Bachelor´s works (UUD)

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Showing 1 - 20 out of 299 results
  • Item
    Design exteriéru plachetnice pro handicapované osoby
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2015) Skarolková, Eliška; Veverka, Zdeněk; Siebert, Petr
    Sportovní rekreační plachetnice speciálně upravená pro osoby na invalidním vozíku.
  • Item
    Šperk pro někoho + schránka
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2015) Moravcová, Markéta; Novák, Vratislav Karel; Vogel, Petr; Steffanová, Marcela
    Bakalářská práce vyjadřuje ambivalentní vztah k organismům hub - obdivný i plný obav a posvátné úcty. Základním výtvarným motivem je detail klobouku smrže, který je sestavován do kompozic, které by tento vztah měly vyjadřovat. Soubor je tvořen čtyřmi brožemi, přívěskem, osmi vlasovými jehlicemi, prstenem, dvěma kloboukovými jehlicemi.Je použito oceli vyřezané laserem, ocelových lanek, stříbra,papíru zataveného v plastu a textilních vláken. V kompozicích se využívá číselná symbolika, (čísel osm, šest, tři a dvanáct),která by měla na nositele působit pozitivně. Schránky jsou z papíru a plastu, číselná symbolika a motiv smrže se na nich také uplatňuje.V práci je využita technika řezání laserem, tradiční zlatnické techniky a práce s ovčím rounem (plstnatění)a šití.
  • Item
    Síla Identity
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2015) Macháček, Matěj; Merta, Vladimír; Drury, Richard Frederick
    Dílo založené na vědomém a podvědomém utváření hodnot, vnitřním cvičení a spolupráci autorů s podobnými hodnotami. Práce spočívá nejdříve ve vytvoření řady automatických kreseb, které vznikají na základě mého vnitřního stavu a to bez předlohy či případné skici. A to v souvislosti s určitou tělesností. Vytvářím tedy automatické kresby, které pojím se svým vnímáním. Spoléhám se tak na doteky papíru. Provázím kresbu s pohybem a vzpomínkami. Má práce pokračuje k médiu hudby. Skladba vytvořená mladým žákem hrajícím na klavír je vybrána jako ideální průvodní složka k mým kresbám. Vzniká spolupráce dvou autorů, kdy jeden provází druhého. Vytvářím tak jednotný sestřih z mých kreseb a autorské skladby hrané na klavír.
  • Item
    Souložím, tedy jsem
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2015) Trieu, Long Phi; Jirků, Boris; Ismail, Mohamad Said
    Série šesti velkoformátových akrylových maleb. Každá z maleb ilustruje jednu knihu zejména co se týče sexu a sexuality dané knihy. (1984, Kdo chytá v žitě, Neuromancer, Na špičce jazyka, Sophiina volba, Svět podle Garpa )
  • Item
    Grafický design webových stránek malé firmy (Pension Rosa)
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2015) Rubáček, Petr; Steker, František; Švejda, Pavel
    Největší výzvou mé bakalářské práce bylo spojit grafický design s webovým. Vytvořit jednoduché a přehledné stránky, které budou pomáhat klientovi v jeho podnikání - konkrétně v oblasti ubytovacích služeb. A v poslední fázi konzultovat realizaci projektu, tedy programování. Klientem je malý rodinný pension na periferii Prahy, v historické části Hostivaře. Vytvořil jsem čistý a obrazově kvalitní návrh, v kterém jsou nosným prvkem fotografie. Fotografie byly pro tuto práci to nejdůležitější, jelikož jeden z hlavních požadavků byl ukázat charakteristickou atmosféru rodinného pensionu.
  • Item
    Mé místo je tento svět
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2015) Hrachová, Monika; Beránek, Jiří; Brozman, Dušan
    Zvolila jsem sakrální prostor, neboť už sám o sobě nese určitou výpověď, kterou jsem se snažila zachovat a podpořit novým pojetím prostoru s použitím "prasymbolu" - vody. Nejenže je pevně spjatá s křesťanstvím, tudíž je v sakrálním prostoru na svém místě, ale zároveň je, jakožto základní životadárná složka, jasným, čitelným symbolem pro každého člověka.
  • Item
    Kresebný záznam krajiny (cyklus grafik)
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2015) Tycová, Tereza; Kocman, Jan; Soukupová, Petra
    Má práce se skládá z volných grafických listů a z dvou autorských knih. První kniha tvoří sérii fotografií míst,které mám ráda a je svázána do leporela. Druhá kniha tvoří kresby v pozitivu a negativu a je svázána japonskou vazbou. Na obě knihy jsem zhotovila jednoduchá pouzdra potažená černým plátnem a na grafické listy vytvořila jednoduché desky opět potažené černým plátnem. Vše jsem nechala v barvě černé a bílé, aby se to celé lépe sjednotilo.
