Olympiáda techniky Plzeň 2012
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Využití domina na 1. stupni ZŠ(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Žibrická, Dana; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanČlánek je zaměřen na využití domina v matematice na 1. stupni ZŠ. Zabývá se také samotnou výrobou domina a možnou výrobou se žáky 2. stupně ZŠ.Item Elektrotechnická stavebnice pro druhý stupenň ZŠ(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Závodníková, Ivana; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanRealizace vlastního návrhu elektrotechnické stavebnice na základě kvalitativního výzkumu žáků ZŠ” se zabývá efektivitou výuky elektrotechniky, která je realizována vybranými didaktickými prostředky – elektrotechnickými stavebnicemi. Míra efektivity je zde zjišťována pomocí kvalitativního výzkumu vybraných žáků ZŠ. Výstupem takového výzkumu je navrhnutí elektrotechnické stavebnice, která by měla zvýšit efektivitu výuky elektrotechniky na ZŠ.Item Projekt stanowiska roobta przemysłowego IRB 120(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Warchoł, Tomasz; Tuczyński, Krystian; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanItem Speciální airsoftová puška "Vintorez"(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Vrba, Tomáš; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanTento článek se zabývá návrhem a realizací speciální airsoftové pušky. První část představuje hru airsoft jako stále oblíbenější volnočasovou aktivitu, která je specifická častým využíváním technického vybavení. Další část popisuje postup výroby vlastní airsoftové zbraně v podmínkách domácí dílny, charakterizuje jednotlivé etapy výroby a nastiňuje problémy, které se při výrobě objevily. V závěru nalezneme návrh možné cesty k motivaci žáků ke studiu technických předmětů.Item Materiál a konštrukcia hudobného nástroja - organ(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Vaněk, Lukáš; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanItem Projekční přístroj(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Šmausová, Kateřina; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanTato práce je návodem na výrobu promítacího přístroje představující jednoduchý námět, ve kterém lze využít několik technických materiálů. Nejde zde však jen o vytvoření promítačky, ale v neposlední řadě i o její využitelnost v několika školních předmětech – např.: ve fyzice při vyučování optiky nebo ve výtvarné výchově při překreslování obrazů.Item Návrh testu psychomotorických dovedností(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Perlová, Petra; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanPříspěvek se zabývá návrhem a realizací didaktického testu zaměřeného na psychomotorické dovednosti žáků v oblasti manuálních činností. Návrh testu je součástí realizace studentského grantu Interní grantové agentury PF UJEP Rozvoj kompetencí u žáků mladšího školního věku v oblasti psychomotorických dovedností a jeho úkolem je potvrdit, či vyvrátit vliv učitelových preferencí při volbě metod, forem a témat výuky praktických činností na úroveň psychomotorických dovedností žáků.Item Project learning of model PUD-BJ of kindergarden "From idea to product" beekeeping in the olden days and now(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Oder, Vesna; Bezjak, Jožica; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanItem Intarzie a využití při výuce předmětu Člověk a svět práce(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Němcová, Michaela; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanTato práce je věnována nejrozšířenější technice povrchového zdobení nábytku a to právě intarzii. Zabývá se historií této techniky zdobení, vhodností použití jednotlivých druhů dřev na výrobu dýh. Hlavní část práce je věnována výrobě dýh a samotné technice intarzie. V závěru práce je zařazen projekt Využití intarzie na ZŠ.Item Technological and cultural heritage at a different way - didactical model the study excursion and projectwork of model PUD-BJ...integenerational learning project(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Rožac, Jaka; Vadnjal, Naja; Oder, Vesna-Helena; Nadoh, Ana; Bezjak, Jožica; Slosar, Mirko; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanItem Využití softwaru Adobe pro animovaný film(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Mlejnková, Barbora; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanStručný návod jak vyrobit animovaný film, který s pomocí dnešních technologií může udělat téměř každý. Zde je postup vysvětlen na našem krátkém filmu o ponožkách.Item etiNET - projekt platformy internetowej dla studentów kierunku edukacja techniczno-informatyczna(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Michnowicz, Mateusz; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanItem Podlahový programovatelný robot(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Maur, Martin; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanČlánek vznikl na základě zkušeností ze zahraniční studijní stáže (Plymouth University, UK) při studiu předmětu ICT (Information and Communication Technologies). Pro ilustraci, jak lze využívat programovatelné podlahové roboty je zde uvedeno několik příkladů aktivit pro děti.Item Využití puzzle na 1. stupni ZŠ a v MŠ(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Matoušková, Jitka; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanČlánek popisuje tvorbu a využití jednoduchého puzzle na ZŠ a MŠ.Item Aplikácie na tvorbu interaktívnych prezentácií(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Magát, Peter; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanItem Príprava vyučovacej hodiny pomocou open source kancelárskeho balíka(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Lörinc, Peter; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanItem Výuka první pomoci na základních školách s využitím moderní techniky(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Kunášek, Petr; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanTato diplomová práce se zabývá otázkou výuky první pomoci na základních školách. Je zde představen vývoj a změny vyučovacích metod od 30. let 20. století po současnost. Nechybí zde pohled do oblasti české legislativy. Zejména jde o český rámcový vzdělávací program. Dle tohoto dokumentu jsou v práci představeny jednotlivé předměty, v kterých musí být výuka první pomoci vyučována a zároveň je zde vykreslen i jejich rozsah. Tyto údaje jsou dále porovnávány s vybraným školním vzdělávacím programem. Dále jsou zde prezentovány nové a moderní způsoby, kterými je možno výuku první pomoci na základních školách vyučovat. V praktické části je proveden výzkum, který zjišťuje úroveň znalostí první pomoci na vybrané základní škole. Data z výzkumu jsou následně analyzovaná a na základě chyb, kterých se žáci dopouštěli nejčastěji, je navržen multimediální výukový počítačový program. Hotový software, jehož úkolem je především seznámit žáky s první pomocí při úrazu, je následně generován do podoby elektronického online kurzu.Item System obrabiarki CNC w środowisku graficznym Autodesc invebtor 2012(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Kret, Wojciech; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanItem Python ve výuce algoritmizace a programování(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Kotek, Lukáš; Honzíková, Jarmila; Krotký, JanPráce shrnuje výsledky bakalářské práce představující programovací jazyk Python pro použití ve výuce algoritmizace a programování. Ta zkoumá jeho specifika a vhodnost pro daný účel a porovnává ho s ostatními běžně užívanými platformami. Rovněž představuje nástroje, které s ním mohou být použity.Item Záložný zdroj elektrickej energie s využitím alternatívnych zdrojov elektrickej energie(Západočeská univerzita v Plzni, 2012) Kopecký, Miroslav; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan