Conference papers (KMT)

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Showing 1 - 20 out of 35 results
  • Item
    Vizualizace proudění tekutin pomocí termokamery
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Kielbusová, Zdeňka; Šikula, Ján
    Tento příspěvek pojednává o vizualizaci proudění kapalin v různých podmínkách při rotaci, proudění přes překážky, ale i vzniku proudění zahříváním tekutiny.
  • Item
    Photovoltaic system in education
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Juráčková, Michaela; Krotký, Jan; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    A bibliometric analysis on research trends of distance education using scopus database
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Mitroulia, Maria; Armakolas, Stefanos; Krotký, Jan; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Jewelry box
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Neverklová, Adéla; Krotký, Jan; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    QR codes in schools
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Kindelmann, Tomáš; Krotký, Jan; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Intelligent wiring in technical education at primary school
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Ungr, Tomáš; Moc, Pavel; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    The view of Czech society towards firearms
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Mach, Pavel; Moc, Pavel; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Photovoltaic system in education
    (University of Patras, 2022) Juráčková, Michaela; Panagiotakopoulos, C.; Krotký, Jan; Aichinger, Daniel
  • Item
    Environmental projects and the topic of sustainable development in education
    (University of Patras, 2022) Kaňka, Jan; Panagiotakopoulos, C.; Krotký, Jan
  • Item
    Experimenting with hydrogel at elementary school
    (University of Patras, 2022) Panagiotakopoulos, C.; Vasko, Kateřina
  • Item
    Modern technologies and their use in education
    (University of Patras, 2022) Panagiotakopoulos, C.; Honzík, Pavel
  • Item
    Environmental education at the first stage of primary school - ecological problems
    (University of Patras, 2022) Skálová, Amálie; Panagiotakopoulos, C.; Krotký, Jan; Aichinger, Daniel
  • Item
    Plastic materials in the context of reuse in teaching in the fifth grade
    (University of Patras, 2022) Příkazská, Irena; Panagiotakopoulos, C.; Fadrhonc, Jan
  • Item
    Online escape games in education
    (University of Patras, 2022) Bláhová, Magda; Panagiotakopoulos, C.; Krotký, Jan
  • Item
    Interactive educational trail as a teaching aid
    (University of Patras, 2022) Dostalová, Eliška; Panagiotakopoulos, C.; Aichinger, Daniel
  • Item
    Real-world relationships as binary relations
    (University of Patras, 2022) Pinkrová, Zuzana; Panagiotakopoulos, C.; Honzík, Lukáš; Aichinger, Daniel
  • Item
    Factors Influencing Effectiveness of Pandemic Distance Learning – Preliminary Findings From a Complex Survey
    (Wolters Kluwer, 2022) Kohout, Jiří; Buršíková, Dana; Frank, Jan; Lukavský, Jindřich; Masopust, Pavel; Motlíková, Iva; Rohlíková, Lucie; Slavík, Jan; Stacke, Václav; Vejvodová, Jana; Voltrová, Michaela
  • Item
    Specifics of creating instructions for internet applications for seniors
    (University of Patras, 2022) Neverklová, Adéla; Panagiotakopoulos, C.; Aichinger, Daniel
  • Item
    Preconceptions in Physics Among Pupils in Primary School
    (AIP Publishing, 2022) Masopust, Pavel; Kohout, Jiří; Mollerová, Marie; Kielbusová, Zdeňka; Slavík, Jan; Kratochvíl, Pavel; Feřt, Lukáš
    Značná pozornost byla věnována výzkumu fyzikálních prekonceptů u dětí základních škol. Teoretické ukotvení termínu prekoncept je však často nedostatečné a běžně používané výzkumné techniky nezohledňují v mnoha případech komplexitu tohoto fenoménu. V této studii představujeme komplexní výzkumný přístup založený na chápání prekonceptu jako dispozice. Problematické úlohy z mezinárodního šetření TIMSS zaměřeného na žáky 4. tříd jsme identifikovali na základě jasných kritérií. Celkem bylo jako problematické označeno 11 úloh s výběrem z 97 analyzovaných úloh, které se nejčastěji týkaly konceptů teplo a přenos tepla (4 úlohy), skupenství (2 úlohy) a gravitace (2 úlohy). Kromě toho byl proveden další výzkum mezi 100 středoškolskými studenty ve věku 15-17 let za použití stejných úloh, aby bylo možné pochopit, jak učení fyziky ovlivnilo identifikované prekoncepty. Shromáždili jsme také data od studentů, kteří výše uvedené koncepty studovali v rámci distančního vzdělávání. Je tak možné porovnávat výsledky (ovlivněné prekoncepty) z distančního a nedistančního vzdělávání. Zjistili jsme, že některé nesprávné předsudky se během výuky fyziky daří napravit, jiné však u značného počtu žáků přetrvávají. Může to mít významné důsledky pro efektivitu výuky fyziky na vyšším stupni, protože učitelé neočekávají takový rozsah zásadního nepochopení mezi studenty. Další výzkum zaměřený na identifikaci těchto nesprávných předsudků a způsoby, jak je v praxi překonat, je proto velmi potřebný.
  • Item
    Astronomická výuka
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2018) Kéhar, Ota; Randa, Miroslav; Kéhar, Ota
    Příspěvek je koncipován jako úvod k panelové diskuzi věnované astronomické výuce. Podíváme se na některé elementární pojmy z astronomie a ukážeme si, že jsou na tom studenti univerzity se svými astronomickými znalosti dost bídně. Seznámíme se a později můžeme diskutovat s možnými východisky z tohoto nepříznivého stavu. Budeme se zabývat otázkou zavedení samostatného předmětu Astronomie. Přinesl by právě tento směr požadovaný výsledek? Patří vůbec astronomie do školní výuky? Jakým způsobem zakomponovat astronomii do výuky? Co očekáváme od výuky astronomie na školách? Jaké jsou cíle astronomického vzdělávání? Co by měl žák základní školy poznat a umět vysvětlit? Neměli bychom si nejdříve odpovědět na tyto fundamentální otázky a pak se zaměřit na obsah astronomické výuky? Stále častěji slýcháme, že znalosti nejsou důležité, že mnohem důležitější je schopnost najít. Je to ovšem velmi nebezpečný názor, protože neznalost nelze nahradit vyhledáváním. Tvořit můžeme pouze v případě, že máme na čem stavět, co modifikovat. Proto právě citát od J. A. Komenského jako ústřední motto konference, aneb čeho kdo nezná, po tom nedychtí.