Conference papers (KMT)
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Vizualizace proudění tekutin pomocí termokamery(Západočeská univerzita v Plzni, 2024) Kielbusová, Zdeňka; Šikula, JánTento příspěvek pojednává o vizualizaci proudění kapalin v různých podmínkách při rotaci, proudění přes překážky, ale i vzniku proudění zahříváním tekutiny.Item Photovoltaic system in education(Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Juráčková, Michaela; Krotký, Jan; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanItem A bibliometric analysis on research trends of distance education using scopus database(Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Mitroulia, Maria; Armakolas, Stefanos; Krotký, Jan; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanItem Jewelry box(Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Neverklová, Adéla; Krotký, Jan; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanItem QR codes in schools(Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Kindelmann, Tomáš; Krotký, Jan; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanItem Intelligent wiring in technical education at primary school(Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Ungr, Tomáš; Moc, Pavel; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanItem The view of Czech society towards firearms(Západočeská univerzita v Plzni, 2023) Mach, Pavel; Moc, Pavel; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanItem Photovoltaic system in education(University of Patras, 2022) Juráčková, Michaela; Panagiotakopoulos, C.; Krotký, Jan; Aichinger, DanielItem Environmental projects and the topic of sustainable development in education(University of Patras, 2022) Kaňka, Jan; Panagiotakopoulos, C.; Krotký, JanItem Experimenting with hydrogel at elementary school(University of Patras, 2022) Panagiotakopoulos, C.; Vasko, KateřinaItem Modern technologies and their use in education(University of Patras, 2022) Panagiotakopoulos, C.; Honzík, PavelItem Environmental education at the first stage of primary school - ecological problems(University of Patras, 2022) Skálová, Amálie; Panagiotakopoulos, C.; Krotký, Jan; Aichinger, DanielItem Plastic materials in the context of reuse in teaching in the fifth grade(University of Patras, 2022) Příkazská, Irena; Panagiotakopoulos, C.; Fadrhonc, JanItem Online escape games in education(University of Patras, 2022) Bláhová, Magda; Panagiotakopoulos, C.; Krotký, JanItem Interactive educational trail as a teaching aid(University of Patras, 2022) Dostalová, Eliška; Panagiotakopoulos, C.; Aichinger, DanielItem Real-world relationships as binary relations(University of Patras, 2022) Pinkrová, Zuzana; Panagiotakopoulos, C.; Honzík, Lukáš; Aichinger, DanielItem Factors Influencing Effectiveness of Pandemic Distance Learning – Preliminary Findings From a Complex Survey(Wolters Kluwer, 2022) Kohout, Jiří; Buršíková, Dana; Frank, Jan; Lukavský, Jindřich; Masopust, Pavel; Motlíková, Iva; Rohlíková, Lucie; Slavík, Jan; Stacke, Václav; Vejvodová, Jana; Voltrová, MichaelaItem Specifics of creating instructions for internet applications for seniors(University of Patras, 2022) Neverklová, Adéla; Panagiotakopoulos, C.; Aichinger, DanielItem Preconceptions in Physics Among Pupils in Primary School(AIP Publishing, 2022) Masopust, Pavel; Kohout, Jiří; Mollerová, Marie; Kielbusová, Zdeňka; Slavík, Jan; Kratochvíl, Pavel; Feřt, LukášZnačná pozornost byla věnována výzkumu fyzikálních prekonceptů u dětí základních škol. Teoretické ukotvení termínu prekoncept je však často nedostatečné a běžně používané výzkumné techniky nezohledňují v mnoha případech komplexitu tohoto fenoménu. V této studii představujeme komplexní výzkumný přístup založený na chápání prekonceptu jako dispozice. Problematické úlohy z mezinárodního šetření TIMSS zaměřeného na žáky 4. tříd jsme identifikovali na základě jasných kritérií. Celkem bylo jako problematické označeno 11 úloh s výběrem z 97 analyzovaných úloh, které se nejčastěji týkaly konceptů teplo a přenos tepla (4 úlohy), skupenství (2 úlohy) a gravitace (2 úlohy). Kromě toho byl proveden další výzkum mezi 100 středoškolskými studenty ve věku 15-17 let za použití stejných úloh, aby bylo možné pochopit, jak učení fyziky ovlivnilo identifikované prekoncepty. Shromáždili jsme také data od studentů, kteří výše uvedené koncepty studovali v rámci distančního vzdělávání. Je tak možné porovnávat výsledky (ovlivněné prekoncepty) z distančního a nedistančního vzdělávání. Zjistili jsme, že některé nesprávné předsudky se během výuky fyziky daří napravit, jiné však u značného počtu žáků přetrvávají. Může to mít významné důsledky pro efektivitu výuky fyziky na vyšším stupni, protože učitelé neočekávají takový rozsah zásadního nepochopení mezi studenty. Další výzkum zaměřený na identifikaci těchto nesprávných předsudků a způsoby, jak je v praxi překonat, je proto velmi potřebný.Item Astronomická výuka(Západočeská univerzita v Plzni, 2018) Kéhar, Ota; Randa, Miroslav; Kéhar, OtaPříspěvek je koncipován jako úvod k panelové diskuzi věnované astronomické výuce. Podíváme se na některé elementární pojmy z astronomie a ukážeme si, že jsou na tom studenti univerzity se svými astronomickými znalosti dost bídně. Seznámíme se a později můžeme diskutovat s možnými východisky z tohoto nepříznivého stavu. Budeme se zabývat otázkou zavedení samostatného předmětu Astronomie. Přinesl by právě tento směr požadovaný výsledek? Patří vůbec astronomie do školní výuky? Jakým způsobem zakomponovat astronomii do výuky? Co očekáváme od výuky astronomie na školách? Jaké jsou cíle astronomického vzdělávání? Co by měl žák základní školy poznat a umět vysvětlit? Neměli bychom si nejdříve odpovědět na tyto fundamentální otázky a pak se zaměřit na obsah astronomické výuky? Stále častěji slýcháme, že znalosti nejsou důležité, že mnohem důležitější je schopnost najít. Je to ovšem velmi nebezpečný názor, protože neznalost nelze nahradit vyhledáváním. Tvořit můžeme pouze v případě, že máme na čem stavět, co modifikovat. Proto právě citát od J. A. Komenského jako ústřední motto konference, aneb čeho kdo nezná, po tom nedychtí.