Title: Inkluze žáků se SVP na 1. stupni ZŠ
Other Titles: Inclusion of pupils with SEN at primary school
Authors: Kubištová, Markéta
Advisor: Boháčová Aneta, Mgr. Ph.D.
Referee: Komzáková Martina, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/49918
Keywords: inkluzivní vzdělávání;integrace;trendy;inovace;individuální vzdělávací plán;diagnostika;hodnocení;škola;třída;vyučování zpětná vazba;žák se speciálními vzdělávacími potřebami;pedagog;asistent pedagoga;výchovný poradce;speciální pedagog;školská poradenská zařízení a instituce;kvalitativní výzkum;rozhovor
Keywords in different language: inclusive education;integration;trends;innovation;individual education plan;diagnostics;evaluation;feedback;school;class;teaching;pupil with special educational needs;teachers;teaching assistant;educational consultant;special education teacher;school counseling facilities;qualitative research;interview
Abstract: Tato diplomová práce se, jak název napovídá, zabývá inkluzí žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy a skládá se ze dvou částí - teoretické a praktické. V první části se věnuje pojmu inkluze a jeho pojetí ze stran pedagogů a odborné veřejnosti a vývoji inkluze u nás a v zahraničí. V další části popisuje podpůrná opatření a jednotlivé poruchy. V praktické části se zabývá dvěma žáky se SVP a dále pak pohledem zákonných zástupců na inkluzivní vzdělávání a podpůrná opatření jejich dětí.
Abstract in different language: This diploma thesis deals, as its designation shows, with the inclusion of primary with special learning needs on the primary level of education. The thesis consists of two components - the theoretical part and the practical part. The former defines inclusive education and its conception by teachers and the professional public. It also conducts a survey of the development of inclusion in the Czech Republic as well as abroad. Furthermore, it describes the supportive measures and the individual learning disorders. The latter focuses on two specific students with special learning needs and brings opinions of their parents on inclusive education and their children´s particular supportive measures.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP-M. Kubistova 2022-2 (1).pdfPlný text práce982,93 kBAdobe PDFView/Open
Kubistova-vedouci.pdfPosudek vedoucího práce277,47 kBAdobe PDFView/Open
Kubistova-oponent.pdfPosudek oponenta práce254,39 kBAdobe PDFView/Open
Kubistova-obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce180,11 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/49918

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.