Perspektivy inkluzivního vzdělávání 2019
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Cesty k inkluzi–a jak dál?(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Herrmann, Antonín; Slowík, JosefPříspěvek představuje zkušenosti jedné z partnerských škol projektu Cesty k inkluzi s podporou inkluzivního vzdělávání v průběhu realizace tohoto projektu. Ohlíží se jak za pozitivními změnami, tak také formuluje rizika související s ukončením některých podpůrných nástrojů, které byly v rámci projektu úspěšně pilotně ověřovány, nejsou však dosud systémově dostupné a školám tak budou v jejich snaze poskytovat kvalitní vzdělávání pro všechny žáky citelně scházet.Item Organizujeme a učíme češtinu jako druhý jazyk na základní škole(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Vágnerová, Tereza; Slowík, JosefCílem příspěvku je představit zkušenosti z jedné základní školy, v níž byla pilotována intenzivní výuka češtiny jako druhého jazyka (ČDJ) pro žáky s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Představuje, co se podařilo, ale i konkrétní tipy a zkušenosti zejm. z organizace výuky ČDJ (co přináší výuka ČDJ dětem, co škole nebo jak vypadá proces zavádění výuky ČDJ v praxi). Představeny jsou také materiály do výuky ČDJ a tipy pro výuku žáků s OMJ v běžných předmětech.Item Spolupráce nestátní neziskové organizace, rodiny a školy: zkušenosti z projektu cesty k inkluzi(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Petříčková, Lucie; Dlouhá, Marie; Slowík, JosefV příspěvku jsou prezentovány aktivity, které v rámci projektu Cesty k inkluzi (CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000166) zajišťovala partnerská organizace Diakonie ČCE – středisko Západní Čechy (Diakonie Západ), nestátní nezisková organizace poskytující sociální služby. Představujeme možnosti i limity podpory především sociálně znevýhodněných dětí a jejich rodin v kontextu spolupráce systému školství a sociálních služeb.Item K problematice inkluzivní hudební edukace(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Slavíková, Marie; Feiferlíková, Romana; Slowík, JosefV příspěvku jsou prezentována některá teoretická východiska a rovněž praktické zkušenosti s využitím hudebních aktivit, využívaných mimo jiné i v rámci projektu „Podpora uměleckého vzdělávání pro rovné příležitosti“.Item S čím se učitelé potýkají při výuce ve společném vzdělávání(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Novotná, Jiřina; Slowík, JosefPříspěvek prezentuje výsledky výzkumu realizovaného v rámci projektu „IPs APIV A“ Národním ústavem pro vzdělávání . Výzkumné šetření bylo zaměřeno na mapování úskalí spojených vpraxi škol se zaváděním inkluzivního (resp. společného) vzdělávání. Identifikována jsou zde především problematická témata spojená s různými variantami podob inkluzivního společného vzdělávání v českých školách.Item Smysluplná inkluzivní situace ve škole vyžaduje úctu a spolupráci(Západočeská univerzita v Plzni, 2019) Černík, Roman; Slowík, Josef