Olympiáda techniky Plzeň 2013

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Showing 1 - 20 out of 33 results
  • Item
    Programování robotů
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Večeřová, Lucie; Maněk, Lubor; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    Článek se zabývá programováním robotů. Ukazuje náhled, jak učit děti programovat. K programování používáme nový druh stavebnice H&S robotický systém. Programování robotu lze zařadit do výuky na základních školách. Programování je hravé, kreativní a velmi zajímavé. Dětem se tak otevírají nové možnosti a nahlédnou do základů elektroniky.
  • Item
    Konfigurace a programování PLC
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Večeřa, Adam; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    Tématem práce je vytvoření výukové opory pro výuku programování a realizace jednoduchých aplikací na programovatelném automatu firmy Allen-Bradley, která bude využita jako základ kurzu programování logických automatů. Hlavním předmětem je pak popis konfigurace hardwaru, popis vybrané instrukční sady a postup vytváření jednoduchých aplikací.
  • Item
    E-learningový kurz z oboru technických komunikačních prostředků a jeho aplikace ve výuce
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Váně, Jakub; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    Ve své diplomové práci „E-learningový kurz z oboru technických komunikačních prostředků a jeho aplikace ve výuce“ se zabývám vytvořením elektronického vzdělávacího kurzu. Mým cílem bylo elektronickou formou seznámit žáky s jednotlivými komunikačními prostředky od historie po současnost. Abych mohl tento projekt zrealizovat, popisuji v této práci pojem elearning, možnosti jeho využití, především ve školství, zmiňuji klady a zápory tohoto elektronického vzdělávání a různé formy kurzu. Dále jsem shromáždil veškerý materiál potřebný k tvorbě kurzu. Sjednotil jsem a ucelil informace o prostředcích sloužících ke komunikaci, podle toho, ve které době vznikly. Všech těchto poznatků a materiálů jsem využil pro tvorbu vlastního e-learningového kurzu v českém programu ProAuthor. Jak jsem postupoval, jak se mi v daném programu pracovalo, jak hodnotím výuku využívající e-kurzů, a jak se mi kurz povedl, zmiňuji v praktické části své práce.
  • Item
    Digitálny zaznamenávač výšky RC modelu lietadla
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Valent, Tomáš; Pavlovkin, J.; Stebila, J.; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Metody rozvíjení jemné motoriky žáků na prvním stupni základní školy
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Švárová, Jana; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    Tato diplomová práce se zabývá metodami rozvíjení jemné motoriky žáků na prvním stupni základní školy a zařazením uvedené problematiky do školního vzdělávacího programu v rámci vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část popisuje metody rozvíjení jemné motoriky, cíle a obsah vzdělávací oblasti Člověk a svět práce, pracovní materiály a techniky využívané v pracovní výchově a teoretickou přípravu hodiny pracovní výchovy. V praktické části jsou uvedeny realizované přípravy hodin pracovní výchovy a soubor výrobků vytvořených z přírodního a odpadového materiálu v rámci hodin pracovní výchovy. V závěru praktické části jsou popsány metody rozvíjení jemné motoriky při terapeutických aktivitách a použití těchto metod při integraci žáků s lehkým mentálním postižením v běžné třídě základní školy. Cílem diplomové práce je ověřit využití metod a činností rozvíjejících jemnou motoriku v hodinách pracovní výchovy na prvním stupni základní školy, a to i s ohledem na děti s handicapem, které jsou integrovány.
  • Item
    Dajme veciam druhú šancu
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Števík, Marek; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Early teaching techniques in the form of correlations between technique and music: production e-diatonic accordion of the projectwork model PUD-BJ "From idea to product"
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Jaka, Rožac; Bezjak, Jožica; Slosar, Mirko; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Preference učitelů při vyučování manuálních dovedností na 1. stupni základní školy
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Perlová, Petra; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    Tento příspěvek je zaměřen na rozvíjení kompetencí učitelů primárního vzdělávání pro řízení učení žáků ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Jedná se o kompetence a didaktické strategie, které byly voleny z hlediska preferovaných metod a forem výuky. Pomocí Q-metodologie byly zjištěny postoje učitelů k metodám a formám výuky pracovních činností na 1. stupni základních škol v Ústeckém kraji, ze kterých byly vyvozeny statistické závěry.
  • Item
    Model sluneční soustava
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Nováková, Kateřina; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    Článek je zaměřen na výrobu modelu sluneční soustavy a jeho využití na základní škole v předmětu přírodověda. Dále nabízí možnosti výroby modelu samotnými žáky ve škole.