  • Item
    Koordinovaný vizuální styl neziskové organizace
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Homolová, Veronika; Jiřičková, Ditta; Ziegler, Zdeněk
    Hospicové občanské sdružení Cesta domů poskytuje odbornou péči umírajícím lidem a jejich blízkým, kteří o ně pečují. Zároveň se snaží přispívat ke společenským a legislativním změnám, které umožní zlepšení péče o umírající lidi v naší zemi. Vzhledem k náročnosti tématu jsem se snažila o tvorbu jednoduchého vizuálního stylu, který by na diváka působil klidně a jasně. Moje práce zahrnovala vytvoření logotypu a zpracování manuálu, dále tvorbu merkantilních tiskovin (výroční zpráva, letáky, dopisní papír, obálky, komplimentky, dárkové poukazy) a návrh webových stránek.
  • Item
    Člověk a svět
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Šik, Jakub; Beránek, Jiří; Škubal, Marek
    Socha do veřejného prostoru, provedená v materiálu. Zviditelnění prostoru v přírodě s přihlédnutím k principům Land-artu(tedy spíše doplnění krajiny).
  • Item
    Autoportréty
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Mudrová, Anna; Jirků, Boris; Kocman, Jan
    Pět kreseb formátu 100 x 150 cm provedených technikou černého centropenu. Ústředním motivem je autoportrét, který spojuje jednotlivé dílčí části práce, zatímco v každé z nich přistupuji k tematice s jinými výrazovými prostředky.
  • Item
    Autorská knížka s autorskými texty, které vznikly při potulkách Slovenskou krajinou. Název: "Čierne psíča a bojazlivá čučoriedka"
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Fúčelová, Mária; Jirků, Boris; Kocman, Bedřich
    Ke zpracování mé bakalářské práce jsem si zvolila individuální téma. Jedná se o mojí vlastní autorskou knihu, která vznikla při potulkách Slovenskou krajinou. Název: "Čierne psíča a bojazlivá čučoriedka". Text knihy se opírá o zážitky a situace, které jsem zažila a které mne oslovily. Knihá dává komplexní pohled na Slovensko z mojí vlastní perspektivy. Knihu jsem řešila graficky s vlastními ilustracemi, které jsem vybrala z mnoha počátečních návrhů, dále jsem navrhovala obálku knihy a pracovala na typografii knihy.
  • Item
    Intermediální objekt "Osobní a veřejné"
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Kosinová, Markéta; Dopitová, Milena; Pešek, Vladimír
    Koncept bakalářské práce s názvem "Velmi křehké vztahy" se odvíjí od pokusu definovat hranici mezi pojmy "osobní" a "veřejné". Oscilace mezi těmito pojmy mě přivedla k osobnímu pohledu na dané téma a reflektuje pomocí finálního objektu, plakátů a instalace nejen můj vztah k vybrané skupině jedinců, ale zároveň všechny interní vztahy skupiny. Objevené skutečnosti se opírají o sociologické výzkumy provedené pomocí různých metod: internetové formuláře, testy, osobní dotazníky. Informace převádím do uměleckých forem různých oborů - od grafického designu ke konceptuálnímu umění, instalaci až po objektovou tvorbu.
  • Item
    Příbor
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Hvězdová, Soňa; Vogel, Petr; Havlíková Steihnerová, Anna
    V rámci bakalářského zadání na téma Příbor jsem vytvořila sérii jídelních pomůcek pro mentálně postižené strávníky s ochablou motorikou horních končetin. Za odborné asistence pracovníků CSS Tloskov mi bylo umožněni spolupracovat s klienty s těžší mentální retardací. U většiny je nervový systém narušen, a proto nesvedou jíst běžným příborem. Navrhla jsem 3 designové varianty lžic s ergonomickým tvarem rukojetí. Úchopová část je anatomicky tvarovaná pro přirozené zakřivení sevřené dlaně. Umožní tak pevný stisk v kterémkoli místě násady.
  • Item
    Intermediálální objekt "Osobní a veřejné"
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Polatová, Tereza; Dopitová, Milena; Matějček, Rudolf
    Téma ''osobní a veřejné'' jsem pojala objektem zakalené vodní plochy (zkaleného prostředí současné doby přehlceného vjemy, informacemi, nároky, předpoklady atd. Membrána vodní hladiny odděluje dvě na sebe působící prostředí. Zachycuje děj mezi dvěma stranami. Každá je prezentovaná svým vlastním projevem a možností jeho vjemu. Práce reflektuje rozbroj těchto čtyř vlivů během poznávání lidmi. A to i s jeho proměnným nutkáním a neustálou živostí obrazně organického procesu. Prvotní substancí celého jevu je stálý subjekt, který je jeho podstatou a nachází se ve zkaleném prostředí vody. I když je v základu trvalý, nevystupuje a neprezentuje se ve své kompletnosti. Celek a jeho vlastnosti se rozdělují do několika častí, které dohromady tvoří celek, ale samostatně nám v podstatě o celkové realitě moc nevypovídají. Aspekty prvního subjektu vyjevujícího se pod hladinou ukazují navenek různé části svých vlastností. Zobrazují neúplný dojem z celku. Čím více k hladině se nacházejí, tím ostřeji a jasněji "vybublají na povrch''. Čím jsou níže v hlubině, tím je vidíme více zamlženě, více nejasně a k jejich identifikaci potřebujeme více pozornosti V ten moment přicházejí další lidské vlivy. Jako například domněnky, intuice, zkušenosti
  • Item
    Intermediální projekt "Ziskový a neziskový"
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Pekárek, Radim; Dopitová, Milena; Mareš, Jakub
    Zkušenost, kterou jsem získal ve spolupráci s KYČN z.s., se stala materiálem pro mou bakalářskou práci. Na základě zpětného zhodnocení našich aktiviti,jsem ve své práci navrhnul nový model kulturní organizace, která funguje jako vzdělávací, multifunkční a společenská buňka.
