2016) Fleissigová, Lenka; Slavíková, Marie; Král, JanPříspěvek si klade za cíl poukázat metodu prožitkového učení, která rozvíjí u dětí smyslové, citové vnímání a také verbální či neverbální komunikaci. V této diplomové práci se snažím hledat souvztažnosti mezi hudbou a výtvarnou či dramatickou výchovou a jejich vzájemné ovlivňování, prolínání. Prakticky se práce zaměřuje na integraci předmětů a na metody učení hravou formou. Naznačuje možnosti vytvořeného výukového programu pro hudebně dramatické a výtvarné činnosti s prožitkovými aktivitami. Vytvořený program bude využitelný v mateřské škole, bude vycházet z cílů RVP PV. Návrhy aktivit budou prověřeny vlastní praxí autorky v mateřské škole.Item Dětská hudební tvořivost(Vydavatelství Západočeské univerzity v Plzni, 2016) Kimmelová, Magdalena; Slavíková, Marie; Král, JanCílem příspěvku je představit a objasnit pojem dětské hudební tvořivosti. Uvést možnosti ve výuce nejen hudební výchovy. Prezentuji zde příklady hudebně tvořivých aktivit a snažím se nastínit důležitost rozvoje po této stránce.Item Pěvecké a hudebně dramatické činnosti dětí předškolního věku(Vydavatelství Západočeské univerzity v Plzni, 2016) Karasová, Lenka; Slavíková, Marie; Král, JanText příspěvku pojednává o spojení hudební výchovy s výchovou dramatickou v předškolním vzdělávání. Ráda bych ukázala možnosti propojení hudební výchovy s dramatickou, ověřila si jejich použitelnost v praxi a motivační funkci dramatické složky k hudebním činnostem. V teoretické části charakterizuji hudební a dramatickou výchovu, jejich současné pojetí v předškolním vzdělávání, vzájemné propojení a přínos pro rozvoj dítěte.