Perspektivy inkluzivního vzdělávání 2019

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Showing 1 - 7 out of 7 results
  • Item
    Slovo závěrem
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Slowík, Josef; Slowík, Josef
  • Item
    Cesty k inkluzi–a jak dál?
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Herrmann, Antonín; Slowík, Josef
    Příspěvek představuje zkušenosti jedné z partnerských škol projektu Cesty k inkluzi s podporou inkluzivního vzdělávání v průběhu realizace tohoto projektu. Ohlíží se jak za pozitivními změnami, tak také formuluje rizika související s ukončením některých podpůrných nástrojů, které byly v rámci projektu úspěšně pilotně ověřovány, nejsou však dosud systémově dostupné a školám tak budou v jejich snaze poskytovat kvalitní vzdělávání pro všechny žáky citelně scházet.
  • Item
    Organizujeme a učíme češtinu jako druhý jazyk na základní škole
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Vágnerová, Tereza; Slowík, Josef
    Cílem příspěvku je představit zkušenosti z jedné základní školy, v níž byla pilotována intenzivní výuka češtiny jako druhého jazyka (ČDJ) pro žáky s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Představuje, co se podařilo, ale i konkrétní tipy a zkušenosti zejm. z organizace výuky ČDJ (co přináší výuka ČDJ dětem, co škole nebo jak vypadá proces zavádění výuky ČDJ v praxi). Představeny jsou také materiály do výuky ČDJ a tipy pro výuku žáků s OMJ v běžných předmětech.
  • Item
    Spolupráce nestátní neziskové organizace, rodiny a školy: zkušenosti z projektu cesty k inkluzi
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Petříčková, Lucie; Dlouhá, Marie; Slowík, Josef
    V příspěvku jsou prezentovány aktivity, které v rámci projektu Cesty k inkluzi (CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000166) zajišťovala partnerská organizace Diakonie ČCE – středisko Západní Čechy (Diakonie Západ), nestátní nezisková organizace poskytující sociální služby. Představujeme možnosti i limity podpory především sociálně znevýhodněných dětí a jejich rodin v kontextu spolupráce systému školství a sociálních služeb.
  • Item
    K problematice inkluzivní hudební edukace
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Slavíková, Marie; Feiferlíková, Romana; Slowík, Josef
    V příspěvku jsou prezentována některá teoretická východiska a rovněž praktické zkušenosti s využitím hudebních aktivit, využívaných mimo jiné i v rámci projektu „Podpora uměleckého vzdělávání pro rovné příležitosti“.
  • Item
    S čím se učitelé potýkají při výuce ve společném vzdělávání
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Novotná, Jiřina; Slowík, Josef
    Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu realizovaného v rámci projektu „IPs APIV A“ Národním ústavem pro vzdělávání . Výzkumné šetření bylo zaměřeno na mapování úskalí spojených vpraxi škol se zaváděním inkluzivního (resp. společného) vzdělávání. Identifikována jsou zde především problematická témata spojená s různými variantami podob inkluzivního společného vzdělávání v českých školách.
  • Item
    Smysluplná inkluzivní situace ve škole vyžaduje úctu a spolupráci
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Černík, Roman; Slowík, Josef
OPEN License Selector