ISVK FPE 2019
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Kreativní aplikace ve výuce přírodopisu(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Benediktová, Lenka; Benediktová, Lenka; Baťko, JanMobilní technologie se stávají běžnou součástí základních škol. Děti mohou ve výuce využívat mobilní telefony i tablety. Důležitou součástí těchto technologií je však jejich softwarové vybavení. V tomto článku si představíme 2 aplikace, které mohou žáci využívat pro vytváření vlastních prací a pomůcek do výuky přírodopisu. Trendem dnešní doby je aktivizovat žáka ve výuce, poskytnout mu prostor pro kreativitu a vytváření vlastních materiálů. Níže představené aplikace toto splňují.Item Užití programu Geogebra (nejen) ve výuce matematiky na 2. stupni ZŠ(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Frank, Jan; Honzík, Lukáš; Benediktová, Lenka; Baťko, JanProgram dynamické geometrie GeoGebra představuje v současné době pravděpodobně nejčastěji používaný počítačový software ve výuce matematiky na českých základních školách. Jeho hlavními výhodami jsou bezesporu prostředí v češtině (včetně manuálu), intuitivní ovládání a licence typu open-source. Aktuálně je k dispozici ke stažení více verzí tohoto softwaru, a to nejen pro počítače, ale též pro mobilní zařízení se systémem Android nebo iOS. Vyučující navíc již nemusí všechny figury do výuky vytvářet sám, ale může využít rozsáhlé databáze výukových materiálů vytvořených uživateli programu z celého světa. V současné době obsahuje tato databáze nejen figury použitelné v hodinách matematiky na základní či střední škole, ale také názorné, dynamické konstrukce demonstrující různé fyzikální a přírodní jevy. Příspěvek je věnován několika možnostem užití programu GeoGebra a databáze výukových materiálů ve výuce na 2. stupni ZŠ, a to nejen v hodinách matematiky.Item Statistiky Moodle(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Grolmus, Petr; Baťko, Jan; Benediktová, LenkaČlánek shrnuje možnosti sledování on-line statistik a přehledů jak z provozu systému, tak cílené vyhledávání konkrétních údajů – např. využití systému Moodle v konkrétním akademickém roce, využití kurzu studenty v průběhu semestru, atp. Přehledy provozu a využití LMS mohou vést ke zlepšení efektivity on-line výuky. Lze snadno zjistit, které kurzy jsou málo frekventované, v kterých otázkách testů studenti nejčastěji chybují a do jisté míry lze i odhadovat, kolik času studenti věnují materiálům v LMS.Item Podpora rozvíjení informatického myšlení elektronickou učebnicí Práce s daty(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Zíka, Miroslav; Benediktová, Lenka; Baťko, JanPříspěvek se zabývá elektronickou učebnicí Práce s daty , která vznikla v rámci projektu Podpora rozvoje informatického myšlení (PRIM), a na jejíž tvorbě se podílel pracovní tým působící na Pedagogické fakultě Západočeské univerzity v Plzni. Kvalifikační práce, ze které příspěvek vychází, se zabývá také vzdělávací oblastí Informační a komunikační technologie (ICT), která je vymezena v českém RVP, a srovnává ji s kulturním a historickým vývojem adekvátních zahraničních vzdělávacích dokumentů Slovenské republiky a Velké Británie. V příspěvku se také dočtete o kvantitativním a kvalitativním šetření, v nichž učitelé reflektovali svůj názor na vhodnost zařazení učebnice do výuky předmětu Informatiky na základních školách.