Olympiáda techniky Plzeň 2017

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Showing 1 - 20 out of 43 results
  • Item
    Srovnání českých a německých učebnic matematiky pro gymnázia
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Zeman, Jan; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr
    V této práci prozkoumáme české a německé učebnice matematiky pro gymnázia. Porovnáme přitom, jaké jsou mezi nimi obsahové a formální rozdíly při výkladu tématu funkce, přičemž se zaměříme na aplikační úlohy. Zhodnotíme, co by z látky, uvedené v učebnicích, nemělo chybět ani přímo v hodině při výuce a co je naopak nadbytečné. Tím se dotkneme také tématu aktuálnosti českých učebnic, které byly poprvé vydány již zhruba před dvaceti lety. Představíme rozdíly v používání učebnic v obou kulturních prostředích.
  • Item
    Pantograf
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Knetlová, Anna; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr
    Toto téma jsem si vybrala, že je mi blízké strojírenství, kde se pantograf vyskytuje, ale i že mám ráda fyziku z které má pantograf páky. Cílem mojí práce je vyrobit použitelný pantograf pro výuku, dále vyrobitelný v podmínkách školních dílen s běžnými nástroji. Případně využití stále dostupnějšímu 3D tisku k výrobě některých dílu sestavy pantografu.
  • Item
    Digital games as an educational tool key factors for a succesfull integration
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Gioldasis, Spiridon; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr
  • Item
    Analýza multimediální učebnice s ohledem na její strukturu
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Bambasová, Kateřina; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr
    Tato diplomová práce se zabývá strukturou vybraných multimediálních učebnic. Práce je rozdělena do dvou částí – teoretické a praktické. V teoretické části se zabýváme multimédii, druhy multimediálních učebnic, transformací technologií do vzdělávání. Zaměřili jsme se i na porovnání multimediální a tištěnou učebnici. Dále jsme se zabývali podrobnější analýzou jednotlivých vybraných multimediálních učebnic, jejich strukturou a komponenty. V praktické části jsme provedli výzkumné šetření, ve kterém jsme navázali na práci Michaely Elgrové. S výzkumným vzorkem – aktivními učiteli, jsme absolvovali několik rozhovorů, které se týkaly jejich osobních hodnocení struktury a komponentů daných multimediálních učebnic. Na základě výsledků rozhovorů jsme vyvodili závěry, jak jednotliví respondenti hodnotí strukturu a multimediální komponenty a jaký mají vliv struktura a multimediální komponenty na preference jejich výběru. Naše výsledky jsme také porovnali s šetřením, které provedla M. Elgrová.
  • Item
    Realizace projektu Buggy
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Kůs, Martin; Kůs, Tomáš; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr
    Příspěvek obsahuje popis realizace buginy, jako studentského projektu, na němž studenti získali zkušenosti a realistický pohled na realizaci konstrukčních návrhů, tak aby byli studenti schopni prostřednictvím zhotoveného vozidla tyto zkušenosti předat dalším studentům.
  • Item
    Poznávanie stredovekých technických zručností v ranej edukácii
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Kačeriaková, Michaela; Krnáčová, Martina; Huľová, Zlatica; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr
  • Item
    Interdisciplinární vztahy mezi předměty "fyzika" a "technická výchova" na ZŠ
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Vlková, Iva; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr
    Technická výchova nebo pracovní činnosti neodmyslitelně patří mezi vyučovací předměty v základním vzdělávání. V Rámcovém vzdělávacím programu je obsah a náplň předmětu vymezena ve vzdělávací oblasti „Člověk a svět práce“, která je tvořena sedmi tematickými okruhy. Z obsahových náplní jednotlivých tematických okruhů je zřejmé interdisciplinární propojení technické výchovy s fyzikou, biologií, chemií, ale i ekonomií či právem. V příspěvku se autor zabývá jednostranným zaměřením výzkumů pouze na některé tematické okruhy v oblasti interdisciplinárních vztahů technické výchovy a fyziky a odkrývá možnosti širšího využití těchto vztahů nejen ve výzkumech, ale především ve vlastní školní praxi. Současně představuje možnosti využití ICT technologií a fyzikálních čidel při výuce technické výchovy.
  • Item
    Projekt "Děti pomáhají dětem", anebo, rozvoj manuálních dovedností pomocí výukových projektů
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Kaufnerová, Gabriela; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr
    Příspěvek představuje možnosti rozvíjení manuálních dovedností dětí předškolního a mladšího školního věku pomocí výukových projektů. Hlavním předmětem je pak výukový projekt „Děti pomáhají dětem“, který byl zrealizován s žáky 5. ročníku Základní školy Horšovský Týn. Z projektu vzešly dvě pestré knihy - „Pomocníček“ a „Učínek“, jež jsou určeny předškolákům a žákům prvních tříd. Jejich účelem je pomoci dětem této věkové kategorie rozvíjet zábavnou formou manuální dovednosti i vědomosti.
  • Item
    Tvořivost a dovednost žáků 1. stupně ZŠ v 21. století
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Adamcová, Romana; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr
    Článek pojednává o testování úrovně neverbální tvořivosti a testování úrovně manuálních dovedností u žáků na 1. stupni základní školy. Jako testovací nástroje byly zvoleny Urbanův test figurálního myšlení a testovací baterie pro psychomotorické dovednosti dle Honzíkové.
  • Item
    Nástavec na francouzskou hůl
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Dušková, Miroslava; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr
    This thesis discusses the possibility of using extensions for French crutch. This tool will provide the user better stability, not only for walking, but also as a support in many situations. After studying the history of crutches and their use at the moment, I decided use this tool in practice. Part of this thesis are technical drawings and assembly instructions for extensions of the french crutches. I would be glad if this proposal of mine taken root among the public and reached people who need this enhancement. This is only a prototype. According to the research which I did, it would be appropriate to remove the shortcomings that I have found in this simplified construction.
  • Item
    Nové náměty technické výchovy s ohledem na mezioborové vztahy
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Vladař, Čeněk; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr
    Moje diplomová práce se zabývá novými náměty technické výchovy zohledňujícími mezioborovými vztahy. Tato kvalifikační práce je zaměřená vzhledem k mé aprobaci na druhý stupeň základní školy. Teoretická část se věnuje historii tohoto předmětu, vazbám na rámcový vzdělávací program, společnosti RAABE, projektu WOW, vymezení důležitých pojmů, jako je evaluace apod. V úvodu výzkumné části je probírán návrh výzkumu a velká část této kapitoly je věnována samotným evaluacím jednotlivých námětů. Tyto náměty byly evaluovány na 7. základní škole a mateřské škole v Plzni, kde náš realizační tým ve složení Mgr. Jan KROTKÝ, Ph.D., Mgr. Magdalena Tošnerová a já, Bc. Čeněk Vladař, odučil celkem 23 námětů. Nedílnou součástí jsou i průběžné výsledky projektu WOW, včetně jeho aktuálního stavu. V závěru práce jsou zmíněna východiska plynoucí z tohoto výzkumu, ale i celkové zhodnocení této pedagogické oblasti. Proces vzniku mé diplomové práce byl velmi zajímavý a věřím, že pro mnohé učitele a žáky budou náměty z projektu WOW přínosné.
  • Item
    Defensive mechanisms
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Lyakhova, A.; Vinarchik, E. A.; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr
  • Item
    Creation of tactile cards at the manual skills lessons in a special school for the children with severe speech disorders
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Saveljeva, N. G.; Lagaeva, A.; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr
  • Item
    Making "me books" with child with violation of intelligence
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Zhukova, I. O.; Ukhina, N. A.; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr
  • Item
    Art-therapy as a method of correction of the emotional sphere of the personality of the people who have suffered acute violation of cerebral circulation
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Barsukova, O.; Filatova, O. V.; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr
  • Item
    Lidové stavby
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Dušková, Miroslava; Simbartl, Petr; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr
    Článek se zabývá stavbou lidové roubené stavby (srubu). Stavba modelu lidové stavby může v pracovních činnostech posloužit jako vhodný nástroj pro výuku truhlářských spojů. Při stavbě roubenky (srubu) je využito nejčastěji přeplátování. Žák musí vytvořit spoj přesně, aby šla celá stavba sestavit. Zároveň se seznámí s historií staveb na území Čech.
  • Item
    Výuková opora pro základní školu: automatické vedení vlaku
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Beneš, Martin; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr
    Výuková opora pro základní školy – automatické vedení vlaku se zabývá vytvoření výukové opory v tištěné, multimediální formě doplněné fyzickým modelem. Výuková opora je vytvořena na základě distančních opor, kterou lze využít při prezenční výuce na základní škole. Práce se zaměřuje na vhodné vysvětlení železničního zabezpečení na železnici. Fyzický model vhodně doplňuje tištěnou a multimediální výukovou oporu. Práce je určena nejen pro vysvětlení samotného železničního zabezpečení, ale i k popularizaci a motivaci žáků pro obor technické výchovy.
  • Item
    Praktické využitie embedded systémov
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Tuček, Daniel; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr
  • Item
    Multimediální podpora vzdelávania
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Kostolanský, Lukáš; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr
  • Item
    Mandala as a method of art-therapy, ensuring stabilization of emotional states of preschoolde children
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2017) Petrishscheva, V.; Filatova, O. V.; Honzlíková, Jarmila; Simbartl, Petr