Číslo 1 (2022)

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Showing 1 - 8 out of 8 results
  • Item
    The utilization of stem methodology and the new role of the teacher
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2022) Anastasia, Griva; Christos, Zotos; Stefanos, Armakolas
  • Item
    Vzdělávací program základních škol a využití techniky v Portugalsku
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2022) Šimsová, Kateřina
    Cílem této práce je obeznámit čtenáře s tím, jak to funguje na ekvivalentu základní školy v Portugalsku a například jakým způsobem je v této zemi využívána technická výchova. Data k tomuto článku byla získána na základě zkušeností z Erasmu v Lisabonu a z dalších zdrojů.
  • Item
    Herní činnosti v matematice
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2022) Nedvědová, Jana; Pěchoučková, Šárka
    Na 1. stupni základní školy proběhla sonda s cílem vytvořit vlastní matematické herní činnosti pro žáky 1. – 5. ročníku, realizovat je se žáky a provést reflexi. Při tvorbě didaktických her jsme se inspirovali zejména těmi, které jsou mezi dětmi známé a oblíbené. Ke každé hře jsme vyrobili pomůcky. Z důvodu omezení výuky v době pandemie Covid-19 byly realizovány jen některé činnosti s dětmi ve školní družině. Aktivity umožnily žákům navzájem spolupracovat a učit se jeden od druhého.
  • Item
    The use of innovative technology in special education: occupational therapy intervention and daily life
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2022) Filippou, Glykeria; Sotiriou, Anastasia; Armakola, Eleni
  • Item
    Didaktické pomůcky v předškolním zařízení
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2022) Hrdličková, Natálie; Honzíková, Jarmila; Aichinger, Daniel
    Děti v předškolním zařízení vnímají nové poznatky všemi smysly, proto je pro učitele důležité tyto dětské smysly zapojit co nejvíce. K zprostředkování nových poznatků proto velmi často používají didaktické pomůcky, které jsou pro děti svým provedením zajímavé a svým účelem důležité. Didaktické pomůcky lze v dnešní době zakoupit ve specializovaných prodejnách, anebo si je učitel může sám vyrobit. V našem článku představíme některé didaktické pomůcky, které si vyráběli učitelé sami, mnohdy za pomoci dětí.
  • Item
    Field game for elementary school children
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2022) Gierlak, Wiktoria
  • Item
    Tisk 3D objektů a určení nejlepší tiskové teploty vybraných materiálů
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2022) Vajskebr, Tomáš; Frank, Filip; Bezděka, Jan
    Tento článek se zaměřuje na vybrané materiály v podobě tiskových strun, neboli filamentů, které se využívají pro 3D tisk metodou FDM/FFF. Článek popisuje, jaký je rozdíl mezi FDM a FFF metodou 3D tisku. Článek se také zabývá jednotlivými vybranými materiály, u nichž autor pomocí popsané metodiky vybírá nejlepší tiskovou teplotu trysky, která vede ke kvalitním výsledkům tisku.
  • Item
    Robomaster S1 a jeho využití ve volnočasových aktivitách na ZŠ
    (Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, 2022) Kohoutová, Jitka; Baťko, Jan
    Edukační robotika neměla v minulosti pevnou pozici v kurikulu základních škol v České republice. Řada škol ji zařazovala primárně jako doplňkovou formu vzdělávání v rámci volnočasových aktivit nebo volitelných předmětů. Situace se postupně mění vlivem revize státních kurikulárních dokumentů. Přesto zůstává robotika oblastí, která je z velké části využívána pro výuku základů algoritmizace a programování v rámci školních volnočasových aktivit a v kroužcích. Cílem příspěvku je představit možnosti využití edukační robotiky ve volnočasových aktivitách a představit a popsat vzorové aktivity využitelné pro vzdělávání žáků různého věku a zkušeností s využitím robota RoboMaster S1.
OPEN License Selector