Inkluzivní vzdělávání v souvislostech 2019

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Showing 1 - 7 out of 7 results
  • Item
    Slovo závěrem
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Slowík, Josef; Slowík, Josef; Káňová, Šárka
  • Item
    Rok poté: dopady reformy v oblasti podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Felcmanová, Lenka; Slowík, Josef; Káňová, Šárka
    V rámci příspěvku budou představena nejvýznamnější zjištění vzešlá z reprezentativního šetření zaměřeného na zmapování prvního roku implementace nové právní úpravy v oblasti podpory vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Šetření se zaměřilo na zjišťování názorů učitelů a ředitelů základních škol na průběh zavádění systému nárokových podpůrných opatření a administrativy s ním spojené. Respondenti se mimo jiné také vyjadřovali k překážkám, které jim brání v poskytování účinné podpory žáků se SVP.
  • Item
    Proinkluzivní změny na školách formou strategického plánování
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Zilcher, Ladislav; Svoboda, Zdeněk; Slowík, Josef; Káňová, Šárka
    Příspěvek reflektuje pilotovaný postup tvorby strategického plánování pro vytváření inkluzivního prostředí na školách. Dané plánování bylo pilotováno na sedmi školách v letech 2015–2016 a nyní je metodika aplikována na 21 školách v celé ČR. V příspěvku budou vymezeny základní kameny procesu plánování, avšak také hlavní úskalí procesu tvorby a realizace plánu. Realizace plánu je v jisté návaznosti na akční (realizační) plán, ve kterém jsou aktivity, které se reálně stanou daný rok a k čemu směřují. Cílem příspěvku, i samotného plánování je zaměřit se na školu jako celek, který se musí otevírat celkově ve všech rovinách. Není možné zvyšovat diverzitu žáků, pokud procesy na škole neodpovídají potřebám rodičů, učitelů, ani žáků. Koncept školní inkluze můžeme ve shodě s Boothem a Ainscowem vnímat nikoliv jako stav, ale spíše jako proces, případně dokonce jako ideál, k němuž je nutné se prostřednictvím plánovaného postupu přibližovat, ač jej nemusí být nikdy plně dosaženo.
  • Item
    Jak poznáme inkluzivní školu?
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Foist, Vladimír; Slowík, Josef; Káňová, Šárka
    Inkluze, každý o ní hovoří, ale víme, jak ve skutečnosti vypadá? Víme, jak poznáme skutečně kvalitní školu? Zamysleme se nad inkluzivními procesy a podívejme se na základní principy moderního pojetí vzdělávání nejen pohledem teorie, ale i na základě dlouholetých zkušeností z řízení školy a z praxe regionů se sociálně vyloučenými lokalitami.
  • Item
    Kdo je CAMPI? Aneb dítě s epilepsií ve škole: český dabing anglického destigmatizačního videa
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Hlaváčková, Vlasta; Bureš, Hynek; Káňová, Šárka; Černík, Roman; Slowík, Josef; Káňová, Šárka
    V příspěvku prezentujeme výstup studentů Ateliéru dramatické výchovy při FPE ZČU z předmětu Aktivity v oboru. Představujeme projekt „Kdo je Campi“, který svým tématem úzce souvisí s tématem začleňování žáků s potřebou podpůrných opatření ve vzdělávání do běžného proudu škol. Campi je mořský koník reprezentující žáka epilepsií a zároveň hlavní hrdinu krátkého destigmatizačního video příběhu.
  • Item
    Inkluze shora a zdola
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Moree, Dana; Slowík, Josef; Káňová, Šárka
    Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu zpracovaného pro OSF ČR jako ohlédnutí za zkušenostmi z prvního roku po zavedení inkluzivních opatření. Pohled výzkumníka je obohacen o konkrétní témata, která na pozadí inkluze vyvstávají v příbězích těch, kteří jsou vnímáni jako cílová skupina proinkluzivních opatření. V rámci této části příspěvku jsou využity zkušenosti s divadlem utlačovaných.
  • Item
    Slovo úvodem
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Šiška, Jan; Slowík, Josef; Káňová, Šárka
OPEN License Selector