Trendy v podnikání 2024
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Typology of Czech consumers shopping on foreign e-shops(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Waliszewská, Waliszewská; Stromská, Kristýna; Martinčíková Sojková, OlgaItem The impact of „digitalization“ on sustainability reporting in Czech banks(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Kristl Volfová, Monika; Palacká, Alena; Martinčíková Sojková, OlgaItem Využití myšlenových map v podnikatelské praxi(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Trnková, Dagmar; Vacek, Jiří; Martinčíková Sojková, OlgaItem Sponsorship as a key tool in the financing of esports organizations in the conditions of the Czech republic and Slovakia(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Tichý, Kryštof; Martinčíková Sojková, OlgaItem Výkonnost podniku v rámci modelování spokojenosti zákazníka a finanční výkonnosti(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Suchánek, Suchánek; Králová, Králová; Martinčíková Sojková, OlgaItem Innovative trends in talent management(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Stümpelová, Monika; Watter, Peter; Savov, Radovan; Martinčíková Sojková, OlgaItem The satisfaction and loyalty of Czech mobile operators' customers(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Stromská, Kristýna; Waliszewská, Lucie; Martinčíková Sojková, OlgaItem The development of prices in the food vertical in V4 countries(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Rypák, Martin; Pokrivčák, Ján; Martinčíková Sojková, OlgaItem Srovnávací analýza Dynare v Matlabu a Pythonu: Posouzení možností a omezení Pythonu pro modelování DSGE(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Rottenbornová, Lucie; Taušl Procházková, Petra; Martinčík, David; Martinčíková Sojková, OlgaItem Intergenerational difference in consumer behaviour on beer brand preferences in India(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Rai, Vivek; Martinčíková Sojková, OlgaItem Reflexe vybraných technologií průmyslu 4.0 v ERP systémech dostupných na českém trhu(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Polívka, Martin; Martinčíková Sojková, OlgaItem Komparácia zamestnanosti v poľnohospodárstve vo vybraných krajinách EÚ(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Pokrivčák, Ján; Gálik, Jozef; Lazorčáková, Ema; Tóth, Marián; Martinčíková Sojková, OlgaItem Kreativní ekonomika a její úloha v hospodářském rozvoji státu(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Nováková, Adéla; Dvořáková, Lilia; Martinčíková Sojková, OlgaItem Trendy v sociálním podnikání v České republice(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Machová, Kristýna; Martinčíková Sojková, OlgaItem Scientific attention on relationship between tax mix and economic performance(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Lacheb, Vladimíra Hedvika; Hinke, Jana; Martinčíková Sojková, OlgaItem Lex OZE II a jeho potenciální dopad na propojení obecních a soukromých investic(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Kislingerová, Eva; Martinčíková Sojková, OlgaItem Konkurenceschopnost malých realitních společností v regionu Mladá Boleslav v České republice(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Jenišová, Renáta; Dvořáková, Lilia; Martinčíková Sojková, OlgaCílem příspěvku je analyzovat, zhodnotit a diskutovat vnitřní faktory ovlivňující konkurenceschopnost malých realitních společností ve vybraném regionu v České republice. Jako modelový region pro výzkum v oblasti realitního trhu byl vybrán region Mladá Boleslav a aktuální časové období (2020-2024) pro komparaci výsledků konkurenceschopnosti malých realitních společností. Komparační vzorek zahrnoval 24 realitních společností, které jsou rozděleny do jednotlivých konkurenčních skupin podle klíčových charakteristik, jimiž byly pro účely tohoto výzkumu počet makléřů a struktura obchodovaných nemovitostí. Na příkladu vybrané malé realitní společnost je demonstrováno, že nejúčinnější způsob, jak mohou malé subjekty úspěšně konkurovat těm velkým, je efektivní práce s realitními makléři a úzké zacílení obchodních transakcí na prodej rezidenčních nemovitostí. Na základě výsledků zjištěných dat je možné identifikovat dva aktuální trendy: malé realitní společnosti se ve své obchodní činnosti prakticky nezaměřují na komerční nemovitosti a v menší míře se také věnují pronájmům. Dále výsledky výzkumu dokumentují větší poměr zakázek na makléře, z čehož lze usuzovat na větší motivaci jednotlivých makléřů (vyšší šance na realizaci obchodu) a jednodušší organizaci práce u těchto malých realitních firem. Malé realitní společnosti mohou velmi dobře obstát v silném konkurenčním prostředí, v němž často působí mnohem větší firmy s lepším finančním zázemím.Item Home office from the perspective of international taxation and the related administrative burden for businesses(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Jankovcová, Věra; Dvořáková, Lilia; Martinčíková Sojková, OlgaItem Dopady mezinárodního turismu na platební bilanci(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Janeček, Petr; Pichlík, Lukáš; Martinčíková Sojková, OlgaItem Ochrana spotřebitele při nákupu cestovních služeb(Faculty of Economics University of West Bohemia, 2024) Chaloupková, Kateřina; Hodač, Martin; Janeček, Petr; Martinčíková Sojková, Olga