Číslo 1-2 (2017)

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Showing 1 - 4 out of 4 results
  • Item
    Aplikace Kahoot! ve výuce přírodopisu na základní škole
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2017) Benediktová, Lenka
    Článek pojednává o zapojení tabletů a smartphonů s vhodným softwarovým vybavením do výuky přírodopisu na základní škole. V úvodní části jsou popsány různé možnosti zapojení tabletu či chytrého telefonu do výuky, jde tedy zejména o využití vhodných aplikací. Použitelné aplikace jsou rozdělené do dvou skupin. Hlavní náplní článku je představení aplikace Kahoot!. Tato aplikace umožňuje vytvářet zábavné kvízy do výuky. Text popisuje nejen funkce aplikace, a tedy tvorbu výukového kvízu, ale také uvádí možnosti, jak hotový materiál zapojit do výuky přírodopisu.
  • Item
    GIS ve výuce zeměpisu na druhém stupni základního vzdělávání
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2017) Rak, Pavel
    Ačkoliv se geografické informační systémy (GIS) staly nenahraditelným nástrojem v každodenním životě, jejich využití ve vzdělávání zeměpisu na základních školách není téměř vůbec podpořeno legislativními dokumenty. Využití GIS, ať už jako nástroje výuky nebo předmětu výuky, by mělo být, vzhledem ke zkušenostem ze zahraničí, zakotveno už i pro základní vzdělávání zeměpisu na druhém stupni.
  • Item
    Vybrané prostředky k myšlenkové transformaci kritického učiva chemie
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2017) Rychtera, Jiří; Hásek, Roman
    V České republice se již dlouhodobě řeší problém klesajícího zájmu o studium přírodovědných disciplín. Hledají se nejen příčiny tohoto problému, ale především cesty vedoucí k zvyšování atraktivity těchto disciplín. Příčiny nezájmu a následné orientace na studia společenskovědního charakteru je možné hledat již v počátečních ročnících povinné školní docházky. Nekritické lpění na systému uspořádání učiva, související se strukturou vědní disciplíny, předčasná matematizace a nadměrné zdůrazňování symbolizace přispívají mj. ke ztrátě zájmu a motivace ke studiu. V příspěvku „Vybrané prostředky k myšlenkové transformaci kritického učiva chemie“ autoři nabízejí některá tradiční, ale i netradiční řešení této náročné problematiky, prozatím bez výzkumné podpory.
  • Item
    Farebné zmeny a výučba chémie
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2017) Melicherčíková, Danica; Bellová, Renata; Tomčík, Peter
OPEN License Selector