Číslo 1 (2022)
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item The utilization of stem methodology and the new role of the teacher(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2022) Anastasia, Griva; Christos, Zotos; Stefanos, ArmakolasItem Vzdělávací program základních škol a využití techniky v Portugalsku(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2022) Šimsová, KateřinaCílem této práce je obeznámit čtenáře s tím, jak to funguje na ekvivalentu základní školy v Portugalsku a například jakým způsobem je v této zemi využívána technická výchova. Data k tomuto článku byla získána na základě zkušeností z Erasmu v Lisabonu a z dalších zdrojů.Item Herní činnosti v matematice(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2022) Nedvědová, Jana; Pěchoučková, ŠárkaNa 1. stupni základní školy proběhla sonda s cílem vytvořit vlastní matematické herní činnosti pro žáky 1. – 5. ročníku, realizovat je se žáky a provést reflexi. Při tvorbě didaktických her jsme se inspirovali zejména těmi, které jsou mezi dětmi známé a oblíbené. Ke každé hře jsme vyrobili pomůcky. Z důvodu omezení výuky v době pandemie Covid-19 byly realizovány jen některé činnosti s dětmi ve školní družině. Aktivity umožnily žákům navzájem spolupracovat a učit se jeden od druhého.Item The use of innovative technology in special education: occupational therapy intervention and daily life(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2022) Filippou, Glykeria; Sotiriou, Anastasia; Armakola, EleniItem Didaktické pomůcky v předškolním zařízení(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2022) Hrdličková, Natálie; Honzíková, Jarmila; Aichinger, DanielDěti v předškolním zařízení vnímají nové poznatky všemi smysly, proto je pro učitele důležité tyto dětské smysly zapojit co nejvíce. K zprostředkování nových poznatků proto velmi často používají didaktické pomůcky, které jsou pro děti svým provedením zajímavé a svým účelem důležité. Didaktické pomůcky lze v dnešní době zakoupit ve specializovaných prodejnách, anebo si je učitel může sám vyrobit. V našem článku představíme některé didaktické pomůcky, které si vyráběli učitelé sami, mnohdy za pomoci dětí.Item Field game for elementary school children(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2022) Gierlak, WiktoriaItem Tisk 3D objektů a určení nejlepší tiskové teploty vybraných materiálů(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2022) Vajskebr, Tomáš; Frank, Filip; Bezděka, JanTento článek se zaměřuje na vybrané materiály v podobě tiskových strun, neboli filamentů, které se využívají pro 3D tisk metodou FDM/FFF. Článek popisuje, jaký je rozdíl mezi FDM a FFF metodou 3D tisku. Článek se také zabývá jednotlivými vybranými materiály, u nichž autor pomocí popsané metodiky vybírá nejlepší tiskovou teplotu trysky, která vede ke kvalitním výsledkům tisku.Item Robomaster S1 a jeho využití ve volnočasových aktivitách na ZŠ(Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2022) Kohoutová, Jitka; Baťko, JanEdukační robotika neměla v minulosti pevnou pozici v kurikulu základních škol v České republice. Řada škol ji zařazovala primárně jako doplňkovou formu vzdělávání v rámci volnočasových aktivit nebo volitelných předmětů. Situace se postupně mění vlivem revize státních kurikulárních dokumentů. Přesto zůstává robotika oblastí, která je z velké části využívána pro výuku základů algoritmizace a programování v rámci školních volnočasových aktivit a v kroužcích. Cílem příspěvku je představit možnosti využití edukační robotiky ve volnočasových aktivitách a představit a popsat vzorové aktivity využitelné pro vzdělávání žáků různého věku a zkušeností s využitím robota RoboMaster S1.