Olympiáda techniky Plzeň 2014

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Showing 1 - 20 out of 38 results
  • Item
    Vliv specifických vývojových poruch učení na psychomotorické dovednosti žáků 1. stupně základní školy
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Žáková, Zuzana; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    V rámci příspěvku jsou prezentována zjištění vyplývající z diplomové práce s názvem „Vliv specifických vývojových poruch učení na psychomotorické dovednosti žáků 1. stupně základní školy“, která se zabývá vazbou mezi diagnostikovanou specifickou vývojovou poruchou a psychomotorickými dovednostmi žáka. Stěžejním bodem je výzkumná část, která se věnuje ověřování zmíněné vazby prostřednictvím testu vytvořeného v rámci studentského grantu SGS „Rozvoj kompetencí u žáků mladšího školního věku v oblasti psychomotorických dovedností“. Výsledky práce jsou odvozovány statistickou komparací výzkumu prováděného v předchozích letech na dostupném vzorku a výzkumu zpracovaného pro diplomovou práci na vzorku žáků 3. – 5. tříd základních škol s diagnózou specifické vývojové poruchy.
  • Item
    Výroba šperků z odpadových materiálů
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Veselá, Miroslava; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    Bakalářská práce s názvem „Výroba šperků z odpadových materiálů“ je rozdělena na teoretickou část a praktickou část, která je zpracována formou dotazníkového šetření. V úvodu práce popisuji šperk jako médium, které je prostředkem mezi nositelem a jeho okolím. V teoretické části jsem se zaměřila na kreativitu, co je kreativita a co je její podstatou. Dále jsem se zaměřila na tvořivý proces a fáze tvořivosti, motivaci k tvoření a možné faktory a bariéry, které tvořivost ovlivňují. V teoretické části popisuji materiály, které se běžně využívají ve šperkařství a zpracování a využití odpadového materiálu pro šperk. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření mezi studenty oboru Design kovu a šperku, zda je pro studenty zajímavé tvořit šperky z odpadových materiálů a proč. Se studenty jsem téma „Výroba šperků z odpadových materiálů“ zpracovávala formou rešerší a diskusí. Studenti si práci s odpadovým materiálem vyzkoušeli a dle svých možností a představ šperky vyrobili. Já jako učitel, který vede studenty ke kreativitě, jsem toto téma také zpracovala a vyrobila jsem sadu šperků ze součástek z počítače.
  • Item
    Číslicová technika novým moderním způsobem
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Vávře, Michal; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    Kvalita a úroveň vzdělávání žáků je ovlivněna řadou faktorů. Jedním z těchto faktorů je také velmi dobrá dostupnost studijních materiálů. Hlavním a nejdůležitějším cílem této bakalářské práce bylo shrnutí požadavků na vzdělávání žáků v České republice a především zvýšení dostupnosti studijních materiálů ve slaboproudé elektrotechnice se zaměřením na číslicovou techniku. V rámci této práce proběhl převod učebních skript Číslicová technika (ČT) do nové elektronické podoby jejich zpracování. Dalším, neméně významným cílem této práce bylo umožnit snazší aktualizaci vydávaných materiálů a jejich další případné rozšíření o nové poznatky a zajímavosti z oblasti slaboproudé elektrotechniky. Nová elektronická verze knihy byla doplněna o novou kapitolu návrhového systému plošných spojů, která uživateli umožní prozkoumat základy návrhového systému plošných spojů Eagle. Žáci se za pomoci elektronické knihy ČT mohou seznámit nejen se základy číslicové techniky, ale také s problematikou návrhového systému plošných spojů. Pomocí video animace mohou žáci shlédnout, jakým způsobem se vytváří schéma zapojení a návrh desky plošného spoje v programu Eagle. Míru zvýšení dostupnosti tohoto studijního materiálu pomáhalo určit místní dotazníkové šetření, které bylo provedeno mezi žáky středního odborného učiliště. Z výsledku tohoto dotazníkového šetření je zřejmé, že stanoveného cíle bylo dosaženo, protože dostupnost tohoto studijního materiálu se zvýšila.