  • Item
    Využitie komerčného výrobku (robot NXT) vo vyučovacom predmete technika
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Nosál, Peter; Stebila, Ján; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Sám sobě knihařem
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Mlejnková, Barbora; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    S knihami pracujeme všichni, avšak jejich vytvoření se zdá velmi složité. Grafické zpracování či sazba se dá stvořit pomocí základních textových editorů, případně lze stvořit rukopis. Takže zbývá jen za zásadní technická část – vazba, která udrží všechny listy pohromadě. Jsou vazby složité i jednoduché, tvorbu těch jednodušších shrnuji v následujících řádcích – některé formy vazby lepené a hlavně šitou vazbu japonskou. Všechny se dají vytvořit bez speciálních nástrojů.
  • Item
    Drukarka 3D oparta na dokumentacji RepRap
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Kret, Wojciech; Michnowicz, Mateusz; Białogłowski, Robert; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Interaktivní výuka na 1. stupni ZŠ
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Maur, Martin; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    Tento článek byl založen na zkušenostech z pětitýdenní souvislé praxe na základní škole, kde jsem se setkal s autorský softwarem SMART Notebook 11 pro vytvoření digitálních učebních materiálů. Proto se tento článek se zaměřuje na snadné vytváření vlastních digitálních učebních materiálů s minimální znalostí softwaru SMART Notebook 11.
  • Item
    Mapa krajů České republiky
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Malčánková, Dominika; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    Tento výrobek slouží jako didaktická pomůcka v rámci výuky na 1. Stupni ZŠ, kde může být využita různými způsoby pro práci učitele i žáků.
  • Item
    Elektrodomek
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Kubecová, Zuzana; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    Elektrodomek je výuková pomůcka určená do předmětů, které se zabývají zapojováním jednoduchých elektrických obvodů. Je sestrojen se 4 obvody, které jsou: zapojení se zvonkem, se žárovkou, s ventilátorem a zapojení schodišťového vypínače. Při výrobě bylo využito převážně nepotřebného starého materiálu, který byl upraven. Tato výuková pomůcka slouží k názorné ukázce zapojení obvodů v běžném životě. Určena je žákům ať už jako výuková pomůcka, nebo jako vzor pro výrobu dalších takových elektrodomků v rámci praktických projektů ve vyšších ročnících ZŠ.
  • Item
    Trojcípé domino
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Král, Jan; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    Práce pojednává o hře trojcípé domino. Jedná se o starou hru v novém unikátním tvaru s novými možnostmi využití. Práce obsahuje nejen záležitosti spojené se samotnou tvorbou výrobku, ale i možnosti modifikací a využití v oblasti vzdělávání a rozvoje dětí.
  • Item
    Výzkum používaných programovacích jazyků na středních školách
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Kotek, Lukáš; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    Práce zkoumá používané programovací jazyky ve výuce a jejich vhodnost pro tento účel, přičemž je porovnává s jazykem Python, a zjišťuje, že dvěma nejpoužívanějšími programovací jazyky v prostředí středních škol jsou shodně Pascal / Object Pascal a Java. Rovněž zkoumá vhodnost použití programovacího jazyka Python v prostřední středních škol, používá jak kvantitativní, tak kvalitativní metody výzkumu, a konstatuje, že Python pro tento účel vhodný ve většině oblastí použití je.
  • Item
    Model lodi řízený modulem Arduino
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Kotek, Lukáš; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    Článek shrnuje semestrální projekt na předmět Robotizace a řízení procesů, jímž je model lodi řízený open source modulem Arduino, dálkově ovládaný chytrým mobilním telefonem na platformě operačního sytému Android pomocí programovacího jazyka Python a projektovaný v open source CAD prostředí LibreCad. Popisuje tak možnosti využití open source hardware i software v podpoře vzdělávání technického směru na příkladu této konkrétní aplikace.
  • Item
    Osvetlenie priechodu pre chodcov s bezpečnostnou signalizáciou
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Kopecký, Miroslav; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
  • Item
    Mobilní divadélko pro nejmenší
    (Západočeská univerzita v Plzni, 2013) Hauznerová, Ivona; Konášová, Kateřina; Honzíková, Jarmila; Krotký, Jan
    Článek popisuje ruční výrobu přenosného divadélka pro dětská představení. Divadélko je primárně určeno pro žáky prvního stupně základních škol, kde vypomůže učiteli ke zpestření výuky a zapojení žáků do základů dramatizace.