  • Item
    Síla identity
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Kovářová, Ivona; Merta, Vladimír; Bytelová, Denisa
    Tématem: Síla Identity, odkazuji na lidskou identitu, její morálku, sny, touhy, vášně a tohle vše charakterizuji jako jedinečnou existenci, žijící ve své vlastní ulitě. Její síla se odráží v prožitcích minulých, na které nevědomě navazujeme. Poukazuji, že největším učením, a samotné předurčení našeho života, dostaneme v dětství. Zároveň nejsme ovlivněni jen rodiči a jejich výchovou, ale místem, ve kterém vyrůstáme. Determinovanost místa na nás působí obrovskou silou, kterou nevidíme, ale pociťujeme. Veškeré lidské jednání probíhá v nějakém prostoru, protože jsme jeho součástí. Prostor si však vymezujeme na vlastní teritorium. Jeho charakter se stává součástí naší zkušenosti, která se uskutečnila v minulosti, zasahuje do naší přítomnosti, kde činí důsledky do budoucnosti.
  • Item
    Cyklus ilustrací
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Novotná, Marie; Mištera, Josef; Trnka, Pavel
    Kniha Hrůza kouzel budoucích je ilustrovaná kniha složená z devíti povídek, které jsou rozdeleny po třech do třech sekcí. Každá sekce má svůj osobitý ráz. První sekce je hororová (Hrůza a děs), druhá je fantasy (Kouzla a fantasie) a poslední je sci-fi (Budoucí světy). Původní text byl převzat z knihy Kaleidoskop, kterou napsal americký spisovatel Ray Bradbury. Ilustrace jsou zhotovené akvarelem a jsou v odstínech šedi.
  • Item
    Design recepce se třemi komponenty s ohledem na funkčnost a design
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Šilhavá, Veronika; Veverka, Zdeněk; Kyselý, Jaroslav
    Cílem mé bakalářské práce bylo zpracovat celistvý návrh vstupní haly firmy Inset sídlící v Lucemburské ulici v Praze na Vinohradech. Hlavními problémy stávajícího vybavení recepce je ne­praktická a nedořešená kompozice umístění recepčního pultu a sezení pro čekající a úplná absence zázemí pro personál obsluhující recepci. Zastaralé vybavení haly jsem ve svém návrhu nekompro­misně proměnila v moderní zajímavý nápaditý a zároveň plně účelný interiér, za který by se firma Inset nemusela stydět ani v celosvětové konkurenci. Do návrhu jsem vložila otisk grafické tváře firmy fungující již léta.
  • Item
    Letištní lounge
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Švikruhová, Andrea; Veverka, Zdeněk; Kyselý, Jaroslav
    Jako téma bakalářské práce jsem si vybrala letištní lounge. Hlavním důvodem tohoto výběru byla moje vášeň k cestování. Vytvořila jsem koncept letištní lounge pro nízkonákladové společnosti. Letecká společnost by měla salónek pro klienty v každé své destinaci. Tyto salónky by měly stejný design nábytku a lišily by se pouze jeho uspořádáním v daném prostoru podle jeho velikosti. Navrhla jsem barový pult, police na zeď a barové židle. Toto je obsahem první ze čtyř zón v salónku. Dalšími zónami jsou restaurace obsahující stoly a židle, klidová zóna s lehátky a volná zóna s křesly a televizí. Sedací nábytek je čalouněný. Tvarosloví ze kterého jsem vycházela je přejato ze základních geometrických tvarů a je použito na všech částech nábytku. Nábytek obsahuje USB přípojky, elektrické zásuvky a je umístěn do konkrétního interiéru, kde na sebe jednotlivé prvky navzájem působí.
  • Item
    Analýza současného odevu a konfrontace s historickými odkazy
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2014) Nováková, Marie; Krbcová, Helena; Sirková, Radka
    Bakalářská práce na téma analýza současného oděvu a konfrontace s historickými odkazy, je inspirována antikou. Kolekce je určená na jaro/léto pro mladou dívku. Atmosféra má být lehká, svěží a doplněná výraznými barvami.Jsou použity lehké a příjemné materiály. Celek se nese v jednoduchosti, něžnosti a nápaditosti.