  • Item
    Autopilot v úlohe záchranného systému pri strate signálu RC modelu lietadla
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Valent, Tomáš; Stebila, Ján; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Funkční replika Colt 1911
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Urbánek, Pavel; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    Tato práce představuje výrobu funkční repliky pistole Colt 1911. Blíže seznamuje s touto zbraní původem z USA. Výroba byla realizována v předmětu KMT/TCPSA (Technická praktika).
  • Item
    Konstrukcja stanowiska do badania czujników ultraźwiękowych
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Tuczyński, Krystian; Warchoł, Tomasz; Białogłowski, Robert; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Projectworklearning - making the music instruments of model a PUD-BJ "From idea to product"
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Tratnik, Valentina; Bezjak, Jožica; Slosar, Mirko; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Význam priestorovej predstavivosti v rozvíjaní technického myslenia
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Tomková, Viera; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Nizkonákladová 3D tlačiareň
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Števík, Marek; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Určovanie fyzickej záťaže zamestnancov ručná manipulácia s bremenami
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Špaňár, Ivan; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Uplatnenie pracovných námetov v technickom vzdelávaní v nižšom sekundárnom stupni ZŠ
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Sojková, Margaréta; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Projectlearning-technological and cultural heritage at a different way - didactical model projectwork of model PUD-BJ...intergenerational learning project
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Rožac, Jaka; Vadnjal, Naja; Nadoh, Ana; Bezjak, Jožica; Slosar, Mirko; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Projectworklearning - patent, iFlashLED - smart lights for smart people "From idea to product"
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Penger, Luka; Bezjak, Jožica; Trdan, Edvard; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Efektivita výuky energetiky na ZŠ
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Patočková, Radka; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    Diplomová práce „Efektivita výuky energetiky na ZŠ“ usiluje o postihnutí současné situace výuky energetiky na základních školách. Věnuje se tvorbě pracovních listů, navazujících na výukovou oporu zpracovanou v rámci bakalářské práce a mapuje znalosti žáků v této oblasti. Výzkum je zaměřen na srovnání znalostí žáků před a po prezentaci inovovaných výukových materiálů.
  • Item
    Elektrotechnické stavebnice ve vzdělávání na českých základních školách
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Novák, Daniel; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    Příspěvek je zaměřen na problematiku využívání elektrotechnických stavebnic a počítačových programů simulujících jejich činnost na základních školách. Stručně charakterizuje elektrotechnické stavebnice, jejich aplikaci při modelování elektrických obvodů a metodiku vzniku konfigurace samostatných funkčních jednotek nebo zapojovacích jednotek. V návaznosti na to pak seznamuje s organizací, průběhem a výsledky pedagogického průzkumu, provedeného formou dotazníkového šetření mezi pedagogickými pracovníky základních škol.
  • Item
    Aplikacja mobilna - informator uczelniany
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Michnowicz, Mateusz; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Využití H&S robotického systému ve výuce technických předmětů na ZŠ
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Maněk, Lubor; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    Bakalářská práce “Využití H&S robotického systému ve výuce technických předmětů na ZŠ“ se zabývá vytvořením výukové opory a sady úloh pro výuku stavby a programování robotů v předmětech spadající v RVP do oblasti “Člověk a svět práce“. Konkrétně do vzdělávacích oborů “Práce s drobným materiálem, Konstrukční činnosti, Práce s technickými materiály a Design a konstruování“. Součástí bakalářské práce je zmapování situace v dostupnosti robotických stavebnic na trhu, vybrat nejvhodnější z nich a popsat její jednotlivé hardwarové komponenty, včetně vývojového prostředí pro vlastní programování procesoru robota. Po vyhodnocení všech požadavků se jako nejideálnější robotickou stavebnicí jeví H&S electronic systems. Pro tuto stavebnici byla vytvořena výuková opora součástí níž, bylo vytvořeno dvaatřicet úloh, sestavených s ohledem pro využití na prvním a druhém stupni základních škol.
  • Item
    Matematický popis a vytvorenie simulačného modelu pre pohyb a tvar CNC nástroja, ktorý vŕtá diery štvorcového profilu
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Magát, Peter; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Využitie open source kancelárskeho balíka v univerzitnom štúdiu
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Lörinc, Peter
  • Item
    Konstrukcja stanowiska do badania czujników optoelektronicznych
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Kukulski, Janusz; Wołochow, Mateusz; Białogłowski, Robert; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
OPEN License Selector